Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

nipa huisje

Gestart door dozo, woensdag 30 juli 2014, 14:46:36

Vorige topic - Volgende topic

dozo

nee nils ik ga er niet wonen,ik ga elke keer voor 1 of twee maanden.
ik huur dan iets in dauin puerta cita resort.is van een tante van myn
vrouw.kost incl voor ons 22000 per maand.en ik kan de nIssan picup
gebruiken.tegen kleine vergoeding. gr theo.
ik heb dat huisje voor haar ouders neer laten zetten.
ze woonden eerst in de middle of .en nu kunnen die arme sloebers
genieten. uiteraard staat de title op naam van myn vrouw.

Blauwvinger

Een leuk huisje  :thumb:

Is het ook bestand tegen tyfoons?

dozo

de tyd zal het leren blauwvinger .
maar is wel snel te herstellen.  :lachen: :thumb:

Ronny55

Heel keurig Dozo, dat heb je goed gedaan  :thumb: .Wat de prijs betreft, die klopt voor een bewoonbaar nippahuisje , en met 40 m/2 vrij ruime woning.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ifugao

Dank voor al deze informatie Dozo. Toevallig was ik ook van plan om een dergelijk ding te plaatsen als extra slaapkamer voor bezoek op ons lot.
Dit is precies de info die ik nodig had. Je zult het ongetwijfeld wel zien want wij gaan bouwen naast Cita, dwz tussen Mike's resort en Cita in.
Toevallig heb ik vorige week kennis met Cita gemaakt, aardige vrouw.   :thumb:

Amice

Inderdaad dat is het met dat verschil dat het dak niet native was maar golfplaten, het was voor p60000 best solide gebouwd, daar wil ik nog eens over denken om dat te doen en idd ook als gastenverblijf.

Is daar eigenlijk een toilet/douche in te bouwen?

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

MadRed

Ah vandaag zie ik de foto's wel. Altijd leuk om te zien.

dozo

#17
Citaat van: Ifugao op donderdag 31 juli 2014, 03:40:56
Dank voor al deze informatie Dozo. Toevallig was ik ook van plan om een dergelijk ding te plaatsen als extra slaapkamer voor bezoek op ons lot.
Dit is precies de info die ik nodig had. Je zult het ongetwijfeld wel zien want wij gaan bouwen naast Cita, dwz tussen Mike's resort en Cita in.
Toevallig heb ik vorige week kennis met Cita gemaakt, aardige vrouw.   :thumb:

dan zie ik je vast in januarie. gr theo

gosternokke

Citaat van: Amice op donderdag 31 juli 2014, 03:59:40
Inderdaad dat is het met dat verschil dat het dak niet native was maar golfplaten, het was voor p60000 best solide gebouwd, daar wil ik nog eens over denken om dat te doen en idd ook als gastenverblijf.

Is daar eigenlijk een toilet/douche in te bouwen?




Ja , dat kan wel . je kan een paar vierkante meter vloer met 5 centimeter beton bedekken en betegelen.  De wanden van de wc/ douche  gewoon  van native matriaal, en dan gewoon bedekken met dat plastic dat men ook op de vloer gebruikt in .  philippijnen.

Maar in de praktijk zie je toch vaak de wc/ douche buiten het huisje gebouwd.

Voordelen van nativebouw  zijn het blijf koel, ook zonder aircon.  Nipa en bamboe aborseren nauwelijks warmte, en hollowblocks, en cement en metalen golf of dakplaten absorberen vee warmte . Is eigenlijk niet te doen zonder aircon voor een witneus.

Nedeel van deze nipabouw is de korte levens duur, dak is na 5 jaar versleten, is wel afhankelijk hoeveel overlapping de nipamatjes hebben. Hoe meer overlapping ,hoe langher de levensduur.


  Veel kippen rond je nipahuis verlengt ook de levensduur.  de kippen zijn gek op anay,en die vreten dus iedere anay op die ze zien.  Zonder kippen rond het huis zullen de anay al binnen een paar maanden na dat het huis is opgeleverd een aanval doen, zonder dat je dat zelf in de gaten hebben.   De schade die anay toebrengt aan een nipa huis is enorm.

gosternokke

Ik heb zelf een aantal van die natieve beachcottages. Daar is de onderste meter nog van holowblockss, maar omdat ik geen kippen wil rondscharrelen , meeste niet-pinoys storen zich daaraan. Is het een vrijwel niet te winnen strijd tegen de anay die ik moeten voeren.

  https://www.facebook.com/media/set/?set=a.345503772194753.76986.210233589055106&type=3