Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

tijd tot Belgische nationaliteit...?

Gestart door xav, zondag 11 juli 2010, 18:15:39

Vorige topic - Volgende topic

xav

hoelang duurd het eigenlijk tot je vrouw de belgische nationaliteit krijgt...?

en eens ze de belgische nationaliteit heeft, verliest ze dan de filippijnse nationaliteit...?

ik weet dat belgen dubbele nationaliteit kunnen hebben, maar is dit ook zo voor de filippijnen...?


als ze bv terug naar de filipijnen wil gaan wonen en ze heeft de belgishe nationaliteit, kan ze dan gewoon ook terug komen (vakantie ofzo) naar belgie...?

:daag:

ladgar

Na 3 jaar in Belgie gewoond te hebben , gehuwd met een Belg kan de belgische nationaliteit aangevraagd worden.
Zij verliest dan de Filippijnse nationaliteit niet , daar dubbele nationaliteit nu ook op de Filippijnen toegelaten is.
Eenmaal Belg geld dat alle belgen gelijk zijn voor de wet , zij heeft steeds toegang ook na lang verblijf in het buitenland. Enkel in zeer zwaarwichtige gevallen kan ze de belgische nationaliteit verliezen.
Er is wel sprake van de nationaliteitswetgeving te verstrengen

xav


Johan En Elvie

Mijn vrouw is in september dit jaar 3 jaar in België en zullen de Belgische nationaliteit voor haar aanvragen, de consul in Antwerpen Van Bogaert kan die procedure starten heeft hij mij eens gezegt lang geleden.
Je kan dit veronderstel ik ook vragen op de Gemeente.
Hoe de vork aan de steel zit weet ik niet precies, misschien weet iemand hier meer over?

Er is wel sprake dat ze dit gaan verstengen tot 5 jaar in België wonen voor ze Belg kunnen worden maar zoals in zoveel gevallen vraagt het veel tijd eer deze wet er door is en is dit voorlopig nog niet zo ver denk ik te weten, we zullen wel zien wat ze antwoorden op onze vragen ik maak me daar niet al te druk om.

Misschien kan ook iemand me zeggen wat het voordeel is dat ze Belg worden?
Ze werk nu ook verdient een loon en betaald zoals ik reeds haar belastingen, is reeds ingeschreven bij de ziekeverzekering.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

ganda

Citaat van: Johan En Elvie op zondag 11 juli 2010, 20:00:28


Misschien kan ook iemand me zeggen wat het voordeel is dat ze Belg worden?



Dat je vrouw geen visum meer nodig heeft om eens een dagje naar Londen te gaan, of een weekje Croatië.
Dat ze net als iedere Belg haar kiesplicht mag volbrengen.
Dat ze een Belgisch paspoort krijgt en geen 5-jaarlijkse verblijfsvergunning.


Johan En Elvie

Citaat van: ganda op zondag 11 juli 2010, 20:15:44
Citaat van: Johan En Elvie op zondag 11 juli 2010, 20:00:28


Misschien kan ook iemand me zeggen wat het voordeel is dat ze Belg worden?



Dat je vrouw geen visum meer nodig heeft om eens een dagje naar Londen te gaan, of een weekje Croatië.
Dat ze net als iedere Belg haar kiesplicht mag volbrengen.
Dat ze een Belgisch paspoort krijgt en geen 5-jaarlijkse verblijfsvergunning.



Dat eerste punt zal op termijn ook wel vervallen, gaan kiezen is een plicht erbij.
en een Belgisch paspoort? niet echt nodig om hier bij mij (ons) te blijven.
Is dit alles?
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

opinie

Citaat van: Johan En Elvie op zondag 11 juli 2010, 20:25:29
Dat eerste punt zal op termijn ook wel vervallen

Treedt GB dan bij tot de Shengenlanden?

Het is in ieder geval handiger omdat je beiden naar alle bestemmingen kan gaan zonder extra rompslomp. Sneller door de controles enz.
Ook hoeft men de exittoeslag niet meer te betalen bij het verlaten van de Filippijnen.

Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Mawibata



Citaat van: ladgar op zondag 11 juli 2010, 19:12:14
Na 3 jaar in Belgie gewoond te hebben , gehuwd met een Belg kan de belgische nationaliteit aangevraagd worden.
Zij verliest dan de Filippijnse nationaliteit niet , daar dubbele nationaliteit nu ook op de Filippijnen toegelaten is.
Eenmaal Belg geld dat alle belgen gelijk zijn voor de wet , zij heeft steeds toegang ook na lang verblijf in het buitenland. Enkel in zeer zwaarwichtige gevallen kan ze de belgische nationaliteit verliezen.
Er is wel sprake van de nationaliteitswetgeving te verstrengen



Mss is het veranderd, maar de Consul in Antwerpen vertelde mij dat Mihmi haar  :smiley-philippines:  nationaliteit verliest, eens ze de   :belgiesmiley:  heeft.

Ze kan die dan wel terug aanvragen op de   :smiley-philippines:  ambassade in Bxl.

Het is twee a drie jaar geleden dat Peter mij dit vertelde.    :weetikniet:     :weetikniet:




Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

callebaut

Citaat van: xav op zondag 11 juli 2010, 18:15:39
hoelang duurd het eigenlijk tot je vrouw de belgische nationaliteit krijgt...?

ik weet dat belgen dubbele nationaliteit kunnen hebben, maar is dit ook zo voor de filippijnen...?




:daag:



Ben je daar zeker van ....?

ladgar

Belgen kunnen sinds +- 2007 meerdere nationaliteiten hebben.
In de Filippijnse wet staat dat men een eed van trouw aan de Filippijnen moet afleggen om zijn filippijnse nationaliteit te behouden na het verkrijgen van een andere ...  ??

http://www.chanrobles.com/republicactno9225.html


"I _________________, solemnly swear (or affirm) that I will support and defend the Constitution of the Republic of the Philippines and obey the laws and legal orders promulgated by the duly constituted authorities of the Philippines, and I hereby declare that I recognize and accept the supreme authority of the Philippines and will maintain true faith and allegiance thereto; and that I impose this obligation upon myself voluntarily without mental reservation or purpose of evasion." 

Natural-born citizens of the Philippines who, after the effectivity of this Act, become citizens of a foreign country shall retain their Philippine citizenship upon taking the aforesaid oath.