Lijkt het mogelijk om haar uit te nodigen? Verzekering, waar?

Gestart door tipsy, maandag 7 mei 2012, 00:14:06

Vorige topic - Volgende topic

tourist

Vorig jaar heb ik met EMS/Taxipost (via bPost) documenten gestuurd naar Manila. Het pakketje heeft er 22 dagen over gedaan.

vvjoris

Citaat van: tourist op dinsdag 12 juni 2012, 12:11:56
Vorig jaar heb ik met EMS/Taxipost (via bPost) documenten gestuurd naar Manila. Het pakketje heeft er 22 dagen over gedaan.
Inderdaad, ze beloven 5 dagen, maar het is 3 weken onderweg. Om een of andere reden passeert dat langs Bejing, China....waar ze soms ook de boel openmaken en dan weer dichtplakken. Als er eurobiljetten inzitten kan je ervan op aan dat die verdwijnen (ik heb dat een paar jaar geleden getest met een briefje van 10 euro dat nooit in  :smiley-philippines: is aangekomen)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

tipsy

Ja, stomiteit om de post te vertrouwen! Geen probeem met ambassade, visa, maar documenten zijn nu wel definitief verloren, en nu is het te laat! :ripba8:

gosternokke

onbegrijpelijk dat er anno 2012 nog mensen zijn die documenten,niet met  DHL verzenden   :ikkeniebegrijp:

Vooral als je werkwijze van de  :smiley-philippines: post kent.  Hier waar ik woon word nooit post bezorgd, te afgelegen zegt de postbode,  dus alles gooien ze op het postkantoor in Roxas op een grote tafel en daar mag je dan komen graaien of er wat voor je bij zit   :jajaja:

Kano

Wordt goede maatjes met postbeambten. Zo kunnen wij bij voorbeeld een gsm berichtje sturen naar de postbeambte op het postkantoor en zij text dan terug of er post is. Af en toe geven wij haar dan wat pasaload.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Citaat van: Kano op dinsdag 12 juni 2012, 14:38:49
Wordt goede maatjes met postbeambten. Zo kunnen wij bij voorbeeld een gsm berichtje sturen naar de postbeambte op het postkantoor en zij text dan terug of er post is. Af en toe geven wij haar dan wat pasaload.

Of een P.O. Box nemen maar die zijn nu P1000 per jaar (standard sze).......... :negatief: :negatief:


Kano

Ja Creek, maar die postbussen hebben ze echt niet in de bukid  :lachen:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Citaat van: Kano op dinsdag 12 juni 2012, 15:24:23
Ja Creek, maar die postbussen hebben ze echt niet in de bukid  :lachen:

JA, CORRECT, NIET AAN GEDACHT................... :stomstomstom: :stomstomstom: :stomstomstom:


tipsy

Citaat van: Rich op dinsdag 12 juni 2012, 11:58:59
Citaat van: vvjoris op dinsdag 12 juni 2012, 11:12:07
Citaat van: tipsy op dinsdag 12 juni 2012, 10:03:40
Mijn papieren zijn bijna 3 weken opgestuurd, en ze heeft ze nog altijd niet ontvangen! 

Beter is DHL, UPS of TNT, maar kost natuurlijk een pak meer....


Vorige maand document opgestuurd met DHL. Afgehaald bij mij thuis op donderdag, en afgeleverd op ambassade de maandag daarop. Makkelijk te volgen via tracking.

Prijs was 72 euro. Maar je bent zeker dat het aankomt.



Ze vezenden inderdaad wel naar firma's , en denkelijk wel een Ambassade, maar niet naar een privé-persoon. Het is nu te laat, na 4 weken zijn haar papieren NIET aangekomen.  Jammer, maar helaas, dus dank zij de post, maken we zelfs helemaal geen kans. Ze kan niet naar haar afspraak, en we hebben 3 weken moeten wachten.