Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Maestro kaart

Gestart door ingrid, zondag 16 augustus 2009, 10:09:38

Vorige topic - Volgende topic

robert van dijck

Citaat van: koy op dinsdag 30 november 2010, 19:47:06
Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij doet maar mij heeft KBC en Fortis gezegd dat dit een uitzonderingsregel is die er op termijn uit zou gaan, een overgangsregel dus.
Citibank gaf mij een heel professionele indruk en is blijkbaar een wereldspeler vermits ze dus ook in de Filipijnen aanwezig zijn. Mocht die Maestro maatregel om je kaart te blokeren in het buitenland niet hebben bestaan, zou ik er nooit aan gedacht hebben daar een rekening te openen.

Wanneer je in de Filipijnen bij een Citibank geld afhaalt zijn er geen kosten aan verbonden, precies zoals je hier in België zou afhalen. Natuurlijk kan je met die kaart ook bij andere banken zoals BDO etc geld afhalen, en dat met de Maestro functie die bij Citibank dus nog wel werkt. Ik herhaal nog eens dat ik de kaart met alle functies volledig gratis heb gekregen, zonder verplichtingen, wat wil je nog meer...

Hallo Koy,

nog eens naar de bank gebeld, het is inderdaad een overgangsregel die ten alle tijde kan ongedaan gemaakt worden, niet tegenstaande ikzelf voor één jaar heb gevraagd, dus om zeker te zijn oftewel extra creditkaart voor vriendin of rekening bij Citybank.
Ik stel mij wel de vraag hoelang citybank dit gaat blijven doen als er teveel fraude wordt gepleegd.

groet

robert

Luke

Citibank voelt zich niet zo "Belgisch" dan de, van origine, Belgische banken.
De Belgische vestigingen hangen meer af van Citibank Nederland heb ik de indruk.
Het zal meer afhangen wat Nederland gaat doen.
Gaan die ook hun banken "opleggen" Maestro te blokkeren buiten Europa?

Niet dat ik hoog oploop met Citibank; het is 1 van de grootste Mafiabanken in mijn ogen.
Maar ik ben tot nu toe goed mee geweest.   :biggrinn:

koy

Kijk 't is heel simpel, als je de Maestro functie nog wil gebruiken in de Phils kan je ofwel bij Citibank ofwel bij Deutsche Bank terecht. De andere banken maken het je moeilijk en sturen je steevast in de richting van een Visa kaart of een Master kaart. En inderdaad om zaken mee te betalen, werkt dit prima ook in de Filipijnen.

Alleen als je geld wil afhalen met Visa of Master is dit stukken duurder dan de Maestro en cash heb je zowiezo nodig. Dus voor mijn reis heb ik nu de helft cash mee en de helft zet ik op die Citibank rekening. Dan heb ik nog mijn Visa als reserve. Als mijn cash op is, haal ik met de Maestro van Citibank geld af en dat zou me normaal niets mogen kosten als ik het afhaal aan de Ayala Center waar een Citi zou zijn; Ayala Life-FGU Center, Ground Floor, Mindanao Av. Ik zal hier zeker het resultaat ervan posten, ben terug op 2 jan.

paalam, koy.
leven en laten leven...

disnoke

Citaat van: koy op woensdag  1 december 2010, 23:38:56

Alleen als je geld wil afhalen met Visa of Master is dit stukken duurder dan de Maestro en cash heb je zowiezo nodig. Dus voor mijn reis heb ik nu de helft cash mee en de helft zet ik op die Citibank rekening.
paalam, koy.

Wees maar niet zo zeker dat het goedkoper is met de maestro, bij visa betaal je een vast bedrag van 5 â,¬ maar als je bv 10 000 peso afhaalt rekent mijn bank me meer aan dan 5 â,¬, wisselkosten en dergelijke.  Bovendien betaalde ik geen 200 peso in de Filippijnen, kortom, het was goedkoper om geld af te halen met visa

boldy

ik volg dit topic al een tijdje en voorlopig heb ik nog geen enkel brief gehad of nieuwberichten gehoord over dat je met je meastro kaart niet meer in het buitenland kan pinnen .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

xav

Citaat van: boldy op donderdag  2 december 2010, 06:46:37
ik volg dit topic al een tijdje en voorlopig heb ik nog geen enkel brief gehad of nieuwberichten gehoord over dat je met je meastro kaart niet meer in het buitenland kan pinnen .


ik heb die in de bus gekregen terwijl ik weg was... wie of wat zit daar nu weer achter  :ikkeniebegrijp: zal weer enkel goed zijn voor de banken ergens... de ergste mafia is het bankwezen...

koy

Citaat van: boldy op donderdag  2 december 2010, 06:46:37
ik volg dit topic al een tijdje en voorlopig heb ik nog geen enkel brief gehad of nieuwberichten gehoord over dat je met je meastro kaart niet meer in het buitenland kan pinnen .


Lees jij geen krant of luister je niet naar 't nieuws dan???
leven en laten leven...

stip66

Koy,

Ik dacht dat Boldy in FRIESLAND woont  :lachen:

koy

kijk maar eens op de website van Febelfin op de frontpagina
Febelfin is de Belgische Federatie van de Finaciële sector, van daar uit komt die maatregel.

http://www.febelfin.be/febelfin/nl/

leven en laten leven...

ladgar

Nederlandse banken blokkeren de maestro-funktie niet , enkel de belgische. Boldy is nederlander ( zeeland)