Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

tijd tot Belgische nationaliteit...?

Gestart door xav, zondag 11 juli 2010, 18:15:39

Vorige topic - Volgende topic

ruff rider

Citaat van: roadrunner op maandag 12 juli 2010, 15:43:38
Is dit met een speciale procedure of gewoon opnieuw haar bewijs van nationaliteit (paspoort) in de fillipijnen aanvrangen?

Mvg,
Gert

:hoedjeaf:

Is met een speciale procedure via de ambasade.

greetz
Ruff Rider

careca

Ben net naar het gemeentehuis geweest.Mijn vrouw wil de Belgische nationaliteit verwerven na 5 jaar hier gewoond te hebben.

Ze gaven me deze 'requierements' mee

1- akte van geboorte aanvrager
2- voor eensluitend afschrift huwelijksakte
3- bewijs van nationaliteit aanvrager
4- kopie I.D voor vreemdeling
5- bewijs van woonst aanvrager
6- bewijs van woonst man/vrouw
7- bewijs van nationaliteit man/vrouw

note; 1 en 2 moeten gelegaliseerd en vertaald worden door een beedigd vertaler
        4 kan zelf bezorgd worden
        5,6 en 7 worden verstrekt door gemeentehuis

mijn vraag is nu : hoe en waar punt 3 bewijs van nationaliteit aanvragen ? in de Filipijnse ambassade  ?
dank bij voorbaat !


Fail_over

Ik doe maar 1 en 1 is 2. :
Ze heeft nu een  :smiley-philippines: paspoort. Er is geen ander beter bewijs van nationaliteit dan het paspoort.
Dussss.  :weetikniet:  Ze is  :smiley-philippines:  :weetikniet:

Het ultime bewijs van nationaliteit is het paspoort. Dus..
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Luc

Wij zijn daar destijds voor naar de ambassade moeten gaan. Een bladje papier met 1 regel tekst. Zoiets van "ik verklaar dat mevr x van Filippijnse nationaliteit is", stempel eronder en dat was het.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

wispelturig

Het is de  :belgiesmiley:  government die veeleisend qua papieren is. Wat een papier winkel hebben ze nodig. bewijs of filippijnse nationaliteit is 1 blad papier en 1 stempel van de ambassade. Maar en legaal bewijs van belgische nationaliteit is 1 blad papier vanuit gementehuis, met stempel en heel belangrijk handtekening van de burgemeester, geligaliseerd door de rechbank, plus nog nagekeken en gestempeld door ambtenaar van ministerie van justitie en allerlaatste stempel van ministerie van buitenland zaken. Dus, om Filippijnse nationaliteit terug te krijgen had mij 107 euro gekost. Maar ja, het is al gebeurd.  :crazy:

careca

ok,bedankt voor jullie snelle reply ! dan zullen we naar Brussel dat papiertje gaan halen...

careca

en ik veronderstel dat dit papier ook weer vertaald moet worden door een beedigd vertaler :confused2:

Harrydlk

#27
Volgens http://www.kruispuntmi.be/vreemdelingenrecht/wegwijs.aspx?id=99
is dit nationaliteitsbewijs niet nodig,   :ikkeniebegrijp:

"Sommige gemeenten vragen ook een nationaliteitsbewijs van de aanvrager zelf, hoewel dit niet wettelijk verplicht is en indruist tegen de bedoeling van de wetgever om de nationaliteitsprocedures administratief te vereenvoudigen."

Wij hebben ook een aanvraag lopen, de gemeente  :belgiesmiley:  :vl: heeft op mijn verzoek de aanvraag ingediend zonder dit nationaliteitsbewijs, afwachten maar.

careca

niet verplicht,waarom vragen ze het dan ? :denk:

Pascal&Katiren

Word ik hier weer als ONS GROOT LICHT afgeschilderd stop ik met deze forum sorry.
Er is een verschil in het vrijwillig afstaan van je nationalitijd en het bekomen van een in dit geval  :belgiesmiley: nationalitijd en het behouden van de  :smiley-philippines: nationalitijd.
Waarom sommige gemeenten dit document (wat niet valt onder de procedure) vragen is enkel informatief .
Ondertussen kan ik hier al een heel boek over schrijven lol.
Dit is wat ik kon trugvinden: bewijs nationalitijd voor te leggen document : paspoort

de vraag is dus of ze belg wil worden of beiden?