Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

tijd tot Belgische nationaliteit...?

Gestart door xav, zondag 11 juli 2010, 18:15:39

Vorige topic - Volgende topic

Luc

In ons geval was het verplicht maar dat was nog een oudere regeling. Mijn vrouw moest destijds nog naar de rechtbank gaan. Een volle zaal waar iedereen 1 voor 1 naar voor moest komen en dan een kort interview door de rechter. Dan vroeg die rechter iets van "wat is uw advies meneer de procureur". Die zei dan ja of nee. Er waren heel wat die werden afgekeurd. In die tijd kon je ook al na 6 maanden een aanvraag tot Belgische nationaliteit doen.

Vooral die van een bepaald land werden veel geweigerd maar die hadden bijna allemaal al een strafblad.

De meesten aanvragers waren Hollanders  :jajaja: verbaasde mij eigenlijk waarom zoveel Hollanders Belg wilde worden  :weetikniet:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

ladgar

Het bewijs van nationaliteit wordt door sommige gemeenten gevraagd . Antwerpen bvb. vraagt het niet .
Op de website van Zaventem , die het wel vragen is te lezen dat het een attest van de ambassade dient te zijn , gelegaliseerd door buitelnlandse zaken en vertaald door beëdigd vertaler.

http://www.zaventem.be/gzaventem/faces/public/template.jsp?f=1393&lang=nl


careca

Ik vraag me dan wel af waarom sommige gemeenten het wel vragen en anderen dan weer niet... :ikkeniebegrijp:
In onze gemeente vragen ze het wel en dat kost ons weer tijd en ook veel geld voor dat extra papiertje...

careca

Als het dan toch alleen maar voor de informatie is en niet echt verplichtend denk ik er dan ook aan om dit bewijs van nationaliteit achterwege te laten en te vervangen door haar paspoort en zo alles in te leveren in het gemeentehuis.
Ik ben benieuwd naar de reaktie ...

infas

mijn asawa heeft de aanvraag ingediend de eerste week van november 2011 en ze is begin maart 2012 belg geworden.
Ik ga ervanuit dat je tussen de drie en vier maand mag rekenen.

polowonder

Wij kregen vorige week per mail een antwoord van de heer Consul in Antwerpen in verband met de Belgische Nationaliteit:

CitaatInderdaad moet U zich tot het gemeentehuis wenden, die zullen U zeggen wat U moet voorleggen.
Uit ondervinding weet ik dat ze een geboorteakte + huwelijksakte + bewijs van nationaliteit.
Dat laatste kan ik opmaken maar mijn handtekening moet dan nog gewettigd worden in Brussel door
FOD Buitenlandse Zaken

Dubbele nationaliteit is perfect mogelijk maar op het ogenblik dat ze Belg zal worden, zal zij haar Filippijnse
nationaliteit verliezen.
Die Filippijnse nationaliteit moet dan weer worden aangevraagd bij de Filippijnse Ambassade in Brussel

Ik veronderstel dat het het beste is als zij een 'dubbele nationaliteit' kan behouden, en dus niet haar Filipijnse nationaliteit zou verliezen. aan de hand van bovenstaand antwoord, en de voorgaande berichten in dit topic, is het ons nu nog steeds niet duidelijk.

Kan iemand toelichten aub?

infas


Digos


@ polowonder, het citaat van Peter klopt wel degelijk maar hij schrijft niet dat het behouden van de dubbele nationaliteit het beste is (dat is jouw veronderstelling)......maar is wel mogelijk nadien, maar zie daar niet echt de voordelen van in.

Nu komt men vrouw in de phils als  :belgiesmiley: en reist ook uit als  :belgiesmiley: op de luchthaven ben je al van die traveltax vanaf.

Zie er echt niet de voordelen van in van de  :smiley-philippines: nationaliteit, of je moest grond willen kopen groter dan 1000 vierkante meter, voor de rest als ze geen werk heeft of ziek word is het in de phils...trek je plan.

Het is dan toch beter dat ze kan terugvallen op de sociale voorzieningen van  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag:
LIVE ONCE - LIVE IT

Pascal&Katiren

Leek mij al duidelijk door de adviezen hier gegeven dat ze het beste de  :belgiesmiley: nationalitijd zou aannemen.
Ok een nadeel is dat we als  :belgiesmiley: stemplicht hebben lol
En  :smiley-philippines: blijft inderdaad een 3 de wereldland waar je geen vangnetten hebt als  :belgiesmiley:
Denk zoals hier al genoemt aan ziekte, werkloos, pensioen of werkonbekwaam wegens genoemde?
Overweeg alles eerst eens of praat met professionelen er over?
Succes



polowonder

Ik lees hierboven dus gemengde meningen. Aan de ene kant heeft 'belg' (of binnenkort Vlaming?) zijn voordelen.

Toch is er iets dat ik mij afvraag/ stel dat mijn asawa 'belgische' wordt, verlies ik dan niet het voordeel van als Balikbayan te reizen in de Filipijnen? Ik bedoel dat ik nu meer dan 21 dagen aldaar kan verblijven zonder een visum nodig te hebben.
Valt dat dan niet weg, en eventueel voor mijn asawa ook?