Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Maestro kaart

Gestart door ingrid, zondag 16 augustus 2009, 10:09:38

Vorige topic - Volgende topic

robert van dijck

Dan kun je goed aandringen Koy, ik heb ook een rekening geopend bij Citi en ik ben gezien voor 96â,¬ per jaar, (8â,¬ per maand) + ik heb geen filiaal van Citi in Tacloban, dus die 200P fee zal ik ook wel aan mijn broek hebben.

Nu ondertussen is de blokering van mijn Dexia kaart die op 17 januari normaal zou ingaan ongedaan gemaakt, heb hier document van, vrij gebruik buiten Europa tot 2099 en dan ben ik al naar de eeuwige jachtvelden vertrokken.

ik zal het wel zien binnen enkele dagen, op 4 januari vertrek ik voor 3.5 maand naar Phil

Robert

Kano

Koy, als je P 2000 hebt opgenomen en hiervoor â,¬ 35,50 in rekening is gebracht, dan is de koers niet â,¬ 57,97 maar â,¬ 56,34  Wellicht toch kosten of koersopslag ?  :denk:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Johan En Elvie

Beste mensen, geld afhalen met creditkaart zal altijd wel kosten met zich meebrengen, ikzelf heb dit nu ook gedaan tijdens mijn laatste bezoek bij gebrek aan iets anders en steeds is die 200 pesos in rekening gedracht aldaar wat dus buiten de kosten van je Belgische bank is.

Wat heb ik daar nu gedaan voor in het vervolg.

Samen met mijn schoonbroer en op zijn naam een rekening geopend bij BDO deze hebben een speciale rekening voor balikbayans (dus zoals Elvie die in ander land woond) kostprijs om deze te openen is slechts 100 pesos.
Vanuit belgie kunnen wij daar geld opstorten en hij kan dan met zijn kaart (die 5 dagen nadien beschikbaar is) geld uit de muur halen.

wij gaan geld storten via LCC money transfer (kan op rekening nummers of zelfs door to door) de kostprijs van LCC is steeds ongeacht je bedrag dat je stuurt slechts 4 euro per transactie.
Dit doen we via de Asian foodstore in Aalst Gemrin die dit kan aanbieden.

Als we dus nog eens naar daar gaan zorg ik ervoor dat daar geld opstaat en kunnen we daar zonder al die kosten van de Belgische banken aan ons eigen sentjes.
Uiteraard moet je dan vertrouwen hebben in de persoon die daar de rekening heeft maar dat is voor ons geen enkel probleem. En je kan dit daar ook doen op naam van je vrouw eventueel en de kaart gewoon meenemen naar Belgie als je het niet vertrouwd.

Hiermee kan je de kosten heel erg gaan beperken en laat ze maar regeltjes uitdokteren in België en of Nederland.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Deep Throat

Citaat van: Johan En Elvie op maandag  3 januari 2011, 09:33:33
Als we dus nog eens naar daar gaan zorg ik ervoor dat daar geld opstaat en kunnen we daar zonder al die kosten van de Belgische banken aan ons eigen sentjes.
Uiteraard moet je dan vertrouwen hebben in de persoon die daar de rekening heeft maar dat is voor ons geen enkel probleem. En je kan dit daar ook doen op naam van je vrouw eventueel en de kaart gewoon meenemen naar Belgie als je het niet vertrouwd.
Hiermee kan je de kosten heel erg gaan beperken en laat ze maar regeltjes uitdokteren in België en of Nederland.
Dan moet je de kaart wel af en toe gebruiken en zeker binnen een jaar, want dan is je kaart "expired" en duurt het langer dan je vakantie voordat je weer een nieuwe kaart hebt. Ik zat toen ook even bij de BDO, eigenlijk Equitable, maar de problemen begonnen bij BDO, ik had tijdelijk een PH-rekening nodig, nu is hij dus weg, later zie ik wel weer eens.
Bovendien moet er een bepaald bedrag op blijven staan want ze roven anders aan fees je hele rekening leeg. Als de rekening "slaapt" komen er inbrekers. Dat hebben ze weer uitgedokters in PH.

Johan En Elvie

Citaat van: Deep Throat op maandag  3 januari 2011, 10:30:34
Citaat van: Johan En Elvie op maandag  3 januari 2011, 09:33:33
Als we dus nog eens naar daar gaan zorg ik ervoor dat daar geld opstaat en kunnen we daar zonder al die kosten van de Belgische banken aan ons eigen sentjes.
Uiteraard moet je dan vertrouwen hebben in de persoon die daar de rekening heeft maar dat is voor ons geen enkel probleem. En je kan dit daar ook doen op naam van je vrouw eventueel en de kaart gewoon meenemen naar Belgie als je het niet vertrouwd.
Hiermee kan je de kosten heel erg gaan beperken en laat ze maar regeltjes uitdokteren in België en of Nederland.
Dan moet je de kaart wel af en toe gebruiken en zeker binnen een jaar, want dan is je kaart "expired" en duurt het langer dan je vakantie voordat je weer een nieuwe kaart hebt. Ik zat toen ook even bij de BDO, eigenlijk Equitable, maar de problemen begonnen bij BDO, ik had tijdelijk een PH-rekening nodig, nu is hij dus weg, later zie ik wel weer eens.
Bovendien moet er een bepaald bedrag op blijven staan want ze roven anders aan fees je hele rekening leeg. Als de rekening "slaapt" komen er inbrekers. Dat hebben ze weer uitgedokters in PH.

Weten we ga niet onder 5000 pesos op de rekening en bij ons geen probleem de rekening zal gebruikt worden door hem, hij zal er zijn inkomsten van zijn zaak op opzetten.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

koy

Citaat van: Kano op maandag  3 januari 2011, 01:52:23
Koy, als je P 2000 hebt opgenomen en hiervoor â,¬ 35,50 in rekening is gebracht, dan is de koers niet â,¬ 57,97 maar â,¬ 56,34  Wellicht toch kosten of koersopslag ?  :denk:

sorry mijn typefout:
van mijn rekening afgegaan 34,50 (niet 35,50) voor 2000 PHP dus koers 57,97
leven en laten leven...

koy

Ik heb op Hong Kong Airport ook wat geld opgenomen met Maestro van Fortis; 500 HK$ en er is 56,25â,¬ afgegaan en daarbij 3,01â,¬ behandelingskosten. Dus als er extra kosten verrekend zijn staat dat er normaal ook apart bij.
Ik herhaal dat ik deze info louter informatief geef, ik heb niets vandoen met promotie van banken, maar mij lijkt voor PH Citaibank beste indien je natuurlijk een filiaal op je eiland hebt, geen kosten  :thumb:
leven en laten leven...

youry2000

juli dit jaar gaan we weer even een bezoekje brengen aan ons geliefde phil. nu hebben we diverse berichten gelezen dat je na 17 januari niet meer zou kunnen pinnen met je  bankpas in het buitenland. (evt nog wel met creditcard met veel kosten) klopt dit? iemand hier meer over gehoord?

opinie

In Filippijnen forum > Filippijnen > Shoppen > Maestro kaart staat dat het enkel de Belgische banken zijn die de deur dichtgooien voor Maestro buiten Euroland.

Het is het beste om toch even te checken met je bank. Kwestie van zekerheid.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Mawibata


Onlangs stond in de krant, dat vanwege de vele protesten, sommige banken de mogelijkheid bieden om een tijdelijke re-activatie te vragen.




http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20110112_097


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.