Lijkt het mogelijk om haar uit te nodigen? Verzekering, waar?

Gestart door tipsy, maandag 7 mei 2012, 00:14:06

Vorige topic - Volgende topic

tourist

Juist nog even ter info: dit is de e-mail die wij naar aanleiding van aanvraag toeristenvisum hadden gekregen van de ambassade, nadat het visum werd goedgekeurd.


From: XXXX - Belgium - Manila <XXXX@diplobel.fed.be>
Subject: FW: Kind request for XXXX
To: XXXX
Date: Monday, September 12, 2011, 3:24 PM
Dear Ms. XXXX,

Please be informed that your visa application has been approved. You are requested to submit the following documents at the Embassy either on 20 September 2011 or on 13 September 2011, at 10:00 in the morning, to be able for us to issue your visa:

-  Passport
-  Round-Trip ticket with confirmed dates (not a booking, not a reservation and not an itinerary) (maximum of XXX days ONLY)
-  Travel and Medical Insurance
    o   with a coverage of 30,000 Euros
    o   should be valid to all Schengen countries
    o   should be valid for 3 months

Please take note that only insurance policies of the following Philippine Insurance companies will be accepted:

ACE Secure
Chartis Insurance (formerly known as Philam Insurance/AIU Insurance)
Assist-Card
Blue Cross
Fortune General Ins. Corp.
Generali Pilipinas
MAA Insurance
Malayan Insurance
MAPFRE
Paramount Life and General Insurance Co.
Standard Insurance Co.
UCPB General Insurance Co. Inc.
Worldwide Travel Insurance Plans
Everest International Group Administrators


Further advice will be given once we have received the documents.
We normally need 3 working days to issue the visa.

tipsy

Vriendelijk bedankt! :thumb:

Ik vraag me af of een annulering-verzekering bestaat voor een ticket, als de visa wordt geweigerd!

Rich

Citaat van: tipsy op maandag  7 mei 2012, 11:38:22
Vriendelijk bedankt! :thumb:

Ik vraag me af of een annulering-verzekering bestaat voor een ticket, als de visa wordt geweigerd!


Tipsy, welkom op het forum.   :welcome:

Ik ben even voor je gaan grasduinen en ik kon het volgende vinden bij Europ-assistance : andere uitzonderlijke omstandigheden: visum geweigerd, onmogelijk om wegens medische redenen een inenting te krijgen, oproep tot assisenjury,...
Kijk maar eens op de site : http://blognl.europ-assistance.be/2011/06/03/annulatieverzekering-bent-u-goed-gedekt/

Rich de Nederbelg.

tipsy

Citaat van: Rich op maandag  7 mei 2012, 12:15:55
Citaat van: tipsy op maandag  7 mei 2012, 11:38:22
Vriendelijk bedankt! :thumb:

Ik vraag me af of een annulering-verzekering bestaat voor een ticket, als de visa wordt geweigerd!


Tipsy, welkom op het forum.   :welcome:

Ik ben even voor je gaan grasduinen en ik kon het volgende vinden bij Europ-assistance : andere uitzonderlijke omstandigheden: visum geweigerd, onmogelijk om wegens medische redenen een inenting te krijgen, oproep tot assisenjury,...
Kijk maar eens op de site : http://blognl.europ-assistance.be/2011/06/03/annulatieverzekering-bent-u-goed-gedekt/



Ja, dat is interessant, maar, het lijkt bedoeld voor personen, die van Europa vertrekken, en niet andersom, ga toch eens informeren!  Bedankt!

tourist

Tipsy, bekijk ook zeker even de volgende link naar de website van de Dienst Vreemdelingenzaken met uitleg over het visum voor privébezoek.

https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/NL/Gidsvandeprocedures/Pages/Prive-bezoek.aspx

BartBec

Hey Tipsy,

Welkom op het forum :thumb:
Ik begrijp dat je voor een vliegtuig ticket graag aan anulatie verzekering neemt. Ik wil je alleen nog even duideijk maken dat je het vliegtuig ticket pas dient te kopen ALS het visum is GOEDGEKEURD en niet ervoor. Dus anulering wegens geweigerd visum doet niet terzake.
Je kan via een reisbureau wel een vlucht in optie laten nemen. (optie betekent dat je de aankoop in overweging neemt en dat ze de plaats vrijhouden.)  Dat heb ik voor Eva bij Etihad Airlines ook gedaan via Connections. Afhankelijk van de maatschappij, de vraag en aanbod en de voorwaarden van het ticket,  laten ze dat meestal wel een tijdje open. Vraag het reisbureau omdat even op papier te zetten en geef dit mee als " resevering" van een vlucht. Dit werkte in mijn geval perfect.
Veel succes alvast met het visum en hopen op een goedkeuring..

Groetjes Bart Eva

tipsy

Ok, ik probeer dit te bekomen. Normaal probeer ik langs internet. De gemeente laat mij wachten op 3 bis tot volgende week. Als ik dit in mijn bezit heb, reserveer ik het ticket!

tipsy

Bon 3 bis aangevraagd. Nog een klein vraagje. Het motiverend schrijven, in welke taal, moet ik dat schrijven, Nederlands of engels?

tipsy

Citaat van: BartBec op woensdag  9 mei 2012, 15:51:00
Hey Tipsy,

Welkom op het forum :thumb:
Ik begrijp dat je voor een vliegtuig ticket graag aan anulatie verzekering neemt. Ik wil je alleen nog even duideijk maken dat je het vliegtuig ticket pas dient te kopen ALS het visum is GOEDGEKEURD en niet ervoor. Dus anulering wegens geweigerd visum doet niet terzake.
Je kan via een reisbureau wel een vlucht in optie laten nemen. (optie betekent dat je de aankoop in overweging neemt en dat ze de plaats vrijhouden.)  Dat heb ik voor Eva bij Etihad Airlines ook gedaan via Connections. Afhankelijk van de maatschappij, de vraag en aanbod en de voorwaarden van het ticket,  laten ze dat meestal wel een tijdje open. Vraag het reisbureau omdat even op papier te zetten en geef dit mee als " resevering" van een vlucht. Dit werkte in mijn geval perfect.
Veel succes alvast met het visum en hopen op een goedkeuring..

Groetjes Bart Eva

Heb 2 reisbureau's gedaan. Ze zeiden dat een vlucht in optie niet werkt, en dat een optie maar voor 24 uur geldig is!!!! Een klant had dit geprobeerd, en visum geweigerd, wegens niet geldig vervoerbewijs, je hebt dus veel geluk gehad!

TonyTakitani

Citaat van: tipsy op vrijdag 11 mei 2012, 10:23:31
Heb 2 reisbureau's gedaan. Ze zeiden dat een vlucht in optie niet werkt, en dat een optie maar voor 24 uur geldig is!!!! Een klant had dit geprobeerd, en visum geweigerd, wegens niet geldig vervoerbewijs, je hebt dus veel geluk gehad!

Ik heb bij indiening van ons visum enkel een reservatie gemaakt op een reis die geldig was voor 3 dagen en de reisverzekering overeenstemmend met die datums. Het visum van mijn vriendin werd vorige week goedgekeurd. Je stelt natuurlijk de vraag aan verkopers daar he :weetikniet:.

Citaat van: tipsy op donderdag 10 mei 2012, 09:05:10
Bon 3 bis aangevraagd. Nog een klein vraagje. Het motiverend schrijven, in welke taal, moet ik dat schrijven, Nederlands of engels?

Bij mij was alles in het Nederlands opgemaakt en geschreven, uitsluitend de Filipijnse documenten.