Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Benodigdheden

Gestart door Yoshi, dinsdag 27 november 2012, 18:49:02

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Merkwaardig de Nederlandse ING rekent minder dan de Belgische ING:

Opnemen met Betaalpas uit BasisPakket in niet-eurolanden:
2,00 per transactie + 1% koersopslag*

Opnemen met Betaalpas uit Betaal- of RoyaalPakket in niet-eurolanden:
1% koersopslag

De koers die de Nederlandse ING voor Mastercard hanteert kun je hier vinden https://www.mastercard.com/global/currencyconversion/index.html.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

vvjoris

Citaat van: pepefrombelgium op donderdag 29 november 2012, 13:45:47
Dit forum is echt heel nuttig, bedankt iedereen!

Ik ga ook voor de eerste keer begin januari.
Ik moet mijn vliegtuigtickets ook nog boeken.
Via Etihad kost het ongeveer 800â,¬.
Ook via China Airlines (Bejing --> Xiamen --> Manilla) is 'vrij goedkoop'.

Wacht ik best nog even met de tickets, of wordt het enkel maar duurder naargelang de dagen en weken vorderen?

Best wel grappig, wij hebben ook al afgesproken om via een naambordje elkaar te vinden.

BRU - MNL is er vanaf ongeveer 735 met China Airlines, van AMS is dat 688. Het hangt ervan af wanneer en hoelang je juist wil gaan, er zijn verschillende promoties van verschillende maatschappijen in het voorjaar.Van BRU zal het goedkoopst zijn met Swiss of Lufthansa via Hong Kong in februari, in combinatie met Cebu Pacific of Airphil Express raak je er voor ongeveer â,¬ 650. Let op want prijzen verschillen naargelang vertrek en terugkomdag.

Wachten? Als alles zeker is boek je best als je iets vind rond de 650 - 700 want om nog goedkoper te zijn heb je een half mirakel nodig....

Stuur gerust een PM met mogelijke vertrek en terugkomdata en luchthavens en evt 'via's' dan kijk ik even rond ...da's zo'n beetje een hobby vr mij....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Yoshi

Ik heb wel Visa, geen MasterCard, maar dan zou het bijvoorbeeld met Visa goedkoper zijn om af te halen dan met Maestro? De enige reden dat ik mijn Maestro wou laten activeren is omdat ik dacht dat dat goedkoper was, blijkbaar niet.

En pepefrombelgium, ik zou gewoon kopen nu. Mn beste vriendin (die zowat overal naartoe reist) zei ook om gewoon af te wachten, tegen het einde aan zouden ze goedkoper zijn. Wel, niet waar, ik had gewoon beter toen gekocht aan 800-900 euro. Nu betaal ik bijna het dubbele.

Is een Deet spray met 40% voldoende?

Yoshi

Oh en voor de mensen die al vaker gevlogen hebben, Cathay is toch beter dan KLM juist?

stijn54

@joshi. Bij ING Belgie hebben ze me gezegd dat maestro goedkoper is dan creditkaarten

Rich

Citaat van: Yoshi op vrijdag 30 november 2012, 11:49:50
Oh en voor de mensen die al vaker gevlogen hebben, Cathay is toch beter dan KLM juist?

Voor mij wel  :jajaja:
Rich de Nederbelg.

Yoshi

Oke bedankt! Jammer dat die overstaptijd bij Cathay zo kort is, amper 55min. Ik vrees dat ik dan mijn vliegtuig niet ga halen  :negatief:

BartBec

Hallo,

Afhalen met Maestro (debet)kaart lijkt me ook goedkoper hoor. Voor afhalen met Visa of Mastercard (credit )kaart rekent men zowieso al een kost aan per afgehaald bedrag. Dat bedrag ligt volgens mij hoger dan de transactie kost van je debet (maestro) kaart. Vraag het in de eerste plaats bij je bank zou ik zeggen. Het is in het algemeen ook geen slecht idee om je bank in te lichten wanneer en voor hoelang je je in het buitenland bevind. Onder meer in het kader van fraude bestrijding en extra veiligheid. ( Heb in het verleden ook al een geval gehad met Visa toen bleek dat iemand mijn kaart gekopieerd had. )
Ivm met vliegtuig prijzen : als je nog kan wachten... normaal gezien hebben ze bij Connections hun "Book&Pay" aktie in de maand januari. Meestal kun je dan ook nog goedkoop tickects vinden.

Inentingen : mijn mening is dat als je niet voor echte lange tijd gaat en je je hoofdzakelijk op toeristische paden begeeft, je deze extra kost eigenlijk niet nodig hebt. De kans is klein dat je iets zou oplopen. Als je zelf je gezond verstand gebruikt en een beetje uitkijkt kan je zelf al heel veel vermijden. Voor een reisje van twee weken zou ik het alvast niet doen. Dat is mijn mening, maar begrijp best dat anderen hier een andere mening hebben.
Beter voorkomen dan genezen... akkoord en anders kan je ook gewoon dikke pech gehad hebben natuurlijk.

Groetjes

boldy

Citaat van: BartBec op zaterdag  1 december 2012, 13:54:41


Inentingen : mijn mening is dat als je niet voor echte lange tijd gaat en je je hoofdzakelijk op toeristische paden begeeft, je deze extra kost eigenlijk niet nodig hebt.
Groetjes

word er in belgie  door het ziekenfonds  de inentingen niet vergoed ? hier wel dus als ze dat bij jullie ook doen ben je wel stom om die inentingen niet te nemen .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

vvjoris

Citaat van: boldy op zaterdag  1 december 2012, 14:42:47
Citaat van: BartBec op zaterdag  1 december 2012, 13:54:41


Inentingen : mijn mening is dat als je niet voor echte lange tijd gaat en je je hoofdzakelijk op toeristische paden begeeft, je deze extra kost eigenlijk niet nodig hebt.
Groetjes

word er in belgie  door het ziekenfonds  de inentingen niet vergoed ? hier wel dus als ze dat bij jullie ook doen ben je wel stom om die inentingen niet te nemen .

Nee, je krijgt het enkel volledig terugbetaald als je boven je 'maximumfactuur' zit, en die is afhankelijk van je inkomen. Twinrix (Hepatitis A & B) kost zo'n 80 euro geloof ik. 'Extra kost'? Als je terugkomt en je moet 3 maanden plat is er pas een 'extra kost' m.i.  Hepatitis zou ik altijd nemen als ik naar Azië ga, al is het maar voor enkele dagen. Malaria enkel als je naar risicogebied gaat.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.