Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Graag wat hulp!

Gestart door Daxxie, vrijdag 10 februari 2012, 00:39:13

Vorige topic - Volgende topic

Daxxie

Ok mensen zoals ik al eerder vermelde komt een van mijn  filipina's mij bezoeken in Belgie.
Dit zal rond augustus, september dit jaar zijn.
Nu is ze naar de ambassade geweest in Qatar waar ze verblijft en werkt en bracht deze brief mee.
Wat ik hier onder versta is dat ik de sponsor ben????
Dus ik moet haar een brief sturen?
Wat moet er in deze brief staan?
Ook moet ze bewijs hebben van verblijf in hotel wat dus niet kan want ze blijft bij mij logeren wat voor mij geen probleem is.
Moet ik dan ook in deze brief dit vermelden dat ze bij mij zal verblijven en wat komt er dan nog allemaal bij tezien.
moet ik haar nog andere bewijzen door sturen dan? zoals huurcontract van het huis waar ik blijf? gezinssituatie? loon inkomsten... ik noem maar wat op.
iemand hier ervaring mee?
Bedankt voor de hulp al!


Luke

#1
Denk dat ze een verkeerd overzicht heeft gekregen. Dit is voor een zelfstandig toeristvisum.
Ik vermoed dat ze een visum voor bezoek aan familie of vrienden zoekt. In dat geval moet jij (vriend??) garant staan voor haar.

Meer info op IBZ maar enkel in nederlands/frans. De ambassade in Doha heeft blijkbaar geen georganiseerde website.
https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/NL/verblijfwijzer/Pages/Prive-bezoek.aspx

ladgar

Citaat van: Daxxie op vrijdag 10 februari 2012, 00:39:13
Ok mensen zoals ik al eerder vermelde komt een van mijn  filipina's mij bezoeken in Belgie.


Mijnheer Daxxie heeft duidelijk reeds verschillende filipina's in zijn bezit.
Zou dit de "chikkie" of het "lekker ding" zijn??

jiggy

Dixxie...

Je zat , zoals Luke reeds meldde, duidelijk op een verkeerd spoor..  Je moet de lijst voor "FRIENDSVISIT" opsporen, dan zal je zien dat je een "VERKLARING TOT TEN LASTENEMING" moet invullen, af te halen op het gemeentehuis, en .. met ondertekening van de burgemeester of de gemachtigde ambtenaar..
Op die manier is het natuurlijk "altijd de schuld van de ambassade" wanneer er iets misloopt.

Maar... ik voel aan dat je ook op het vlak van "één van je Filippina's" , ook niet op het juiste spoor zit, doch.. dat is enkel mijn perceptie...

Ik zal hier nu eens de pessimist spelen en negatief denken :

Het zou mij verwonderen dat "één van je Filippina's" een visum zou toegekend worden, vooraleer jullie mekaar kennen, door toch minstens WEKENLANG samenzijn (in de Filippijnen, of mogelijks Quatar in jouw geval...) en er dus sprake kan zijn van een enige band, verbondenheid of relatie, en niet zomaar ... een kennismakingsronde.... :cheers: /  :kiss2: of...  :sexhq0:
:lachen:

Sorry... Mijn bericht is qua inhoud ernstig bedoeld, maar... ik kon mij op het einde even niet beheersen  :biggrinn:

Luke

Ik zie geen reden waarom ze geen visum zou kunnen krijgen om een "vriend" te bezoeken. Het gaat hier niet over een verloving, enkel een toerist waarvoor iemand garant staat. Hetzelfde voor iemand waar ik zaken mee doe in bv Qatar die ik uitnodig. De Belgische ambassade in Qatar werkt/denk (hopelijk) niet zoals die in de Filipijnen, waar elke visumaanvrager als een economisch vluchteling beschouwd wordt tot het tegendeel bewezen is.

Mawibata

Citaat van: Luke op vrijdag 10 februari 2012, 12:03:44
Ik zie geen reden waarom ze geen visum zou kunnen krijgen om een "vriend" te bezoeken. Het gaat hier niet over een verloving, enkel een toerist waarvoor iemand garant staat.


:jajaja:  :jajaja:  :jajaja:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

jiggy

Citaat van: Luke op vrijdag 10 februari 2012, 12:03:44
Ik zie geen reden waarom ze geen visum zou kunnen krijgen om een "vriend" te bezoeken. Het gaat hier niet over een verloving, enkel een toerist waarvoor iemand garant staat. Hetzelfde voor iemand waar ik zaken mee doe in bv Qatar die ik uitnodig. De Belgische ambassade in Qatar werkt/denk (hopelijk) niet zoals die in de Filipijnen, waar elke visumaanvrager als een economisch vluchteling beschouwd wordt tot het tegendeel bewezen is.

Ok.. tijd zal uitsluitsel geven.
Mijn vriendin Sandra kwam (en laatste aanvraag goedkeurd, eerder deze week!) steeds naar België met een FRIENDS VISIT VISUM, om dat alle andere visa-mogelijkheden niet van toepassing waren/zijn op dat ogenblik.
ALs je een zakenpartner laat overkomen dan is minstens het bewijs te leveren van wederzijds zakendoen. Gewoon iemand gaan bezoeken die je kent van de chat.... wel... als dat criterium voldoende zou zijn om een visum positief te beoordelen.. dan.... zijn denk ik 10 miljoen Filippinas "visum-waardig" + x miljoen Thai+ x miljoen Russische,....

Neen, ik heb enkel mijn bedenkingen en niet omdat ik tot de gelukkigen behoor die wel zijn vriendin op bezoek kreeg.
Ik had echter geen andere "chickies" of "lekkere dingen" op de reservebank zitten, maar een eerlijk en volledig dossier waarbij uit het interview bleek dat we elkaar en Sandra mijn omgeving toch al vrij goed kenden..

Daxxie

Citaat van: ladgar op vrijdag 10 februari 2012, 08:32:50
Citaat van: Daxxie op vrijdag 10 februari 2012, 00:39:13
Ok mensen zoals ik al eerder vermelde komt een van mijn  filipina's mij bezoeken in Belgie.


Mijnheer Daxxie heeft duidelijk reeds verschillende filipina's in zijn bezit.
Zou dit de "chikkie" of het "lekker ding" zijn??
1 van de  :thumb:

Daxxie

Heren,
even voor de duidelijkheid!
Ze woond en werkt in QATAR dus niet in de phillies

Dus ze heeft een verkeerd overzicht meegekregen het moet een visit a friend visa zijn?
Ik moet toestemming krijgen van de burgemeester om hier iemand over de vloer te krijgen terwijl ze op vakantie is?
Haar visa kan geweigerd worden omdat we elkaar nog niet in het echt hebben ontmoet?

Wat een hoop gezever is dit he!
ze heeft een reden om terug te keren want ze werkt er...
nu hoe komt het dat dit allemaal zo moeilijk is om aan een dom visum te geraken? immigratie wet? heeft geen klote met immigreren te maken dit is gewoon een vakantie van nog geen 30 dagen!!!! wat een hoop gezeik om op vakantie te kunne gaan bij een "vriend".

anyway kga zelf wel is met die ambasade bellen in Qatar want dit schiet ni op!


boldy

nou nou  je bent nogal zer licht ontvlambaar , rustig blijven .
het leven is net een lul keihard en veel te kort