Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Eindelijk is het weer zo ver

Gestart door Phille, dinsdag 4 mei 2010, 04:18:03

Vorige topic - Volgende topic

Johan En Elvie

Citaat van: Phille op woensdag 26 mei 2010, 21:56:33
Nog een videoke van op den boot richting Manila met een korte tussenstop in Muelle, je moet vooral naar het einde kijken hoe die kids duiken naar munten; wie beweert hier dat Filipijnen geen moeite doen om een peso te verdienen; hier zijn dan de bewijzen  :jajaja: en het strafste is dat ze er in slagen om elke munt die ik in het water gegooid heb terug te vinden, goe bezig die kerels.

[yt=640,505]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/RNFeuUv1Lro&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/RNFeuUv1Lro&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/yt]



Ja wij zijn eens met de Superfery van Cebu naar Manila gegaan en op het einde van de rit bijna in de haven komen kleine bootjes naast diene groten varen om munten op te diepen.
Heel gevaarlijk maar ze doen het zonder problemen
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Robert

heb je al je fotos met plezier bekeken, ik was zelf op puerto van 4 mei tot 20 mei.
white beach en al je trips zijn herkenbaar. voor mij ook een prachtig eiland daar.
zat dan zelf in een huis van een kennis in sabang, maar ook veel op white beach en talipanan beach geweest.
lekker aan de pier in puerto vaak wat gedronken, trips naar calapan gemaakt.
was deze keer helemaal fantastisch, niet al te druk overal, maar beregezellig.
zelf ben ik niet zo een fotomaker, maar leuk om al deze dingen te herkennen.
ben zelf net weer terug, nog wat gefeest in ac en manila daarna.

Gago


Phille, zie ik dat goed??

ligt die van u daar gewoon te zonnen???  :ikkeniebegrijp:  :ikkeniebegrijp:
dat achte ik werkelijk voor onmogelijk. Ze moet echt wel een uitzonderlijk geval zijn  :thumb: . ofwel heeft ze een hele tube sunblock op  :lachen: .

dit is hetgeen ik tezien krijg. een beetje zon en die van mij is  :benweg: .



grtz

stip66

Citaat van: Gago op zondag 30 mei 2010, 05:53:55

Phille, zie ik dat goed??

ligt die van u daar gewoon te zonnen???  :ikkeniebegrijp:  :ikkeniebegrijp:
dat achte ik werkelijk voor onmogelijk. Ze moet echt wel een uitzonderlijk geval zijn  :thumb: . ofwel heeft ze een hele tube sunblock op  :lachen: .

dit is hetgeen ik tezien krijg. een beetje zon en die van mij is  :benweg: .



grtz

Lol, Gago....

En als er 2 drupples regen vallen, krijg je onderstaand zicht  :lachen:



Wat was hun verbazing telkens groot dat ik geen regenscherm hoefde voor die 2 druppen water  :haha:

Phille

CitaatPhille, zie ik dat goed??

ligt die van u daar gewoon te zonnen???   
dat achte ik werkelijk voor onmogelijk. Ze moet echt wel een uitzonderlijk geval zijn   . ofwel heeft ze een hele tube sunblock op   .


Ja Gago, je ziet dat goed, ik dacht ook dat het een mission impossible was om ze mee naar het strand te krijgen, maar wonder boven wonder is het mij gelukt haar te overtuigen; ze heeft wel een beetje van mijn sunblocker gebruikt, maar niet meer dan ik. Ik ga ervan uit dat ze dat gedaan heeft om mij te plezieren. Voor alle duidelijkheid, we hebben daar geen ganse dag gelegen hoor, ik denk een uurtje of twee en het was eind van de namiddag, maar ze heeft het in elk geval wel gedaan. Ze weet hoe graag ik op het strand vertoef en zwem in de zee.

We zijn toch ook eens uitje gedaan de ganse dag met de scooter, dat is ook in de volle zon (uiteraard geen helm); het was na een week wel heel duidelijk te zien, hoe snel dat ze daar bruiner worden; hoor je mij klagen, ik vind dat zo mooi ... zij heel wat minder, maar dat moet ik niet uitleggen, weten we allemaal!

Was ik al haast vergeten te vermelden, toen men de scooter aan het hotel afleverde, vroeg ik naar een helm, Sir you are on an island, niemand draagt een helm  :confused2: (ik dacht, de Filipijnen zijn niets anders dan een tros eilanden  :jajaja:), maar ok, we zullen wel zien dacht ik dan maar. Dus wij vertrokken en ra ra ra, na nog geen kwartiertje (misschien max een half uurtje) kwamen we een controle post van de politie tegen, iedereen moest er stoppen. Ik shit, nu heb ik het wel vlaggen natuurlijk, ne witte zonder helm op een scooter ... dat gaat geld kosten; dus na wat vragen, vanwaar we kwamen, waar we naartoe gingen; waar de scooter gehuurd was ... waren ze eigenlijk aan het kijken waar het registratie bordje hing, wist ik niet eens wat ze bedoelde  :weetikniet:, bleek dat het bordje aan de zijkant van de scooter bevestigd was, moest ik nog mijn rijbewijs laten zien, Cristy zat achteraan op de scooter, wilde ze weten of we getrouwd waren, waar ik op zei, nog niet maar wel in Februari volgend jaar, stelde ze nog een vrouw of we de 7 ... weet ik veel wat, Cristy zei daar JA op en toen was het vragenuurtje voorbij en konden we doorrijden, alles was in orde en over de helm werd helemaal niets gezegd, gelukkig maar dacht ik zo! Wat de relevantie is betreffende al die vragen ivm onze relatie, al dan niet getrouwd, dacht ik in mezelf, het zijn uw zaken niet; maar ben toch maar verstandig geweest en heel braaf en respectvol al hun vragen beantwoord, ik was wettelijk gezien in overtreding en dacht, als ik hier mijn grote bek opentrek dan hang ik gegarandeerd. Het werd een heel fijne dag en geen controle meer gehad.  :happy:



Robert

Phille,

Men doet niet zo moeilijk over een helm rond puerto galera, in Calapan doet men dat wel.
Weet niet of je bent aangehouden richting calapan, in een klein dorpje hebben ze daar een prachtig bord, we have the friendliest police. verder staat dan of er voorzichtig gereden kan worden ivm de kinderen, waar zie je dat nog. Ik ben eens gaan kijken voor woningen rond white beach, maar ook puerto galera. in sabang weet ik het al, heb een paar mooie woningen gezien voor redelijke prijzen.

Phille

Het was idd richting Calapan, op weg naar de Tamaraw Falls.

Ik heb daar ook een paar leuke lapjes grond zien liggen, weet niet wat de prijs is, eentje vlak aan het strand, maar het is nog te vroeg om iets te kopen, daar ik het niet voor 100% kan kopen, dus het grote deel op de naam van mijn vriendin moet zetten wil ik hier mee wachten tot we getrouwd zijn, maar het behoort in elk geval tot mijn plannen om daar op termijn iets te kopen en op nog langere termijn er te gaan wonen. Dan hoort Puerto Galera, White Beach zeker tot een van mijn voorkeuren, maar dit is momenteel slechts een droom.



Robert

Citaat van: Phille op zondag 30 mei 2010, 12:13:11
Het was idd richting Calapan, op weg naar de Tamaraw Falls.

Ik heb daar ook een paar leuke lapjes grond zien liggen, weet niet wat de prijs is, eentje vlak aan het strand, maar het is nog te vroeg om iets te kopen, daar ik het niet voor 100% kan kopen, dus het grote deel op de naam van mijn vriendin moet zetten wil ik hier mee wachten tot we getrouwd zijn, maar het behoort in elk geval tot mijn plannen om daar op termijn iets te kopen en op nog langere termijn er te gaan wonen. Dan hoort Puerto Galera, White Beach zeker tot een van mijn voorkeuren, maar dit is momenteel slechts een droom.




ik ken dat punt waar je aangehouden kan worden, joh die gasten zijn daar ok. nog tijdje met hun gepraat daar, geen enkel probleem. als je terug naar puerto gaat daar kunnen ze wat vervelender zijn.
ga niet kopen man, huren kan daar makkelijk, geen gezeur met titles en lease en zo.
waar jij zit rond white beach kan je mooie huizen huren voor redelijke prijzen.
ook stuk van white beach terug naar puerto kan je mooie plekjes zien.
ben je ook nog even naar ponderosa gereden.

Phille

Nee, naar ponderosa ben ik niet gegaan, ken ik niet, zal ik is moeten opzoeken waar dat ligt en de volgende keer is gaan bezoeken; ik vermoed dat ik nog vaak naar White Beach zal gaan, ik blijf het daar geweldig vinden, ben er nu drie keer geweest en het is gewoon super!


Robert

Citaat van: Phille op zondag 30 mei 2010, 15:20:25
Nee, naar ponderosa ben ik niet gegaan, ken ik niet, zal ik is moeten opzoeken waar dat ligt en de volgende keer is gaan bezoeken; ik vermoed dat ik nog vaak naar White Beach zal gaan, ik blijf het daar geweldig vinden, ben er nu drie keer geweest en het is gewoon super!



is de golfbaan, niet ver van white beach. bij een benzinepomp zie je een bord staan, ga je een stuk omhoog. wel mooi daar.