Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Degoutante Pinokkio?

Gestart door vvjoris, zondag 7 april 2013, 21:33:17

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Net op één gezien, normaal kijk ik er niet naar, maar op de andere  :vl: zenders was er niks anders dan zever, onzin en een zoweelste herhaling...

De Neus van Pinnokio is een programma waar geraden moet worden of iets waar is of niet. Een van de items betrof het pleegkind van Luc Appermont in Manila. Het meiske was intussen volwassen en had zelf een kleine dat ze dan maar 'Luc' genoemd had, enigszins raar voor een meisje maar we zijn wel meer gewoon. Naast het feit dat ze gezien de woning waar ze verbleef niet zo arm meer was, en ook nioet aan het werk was na de opleiding die ze door Luc's geld kon bekostigen, heeft men het blijkbaar nog nodig gevonden moeder en dochter naar België te brengen, om Luc A, die het contact met zijn pleegking verloren was, even een verassing te bezorgen in een hotelkamer. Fragment van zo'n 15 seconden...

Vliegtickets, visum blijkbaar allemaal geen probleem, en Bart zei er nog bij dat de  :smiley-philippines: moeder en dochter er nog wat toeristische rondleidingen in  :belgiesmiley: hadden bijgekregen.

Los van het feit dat het fragmentje zo wat 500 euro per seconde zal gekost hebben, meen ik dat dit een kaakslag is voor alle mensen voor wie het boed zweet en tranen kost om hun geliefde hier te krijgen ....

Sorry Bart, maar als je per sé wat sentiment wou in een niet-leugen verhaaltje, dan had dit toch wel op een andere manier aangepakt kunnen worden....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Rich

Rich de Nederbelg.

Ronny55

Dat is al eeuwig en altijd zo geweest ...je hebt belgen en Belgen....De wet is gelijk voor iedereen....Maar voor sommige nog een beetje gelijker. Dat al zo jaren zo,
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

vvjoris

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130407_00532342

Met hierin de passage:

"Toen ik haar zeven jaar geleden opzocht met een ploeg van Telefacts , vroeg ze me of ze met me mee mocht naar België. Dat was heel hard, maar ik heb Cherry uitgelegd dat ze de taal niet sprak en dat ze in haar thuisland een opleiding moest volgen om iets van haar leven te maken."

Alsof iedereen die hier in  :belgiesmiley: de taal spreekt ...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

polowonder

Citaat van: vvjoris op maandag  8 april 2013, 08:18:26
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130407_00532342

Alsof iedereen die hier in  :belgiesmiley: de taal spreekt ...

Als zelfs de koning en de 'eerste minister' de taal van de meerderheid slechts met haken en ogen, en een vreselijk accent 'spreken', wat zou je willen?