Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Benodigdheden

Gestart door Yoshi, dinsdag 27 november 2012, 18:49:02

Vorige topic - Volgende topic

Herbie

Citaat van: Yoshi op woensdag 28 november 2012, 19:49:47
Muggencrème/spray met Deet in zal ik alvast bestellen (enig idee hoeveel je daar van nodig hebt voor een verblijf van 14 dagen?).
Qua inentingen zal ik eens nakijken voor Hepatitis A en DTP.
Ook van verzekeringen heb ik al veel nagekeken, de meeste bieden zowat hetzelfde voor een prijs rond 50-60 euro. Jammer dat connections dan 100+ euro vraagt voor een eenmalige reisverzekering. (Heeft er iemand trouwens al ervaring met www.vliegtickets.be , redelijk goedkoop in prijs ook verzekering is goedkoper dan  bij connections, maar heb er geen ervaring mee of nog niets over gehoord).
Mn adapter zal ik dan kopen in de Filipijnen zelf. Afspreken zullen we dan toch doen met een bordje haha.  :happy2:

Betaal met je MasterCard, daar zit al een reisverzekering in. Hoeveel mensen nemen een reisverzekering er bij, dat ze gewoon niet weten dat ze al eentje hebben. Er betaald er toch maar één uit als er iets gebeurt. En voor de duikers die DAN hebben daar zit ook al een reisverzekering in.

Muggen daar heb ik geen last van. Maar moest ik er kopen zou ik er terplaatse kopen.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Yoshi

Maar ik heb geen Mastercard  :negatief:
Voor de muggenspray/creme (ik neem aan dat of ik spray of creme gebruik niet zo'n verschil maakt) met hoeveel procent DEET kopen jullie dat? 20%, 30%, 40%? Zoveel verschillen dat daarin zijn  :weetikniet:

Herbie

Citaat van: Yoshi op donderdag 29 november 2012, 12:42:32
Maar ik heb geen Mastercard  :negatief:
Voor de muggenspray/creme (ik neem aan dat of ik spray of creme gebruik niet zo'n verschil maakt) met hoeveel procent DEET kopen jullie dat? 20%, 30%, 40%? Zoveel verschillen dat daarin zijn  :weetikniet:

Als je toch van plan bent om geld uit de muur te halen zou je toch beter een mastercard aanvragen stukken goedkoper dan met een maestro geld afhalen. En vele andere voor delen.

Die dat ze verkopen in de :smiley-philippines: is heel goed naar horen zeggen Off-lotion Die met het groene dopje. Prijs nog geen 2 euro  :thumb:


Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

vvjoris

Off! spullen heb ik ook al gekocht, is goedkoop en werkt wel, toch zeker de anti-jeuk variant (aan te brengen na de muggenbeten), maar preventief zou ik toch een deet-spul van hier meedoen.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

josv

Alle goede adviezen zijn prima natuurlijk. Maar als onervaren reiziger zou ik er eerst maar voor zorgen om MET je vriendin heelhuids de luchthaven af te komen zonder je te laten overrompelen door jan en alleman die je daar "willen helpen". Spreek af hoe en waar je elkaar ontmoet, hou je eraan en spreek af ( druk op haar hart ) dat je vriendin zich er ook aan houd !!Daarna heb je nog tijd zat om uit te vinden hoe en wat. Ik neem aan dat je vriendin ook wel een beetje de weg weet.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

pepefrombelgium

Dit forum is echt heel nuttig, bedankt iedereen!

Ik ga ook voor de eerste keer begin januari.
Ik moet mijn vliegtuigtickets ook nog boeken.
Via Etihad kost het ongeveer 800â,¬.
Ook via China Airlines (Bejing --> Xiamen --> Manilla) is 'vrij goedkoop'.

Wacht ik best nog even met de tickets, of wordt het enkel maar duurder naargelang de dagen en weken vorderen?

Best wel grappig, wij hebben ook al afgesproken om via een naambordje elkaar te vinden.

stijn54

@Herbie. Raar mijn bank ING heeft mij medegedeeld dat maestro goedkoper is dan mastercard. In elk geval krijg je  nu in Cebu 52,20 voor de euro in Ayala.

Herbie

Citaat van: stijn54 op donderdag 29 november 2012, 13:52:55
@Herbie. Raar mijn bank ING heeft mij medegedeeld dat maestro goedkoper is dan mastercard. In elk geval krijg je  nu in Cebu 52,20 voor de euro in Ayala.

Mastercard betaal je 5 â,¬ kosten in of buitenland Bank Belfius. Fortis rekent 6 â,¬ aan. ING vraagt weet ik niet. Maar met maestro betaal je die 200 peso, is ook al 4 â,¬ maar de koers dat ze geven is wel heel slecht. Plus dat je nog eens bankkosten betaald. Als je alles samen telt komt het duurder uit.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Herbie

Juist eens nagekeken ING


Kosten
Beheerskost: 40 euro per jaar.
Betalingen: betalingen binnen de eurozone zijn volledig gratis. Voor betalingen buiten de eurozone wordt het betalingsbedrag vermeerderd met 1,4% van het bedrag.
Geldopnames: voor geldopnames aan geldautomaten betaalt u een vaste kost van 4,96 euro + 1% van het opgenomen bedrag. Voor geldopnames in bankkantoren is er een vaste kost van 6,96 euro + 1% van het opgenomen bedrag. Buiten de eurozone betaalt u een wisselkoers van 1,4% op het opgenomen bedrag.
Sms-diensten: met ING Mobile Banking ontvangt u uw kaartsaldo in een sms. Per ontvangen sms betaalt u 0,15 euro.

Is duurder dan Belfius, ieder zijn bank heeft zijn eigen prijzen.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Herbie

Vroeger gebruikte mijn asawa een Keytrade kaart was het beste en een hele goeie koers en 2.36 â,¬ kosten. Dan moest je plots die 200 peso bij betalen. Dus gebruikt ze nu een visa kaart, maar dat is het zelfste als Mastercard.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.