Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

onderhoudsgeld of alimentatie

Gestart door cebulovers, dinsdag 5 maart 2013, 17:54:17

Vorige topic - Volgende topic

cebulovers

wat denken jullie, als wij hier wonen en onze vrouw nog in de filipijnen en wij sturen maandelijks geld op voor hun onderhoud, zou dit dan onder onderhoudsgeld of alimentatie vallen en dus aftrekbaar van de belasting, dit wel als je getrouwd bent natuurlijk,  zou dit kunnen en mogen???

Digos


Onder alimentatie zal het niet vallen.......of je moest ondertussen gescheiden zijn.

Maar de mogelijkheid bestaat wel om het bij je aangifte aan te geven.

Ik doe het zelf niet, maar als ik me goed herinner weet Ruff Rider hier op het forum er meer van tot zover wat  :belgiesmiley: betreft.

O0


LIVE ONCE - LIVE IT

Rich

Ons is gezegd dat we contact moeten opnemen met het hoofdkantoor der belastingen in Antwerpen, en dat gaan we spoedig doen.
Rich de Nederbelg.

Fail_over

Ik weet dat in  :nederlandsevlag: als je getrouwd bent je toch als een fiscale eenheid beschouwd wordt. En dus van de fiscale voordelen mag genieten. Ook de kinderbijslag.

Ik heb ook in  :belgiesmiley: gewerkt terwijl mijn asawa in  :smiley-philippines: verbleef en ik toch haar en de kids ten laste kon aantonen.

Probeer zou ik zeggen.


Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Ronny55

Citaat van: Rich op dinsdag  5 maart 2013, 18:51:55
Ons is gezegd dat we contact moeten opnemen met het hoofdkantoor der belastingen in Antwerpen, en dat gaan we spoedig doen.
Is dat niet het kantoor dat zich ook speciaal bezig houd met belastingsplichtigen in het buitenland?
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Rich

Citaat van: Ronny55 op woensdag  6 maart 2013, 01:51:59
Citaat van: Rich op dinsdag  5 maart 2013, 18:51:55
Ons is gezegd dat we contact moeten opnemen met het hoofdkantoor der belastingen in Antwerpen, en dat gaan we spoedig doen.
Is dat niet het kantoor dat zich ook speciaal bezig houd met belastingsplichtigen in het buitenland?

Waarschijnlijk wel ja.
Rich de Nederbelg.

vvjoris

Citaat van: Rich op woensdag  6 maart 2013, 09:25:20
Citaat van: Ronny55 op woensdag  6 maart 2013, 01:51:59
Citaat van: Rich op dinsdag  5 maart 2013, 18:51:55
Ons is gezegd dat we contact moeten opnemen met het hoofdkantoor der belastingen in Antwerpen, en dat gaan we spoedig doen.
Is dat niet het kantoor dat zich ook speciaal bezig houd met belastingsplichtigen in het buitenland?

Waarschijnlijk wel ja.

Eender welk belastingkanoor kan je inlichtingen geven. Je kan ook bellen of mailen, zie info op de site van FOD Financiën.

Hierover is reeds een ander topic, waar iemand schrijft dat het alleszins mogelijk is family support in te brengen als aftrekbare post.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Rich

Citaat van: vvjoris op woensdag  6 maart 2013, 09:35:25
Citaat van: Rich op woensdag  6 maart 2013, 09:25:20
Citaat van: Ronny55 op woensdag  6 maart 2013, 01:51:59
Citaat van: Rich op dinsdag  5 maart 2013, 18:51:55
Ons is gezegd dat we contact moeten opnemen met het hoofdkantoor der belastingen in Antwerpen, en dat gaan we spoedig doen.
Is dat niet het kantoor dat zich ook speciaal bezig houd met belastingsplichtigen in het buitenland?

Waarschijnlijk wel ja.

Eender welk belastingkanoor kan je inlichtingen geven. Je kan ook bellen of mailen, zie info op de site van FOD Financiën.

Hierover is reeds een ander topic, waar iemand schrijft dat het alleszins mogelijk is family support in te brengen als aftrekbare post.

Dat is niet juist, want wij zijn doorverwezen naar het hoofdkantoor.
Rich de Nederbelg.

Ronny55

Citaat van: Fail_over op dinsdag  5 maart 2013, 22:45:05
Ik weet dat in  :nederlandsevlag: als je getrouwd bent je toch als een fiscale eenheid beschouwd wordt. En dus van de fiscale voordelen mag genieten. Ook de kinderbijslag.

Ik heb ook in  :belgiesmiley: gewerkt terwijl mijn asawa in  :smiley-philippines: verbleef en ik toch haar en de kids ten laste kon aantonen.

Probeer zou ik zeggen.



Als je in  :belgiesmiley: als gehuwd staat mag je uw vrouw en kinderen in de  :smiley-philippines: ten laste nemen..
Maar of je hetgeen je opstuurd van het belasbaar inkomen mag aftrekken.  :weetikniet: ......Dat zo sterk zijn. Moesten ze in :belgiesmiley: zijn had je ze ook maar alleen ten laste.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

cebulovers

ok, zal het ook eens navragen bij mijn boekhouder wat er zoal mogelijk is want we moeten pakken wat we kunnen, dat doet de belastingdienst ook, dus :thankyoufw5: