Lijkt het mogelijk om haar uit te nodigen? Verzekering, waar?

Gestart door tipsy, maandag 7 mei 2012, 00:14:06

Vorige topic - Volgende topic

tipsy

Hallo iedereen.

Met informatie te zoeken voor een uitnodigings -visa, stuitte ik op dit forum. Ik werd er niet vrolijker van.........

Wij wenste, mijn vrouw en ik, naar de Filipijnen te gaan, bijna 2 jaar geleden. We zochten wat informatie op internet en via onze facebook-account, babbelden wat met mensen die daar wonen.
Mijn vrouw, had veel sympathie met een jonge vrouw, toen 22, die in en fabriek werkte. Soms als ze thuis kwam van haar werk s'morgens, chatte ze nog even met haar. 
Er ontstond een vriendschaps -band tussen hun, en daarna ook met mezelf.

De reis ging niet door, omdat mijn schoonbroer overleed, en mijn vrouw daar kapot van was. Ze had dan ook veel steun aan haar nieuwe vriendin. Met die vriendin, ging het ook niet zo goed. Ze verloor haar werk, een buitenlandse man, op wie ze verliefd werd, liet haar in de steek want getrouwd.  Wij hebben haar leren kennen, als een serieus meisje, en vertrouwen haar volkomen. Nooit heeft ze naar geld gevraagd.

Wij zijn over de 50 en hebben geen kinderen. Neen, we lopen niet met adoptie-plannen rond, maar wensen toch haar in Europa te ontmoeten en rond te leiden. Haar droom was eens Parijs te zien.

Ik stel nu alles in werking om haar een invitatie-visa te verschaffen, om 3 weken hier te komen. Zij heeft momenteel geen werk, draagt zorg voor haar familie. Ik ben directeur in een firma in België, en heb dus referenties.

Maar jullie ervaringen, geven mij niet veel hoop. Ik ben begonnen, alle documenten te verzamelen, zoals bijlage 3 bis. Denken jullie dat we echt geen kans maken, haar te ontmoeten? Indien de tijd samen meevalt, willen wij haar helpen, om plaatselijk een winkeltje te beginnen. Ik was van plan dat ook te vermelden, bij de motivatie, opdat ze begrijpen, dat het niet de bedoeling is, dat ze ooit naar hier verhuist. Ze kent ook verder niemand hier!

Verder wilde  ik vragen hoe het met de verzekering zit. Niet alleen de bijstands-verzekering, ingeval van ongeval en zo, maar tevens hoe ik het beste een annulerings-verzekering neem, en welke, indien het visum wordt geweigerd?  Hoe doe ik dat. Kan ik een ticket voor haar kopen, via internet en daar daarna een verzekering op nemen?


Alle informatie is welkom, vriendelijk bedankt op voorhand! 

Kano

 :welcome: op het forum Tipsy.  Belangrijk is dat de vriendin kan aantonen dat zij met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid terug zal keren naar de Filipijnen. En dan is er meer nodig dan alleen een plan om een winkeltje te beginnen. Te denken valt aan gehuwd met kinderen, meerjarige studie, langdurig arbeidscontract, bezit van onroerend goed, al eerder in het Schengengebied geweest en op tijd teruggekeerd etc.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Luke

Weet niet wat soort bedrijf je hebt maar ik denk in de richting van een stage/training met eventueel "investeringsplannen" in de Filipijnen....
Is ze ooit al buiten de Filipijnen geweest?

Amice

Als zij de zorg voor ouders kan aantonen met bv. een brief van DWSD waarin wordt bevestigd dat zij voor haar ouders dient tezorgen dan is ook dat een terugkeer garantie.

Verder denk ik eerder aan een au pair visum, ze heeft immers geen werk. Echter is dit afhankelijk of jullie hiervoor aan de voorwaarden voldoen.

Wellicht is het, indien dit een optie is, om haar dan via een au pair bureau te laten komen.

suc6
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Amice

#4
De basis van een au pair visum is cultuur uitwisseling, waarbij de filipina, licht huishoudelijk werk kan doen als compensatie voor de verblijfskosten.

Ze dient iig een reis/ziektekostenverzekering te hebben met minimale dekking van â,¬30000 als ze als tourist naar belgie gaat. Deze verzekering kan afgesloten worden bij  OOM verzekeringen http://www.oomverzekeringen.nl of (goedkoper) bij Bleucross in manila http://www.bluecross.com.ph

Belgische alternatieven ken ik daar eigenlijk nog niet voor  :weetikniet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

tipsy

Bedankt voor jullie reacties. Voor een au pair visum is het nu te laat, want half juli, is nu toch wel erg snel.  Ze heeft een franse vriend gehad en heeft die bezocht in Thailand.

Ze heeft hiervoor 2 x een visum gehad, en is dus elke keer, mooi op tijd terug gekomen. Wat me wel zorgen baart, is het feit dat de Ambassade deze reizen verdacht vindt, alsof ze een prostitué, zou zijn. De waarheid is dat ze juist doodziek is, dat het is af geraakt.  Ze was erg verliefd op die man, blijft met lege handen achter, en wil gewoon geen andere relatie, want ze kan alleen haar hart volgen. Ze is nogal een knappe verschijning, dat doet er ook geen goed aan.

Tja, ik zal er een gemotiveerd schrijven bij doen, hopelijk gebruik ik de juiste argumenten! Hopelijk speel het feit dat ze maar 3 weken komt ook in haar voordeel, maar een annulering verzekering lijkt zeker nodig!

Tinulang_Manok

Je hoeft niet gelijk een ticket te kopen, bij de aanvraag van het visum is een reservering voldoende.
Als het visum is toegekend kun je de reservering definitief maken.
Amare et sapere vix deo conceditur

tipsy

Ik heb nog nooit gehoord dat je een ticket kunt reserveren, en dan niet betalen. Ze kunnen toch niet eeuwig een reservatie houden?  Kost dat dan niet meer?

tourist

 :welcome: Tipsy

Mijn vriendin is vorig jaar met een toeristenvisum in België geweest. Bij de aanvraag was het niet nodig om al een vluchtreservering voor te leggen. Wij hebben gewoon in de uitnodigingsbrief vermeld dat we nog geen vluchten konden reserveren zolang er geen bevestiging van het visum was. Pas nadat het visum werd goedgekeurd vroegen ze op de ambassade om bewijs van de verzekering en een vluchtticket voor te leggen.

Geen enkel probleem dus om de aanvraag te doen zonder al een vlucht te reserveren.

Groeten,


Tourist

tipsy

Dat durf ik toch niet. ik ga morgen naar een reisbureau, om te vragen hoe ik dat moet doen........

Een franse vriend heeft zijn Thaise vriendin, zonder problemen kunnen laten komen! Papieren in orde, ingediend op de Ambassade in Bangkok, en visum, binnen de 10 dagen!

Enfin, we hopen deze vriendin gelukkig te maken, we zien wel!