Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Eerste ontmoeting......

Gestart door Ronald-D, maandag 22 april 2013, 13:47:25

Vorige topic - Volgende topic

Ronald-D

Hallo allemaal,

Ben alweer bijna een maand terug uit Cebu, waar ik voor het eerst mijn vriendin ging ontmoeten die ik op internet heb leren kennen een klein half jaartje geleden. Ik heb haar ontmoet via Asiandating.com, en alhoewel ik veel lees en gelezen heb hier dat het vaak niets wordt met iemand die je via een datingsite hebt leren kennen, het chatcontact tóch voortgezet, omdat ik bij haar wel een héél goed gevoel kreeg....

Nu ben ik niet zo goed in complete reisverslagen, dus ga ik dat ook maar niet doen, maar heel beknopt neerzetten hoe het geweest is, en plaats hierbij wat fotootjes om te laten zien om wie het nu eigenlijk gaat.

Op vrijdag 8 maart ben ik vanaf Schiphol met Cathay Pacific naar Hong Kong gevlogen, om van daaruit verder af te reizen naar Cebu......Jee, wat was ík zenuwachtig.....de hele reis bijna geen oog dicht gedaan, eigenlijk zo goed als helemaal niet, dus ik was flink vermoeid toen ik daar aankwam, maar dat geeft niets....ben het wel gewend van eerdere verre reizen....

Ik heb 17 nachten verbleven in MB's Garden....hier en daar is er wel wat te vinden over dit pension, en alhoewel ik wat slechtere verhalen had gelezen, over motor lawaai 's morgens vroeg, en de herrie van vliegtuigen, viel me dat allemaal wel mee. Persoonlijk heb ik daar niet zo veel last van gehad....waar ik wél aan moest wennen, waren die het leek wel honderden hanen die 's morgens verdomd vroeg al beginnen te kraaien....maar och, het had ook wel wat vind ik.

Van het vliegveld werd ik door mijn vriendin (Floy) en haar zus afgehaald, die me naar MB's hebben gebracht, en van daaruit gelijk naar hun huis en kennis met haar ouders gemaakt....waar ik waarshijnlijk nog wel het meest zenuwachtig voor was gedurende de hele reis...maar jongens, wat viel dát mee....

Ik kreeg een heel warm en hartelijk ontvangst!

Voor het geval mensen de geldkwestie gaan aanhalen.....dit heb ik van tevoren tijdens de vele mailwisselingen en chat al duidelijk naar voren gebracht, dat ik níet vermogend ben, een simpele baan heb hier, en dat contributies van mijn kant eigenlijk onmogelijk zijn als ik óók nog wil sparen voor m'n reisje(s) naar haar toe.....;)

Is ook niet nodig, want ze kunnen het prima rooien daar...Floy is supervisor op een kantoor van Delfingen in Cebu, heeft een prima inkomen , één van haar zussen is lerares op een basisschool, en een ander werkt in de verpleging.....maar goed, dat allemaal terzijde ;)

Floy zelf is 31 jaar, en wordt in september 32......ikzelf ben 42 geworden op 12 maart, en alhoewel het in eerste instantie de bedoeling was dat ik haar familie mee uit eten zou nemen die avond, hadden haar zussen en moeder gezegd: "gaan jullie het maar lekker samen vieren de hele dag" ..... wat ik totáál niet verwacht had!

Tijdens mijn verblijf daar hebben we (uiteraard) o.a. een weekend Bohol gehad, Kawasan en Bantayan bezocht......
Ook waren er wel dagen dat ik me wat 'verveeld' heb, want Floy moest óók gewoon werken, maar gelukkig heeft ze ook genoeg vrij kunnen krijgen.

De ontmoeting is mij prima bevallen, en heb dan ook m'n ticket al voor de volgende keer....In september keer ik terug, en zal daar dan 25 nachten verblijfen...en hopelijk, héél hopelijk, lukt het ons om haar hierheen te halen voor een vakantie van 3 weken tijdens de kerst. Zelf kan ik helaas geen vrij krijgen in die periode in verband met mijn werk....Dus ik moet gaan uitzoeken wat ik en zij daar voor nodig heeft...maar dat ga ik wel vinden hier op het forum, want er staat genoeg informatie! :)

Hieronder wat fotootjes om een indruk te geven over wie ik het nu heb :-)











































Zoals ik al zei; zéér beknopt maar het is eigenlijk meer mijn bedoeling om haar wat nader voor te stellen :-)



yepyep

Mooie dame en goed dat je elkaar zoveel mogelijk ziet dit jaar.

Hoop dat alles goed blijft gaan en dat ze snel in NL is.


vvjoris

Een tof meiske precies, en de familie valt mee ...

Veel succes met jullie relatie !!!
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Ronald-D

dank jullie wel  :thumb:

Om haar naar Nederland te krijgen.....alles maar even rustig aan doen....in september ga ik in ieder geval weer die kant op, hopelijk kan zij hierheen komen in december om het eens te bekijken hier.....en daarna gaan we er aan werken :thumb:

vvjoris

"Virgin Island" waar jullie blijkbaar waren ziet er wel tof uit ..; waar is dat ergens? Kan je wat meer info geven? Website misschien?
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

LMBen

Ziet er goed uit
Komt van goede familie
Heeft goede baan
Dus alles goed
Veel succes samen
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Ronny55

Mooi, veel geluk samen en mooi verslag.  :thumb:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ronald-D

#7
Citaat van: vvjoris op maandag 22 april 2013, 14:45:09
"Virgin Island" waar jullie blijkbaar waren ziet er wel tof uit ..; waar is dat ergens? Kan je wat meer info geven? Website misschien?

Ze had een eiland trip op Bohol geboekt....de eerste dag hebben we een tour op Bohol zélf gehad, en de tweede dag hadden we een soort van island hopping.....ik zal haar even vragen of zij een link weet....ben nu toevallig aan de chat met haar

EDIT:  dit is niet het 'virgin island' bij Bohol, maar bij Bantayan........wat ik wél even wil zeggen....al ziet het plaatje er hier goed uit, het 'virgin island' bij Bantayan vind ik (en ook zij) een stuk minder mooi dan virgin island bij Bohol!!!

Ronald-D

ze kan helaas zelf geen site vinden.....ze heeft de bohol trip zelf bij een reisbureau geboekt......

Maar het is in ieder geval een startpunt......het eiland bohol is de moeite zeker waar, en zoek ook even uit of je van daaruit een island hopping kan doen....het virgin island dáár is zéker de moeite waard...wél ini mini klein ;)

Bantayan is óók de moeite waard, en daar word je bijna door iedereen gevraagd of je een island hopping naar virgin island wilt doen, dus dat moet geen probleem opleveren.....alleen blijf ik erbij dat het eilandje bij bohol mooier is, maar dat is en blijft natuurlijk een persoonlijke smaak

Fail_over

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......