Lijkt het mogelijk om haar uit te nodigen? Verzekering, waar?

Gestart door tipsy, maandag 7 mei 2012, 00:14:06

Vorige topic - Volgende topic

BartBec

Heb je het ook bij Connections geprobeerd ? Die zijn meestal (al ga ik hier uit van de service van het kantoor hier in Aalst en kan dus niet spreken voor andere kantoren ) heel goed als het aankomt op het aankopen van vliegtuigtickets. Heb hetzelfde ook nog niet gevraagd bij bijv. Sunjets, of bijv. Neckermann. Het ticket voor Eva hebben ze elke dag opnieuw de optie verlengd. Hebben het zo toch meer dan een maand kunnen vasthouden hoor. Weet natuurlijk niet of dat bij elke maatschappij werkt of niet. Ik persoonlijk boek enkel nog Etihad en daarvoor net hetzelfde kunnen doen als je boekt voor Eva Airlines ( vliegen vanuit Amsterdam naar Bangkok) .
Bij goedkeuring van het visum heb ik toen het reisbureau nog een bevestiging laten doorsturen naar de ambassade.
Hoop dat het lukt voor je.

tipsy

Bedankt. Ik heb nu naar de Ambassade geschreven en wacht op antwoord. Volgende week heb ik al de formulieren en stuur dan alles naar haar op. Ik laat jullie wel weten of het werkt!  Het voordeel is dat ze maar 3 weken blijft en niet 3 maanden.

ladgar

Betreft die annulatieverzekering , bij joker bieden zij mondial assistance als reisverzekering aan , zij stellen echter duidelijk dat de verzekering annulatie enkel kan onderschreven worden voor personen woonachtig in de europese unie.
De kans op weigering in uw geval is zeker groter dan 95% , een verzekeringsmaatschappij die de annulatie wil verzekeren moet eigenlijk een premie aanrekenen die hoger is dan de ticketprijs , willen ze geen verlies maken.

tipsy

De visum aanvraag, blijfr vervelen! Ik stuur vrijdag alles op naar Manila. Ik ga haar vragen of ze gewoon een reservering kan boeken, en aan een reisbureau DAAR vragen om het te betalen bij bevestiging. Zo niet boek ik bij Quata on line copieer dit, en betaal   niet (maar dan vervalt de booking!). Koop dan een ticket en een bijstandsverzekering ALS het visum bevestigt is! Ben daar toch nog optimist over, mijn motiverend schrijven, als het feit dat het visum voor 3 weken is, is toch ook een aanduiding dat ze niet hier blijft!

Ik schreef naar de Ambasade in Manila, met ook de vraag wat als ze een vlucht op Amsterdam of Parijs had, dit was hun antwoord :


de Belgische Ambassade handelt de dossiers met België als bestemming — voor een reis/verblijf naar Frankrijk/Nederland moet ze haar visum dossier bij de Franse Ambassade in Manilla indienen.

Begrijp ik niet! Het is toch een Schenken visum, geen Belgisch. En als ze hier is kan ze toch vrij circuleren in Europa?

Nog een laatste vraagje. Als de aankomst tijd moeilijk is om ze in Zaventem op the halen, is dat een probleem, dat een kennis ze zou ophalen? Ik zal er natuurlijk alles aan doen, om zelf te gaan, maar je weet maar nooit!

Fijn lang week-end gewenst!



BartBec

Hey,
Ik vermoed dat als ze via Frankrijk of Nederland wil binnenkomen, dat ze dan een transit visum voor Frankrijk of Nederland, afhankelijk waar ze binnen komt, nodig heeft. De Belgische ambassade kan inderdaad enkel maar visum uitgeven voor België. Voor zover ik de regeltjes begrijp toch.   
Ik heb voor Eva in 2010 een verzekering genomen bij AXA insurance. Online makkelijk te bekomen en in mijn ogen helemaal niet zo duur. Werd netjes aanvaard door de ambassade.
http://www.axa-schengen.com

Ik denk dat het niet uitmaakt voor de ambassade wie haar nu gaat ophalen, het belangrijkste is dat ze bij jullie verblijft en dat dat haar hoofdverblijfplaats zal zijn.

Groetjes

BartBec

Deze info vond ik nog op de website van Dienst Vreemdelingenzaken :
https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/NL/Gidsvandeprocedures/Pages/De_bewijsstukken.aspx

3. voor reizen in het kader van toerisme of met een privékarakter:
a) documenten met betrekking tot huisvesting:
– een uitnodiging van de eventuele gastheer/gastvrouw;
– een document van de instelling die logies verstrekt of elk ander geschikt document waaruit de beoogde accommodatie blijkt;
b) documenten met betrekking tot de reisroute:
– bevestiging van de boeking van een georganiseerde reis of elk ander geschikt document waaruit de voorgenomen reisplannen blijken;
– in geval van doorreis: visum of inreisvergunning voor het derde land van bestemming; tickets voor de verdere reis;


Uit het laatste blijkt dus als ze wil binnenkomen via Nederland of Frankrijk ze dus een transit visum voor dat land moet hebben ook.


josv

Citaat van: BartBec op donderdag 17 mei 2012, 12:19:41
Ik denk dat het niet uitmaakt voor de ambassade wie haar nu gaat ophalen, het belangrijkste is dat ze bij jullie verblijft en dat dat haar hoofdverblijfplaats zal zijn.

Groetjes

Heel gevaarlijk wat je nu zegt !

Maar.................................................... @tipsy

Je doet zoveel moeite om dat meisje naar BE te krijgen, is het dan zo'n probleem om haar zelf af te halen ? ? ? ?
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

BartBec

@josv :

Sorry als dit misschien gevaarlijk lijkt. Ik kan alleen maar reageren vanuit mijn persoonlijke ervaring. Toen Eva hier is toegekomen in Belgie heeft er niemand gecheckt of ik ( degene die haar uitnodigde ) haar wel degelijk ging afhalen op de luchthaven. Ik zei toch ook "ik denk" en beweer dus niet dat het zo is.
Voor de rest ben ik het eens met je.

josv

Citaat van: BartBec op donderdag 17 mei 2012, 12:47:43
@josv :

Sorry als dit misschien gevaarlijk lijkt. Ik kan alleen maar reageren vanuit mijn persoonlijke ervaring. Toen Eva hier is toegekomen in Belgie heeft er niemand gecheckt of ik ( degene die haar uitnodigde ) haar wel degelijk ging afhalen op de luchthaven. Ik zei toch ook "ik denk" en beweer dus niet dat het zo is.
Voor de rest ben ik het eens met je.

Bart, misschien een te snelle reactie van mij. Ik praat vanuit een NL-standpunt. In NL is een schengen-visum GEEN GARANTIE dat je het land ook in mag. De IND staat klaar om evt. neppers op te vangen en hebben het recht om iemand ( met schengen-visum ) te weigeren. Mijn vriendin ( toendertijd, nu mijn vrouw ) werd ook appart genomen voor een klein gesprekje waarin gevraagd werd wie haar op kwam halen. Strikvraag was toen : is ie er al ? Je mag hier wel bellen........

Persoonlijke ervaringen staan m.i. los van de regels.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Mawibata

Citaat van: BartBec op donderdag 17 mei 2012, 12:19:41
Hey,
Ik vermoed dat als ze via Frankrijk of Nederland wil binnenkomen, dat ze dan een transit visum voor Frankrijk of Nederland, afhankelijk waar ze binnen komt, nodig heeft. De Belgische ambassade kan inderdaad enkel maar visum uitgeven voor België. Voor zover ik de regeltjes begrijp toch.    


Mijn asawa kreeg van de  :belgiesmiley:  ambassade een visum voor  :belgiesmiley: met een transit voor een schengenland toegestaan.



:hoedjeaf:

Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.