op 11 juli weer naar de phills

Gestart door rambonsusay, maandag 28 juni 2010, 00:57:12

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Wens je ook een goeie reis en veel plezier daar, enne...............ik hoop dat je snel terug bent...........want dan vertrek ik bijna  :lachen:

Happy trip Rambonsusay  :thumb:
Rich de Nederbelg.

rambonsusay

@ iedereen bedankt voor de wensen en genieten zullen we zeker :happy: @ gago bedankt voor de tip en we zullen zeker tamaraw falls bezoeken  als we niet blijven hangen aan de coctails  :biggrinn:  @ rich hoop eigenlijk niet dat ik snel terug ben wou dat ik langer kon blijven daar @Phille jij verblijft regelmatig in puerto he.. nog enkele goede tips voor ons ?

groetjes Danny en Anna  :daag:

Robert

Citaat van: rambonsusay op dinsdag 29 juni 2010, 01:03:28
@ iedereen bedankt voor de wensen en genieten zullen we zeker :happy: @ gago bedankt voor de tip en we zullen zeker tamaraw falls bezoeken  als we niet blijven hangen aan de coctails  :biggrinn:  @ rich hoop eigenlijk niet dat ik snel terug ben wou dat ik langer kon blijven daar @Phille jij verblijft regelmatig in puerto he.. nog enkele goede tips voor ons ?

groetjes Danny en Anna  :daag:

Danny,Anna. Als jullie daar maar een weekend zijn zal het moeilijk worden veel te zien, je zit wel al zelf in een mooi resort. Als je naar falls wilt zou ik gewoon motor of scooter huren, is lekker rijden. Vanaf Coco Beach is dat niet al te ver, eerst naar Puerto Galera, van daaruit is het nog een 20 minuten, die weg er naar toe is mooi, klein stukje is nog niet helemaal klaar, maar is vlak voor the falls.
Ik zelf vind het prachtig om door te rijden richting Calapan, is vanaf Puerto Galera 50 km.
Verder zit je al lekker daar aan een strand, maar je kan altijd lekker met bootje naar wat andere stranden gaan.
Beste Italiaanse restaurant zit op Talipanan Beach, mocht je daar een pizza bestellen, bestel er 1 voor zijn tweeen, zijn echt groot. Je zit een beetje afgelegen, maar ik heb het wel gelopen vanaf Sabang. Je kan natuurlijk altijd een trip boeken als je liever niet zelf wil rijden.
Het eiland is echt groot, ben er zelf nu vaak geweest, ik zou er wel kunnen wonen in ieder geval.
Hoop alleen voor jullie dat je geen regen dan hebt.
Heeft Coco beach resort jullie boottocht geregeld of gaan jullie er zelf heen. 

Phille

De Tamaraw falls stellen eigenlijk niet zoveel voor, het is maar wat je gewoon bent, echter, de weg er naartoe met een scooter is wel nen aanrader, heel mooie vergezichten. En het hidden paradise & hanging bridge zijn wel nen aanrader. Dit vind je, nadat je even gestopt ben aan de Tamaraw falls, die liggen op de hoofdweg, dus het is geen tijdverlies even te stoppen, paar kiekjes nemen en doorrijden, verder richting Calapan, een kilometer of 6 ongeveer, ik kan mij de naam van het dorp niet meer herinneren waar je ergens rechts moet afslaan, dat vraag je daar dan wel effe.

Een maal rechts afgeslagen is het tot aan de hidden paradise onverharde weg, vol met putten, en het lijkt eindeloos. Je komt aan een plek met wat winkeltjes en daar kan je best een kariboe met wagen nemen, je moet een aantal rivieren door om in het hidden paradise te geraken. Gezien het nu regenseizoen is zullen die wel wat hoger staan dan toen ik daar was in mei (vooral nu gezien de grote droogte). Het ritje met met de kariboe + wagen vond ik wel iets hebben. Uiteraard zullen er wel een paar dames (verkoopsters) jullie begeleiden want die hebben daar een standje met souverniers. Als je met de scooter gaat hou er rekening mee dat je parking moet betalen  :jajaja:

De hidden bridge vind je vrij vroeg  op de onverharde weg (waar je rechts ben afgeslagen) aan de linker kant; aan de overzijde is een dorp waar ik niet geweest ben daar mijn vriendin de grootste schrik had om over die brug te lopen, is een hangbrug in metaal.

Misschien kan jij wel tot aan dat dorp wandelen en laten weten wat ik gemist heb  :biggrinn:

Naar Calapan rijden zou ik niet aanraden, de weg ernaar heeft z'n charmes, mooie omgeving, maar Calapan zelf is een vuile drukke kleine stad, waar eigenlijk niets te zien is, is de hoofdstad van Mindoro Oriental. Er rijden daar zoveel brommers en andere sterk vervuilende voertuigen rond dat je bij wijze van spreken beter een gasmasker meeneemt.

Als je graag snorkelt dan moet je dat zeker doen, is echt nen aanrader, prachtig gewoon.

Je kan een dagtripje geregeld krijgen met een kleine outtrigger, indien gewenst met een picknick erbij, kost tussen 1.500 en 2.500 pesos, afhankelijk van je onderhandel technieken. Hou er rekening mee als je voor de picknick kiest je wel eerst zelf boodschappen zal moeten doen, men zal je graag helpen bij de boodschappen. Uiteraard voor jullie 4 (jullie twee en de twee kerels op de boot), ze brengen je dan naar een of ander eilandje (waar het toegestaan is te picknicken) en daar kom je dan weer nen tros verkopers tegen, die ongegeneerd deelnemen aan de picknick  :jajaja:, heeft wel z'n charmes.

Mocht je vriendin wat protesteren, daar ze niet kan zwemmen, je krijgt een reddingsvest en dus kan je niet verdrinken en er zal zeker nog een heel klein bootje liggen die je kan rondvaren, dan ben je in het water en hou je vast aan een koord, dus zwemmen moet je ook al niet doen. Dit koste toen 400 pesos extra  :jajaja: Mijn ervaring is dat Filipina's schrik hebben in de zee  :denk:

Mochten er mij nog dingen binnenvallen dan post ik die later wel.

Veel plezier daar  :daag:









rambonsusay

#14
op 11 juli was het dan zover mijn vertrek naar de filipijnen  :happy: eenmaal in brussel gearriveerd eerst nog een kopje koffie want was nog te vroeg daar  :happy2: daarna op weg naar mijn gate


toen moesten we nog een half uur langer wachten want het vliegtuig had vertraging toen ik daarna in het vliegtuig stapte kregen we een verrassing lol overal in het vliegtuig hingen van die oranje vlagjes  :lachen:




(heeft niet veel geholpen )  :floet:

daarna op weg naar Amsterdam waarbij ik bijna te laat was voor mijn vlucht naar Manila  maar goed eindelijk op weg naar Manila en na een lange vlucht van 12 uren en enkele turbulenties en een dikke luchtzak (mijn maag draait nog als ik er aan denk) kreeg ik dit te zien

eindelijk we vlogen boven de Filipijnen  :happy:
na de landing  en door de termimals gegaan te zijn  moest ik nog een uurtje wachten  :floet: want ik belde mijn vriendin en ze zij dat ze op weg was maar er was "heavy traffic"  :negatief: maar na dat uurtje was ik dit wat ik te zien kreeg  :happy:

:happy: eindelijk terug herenigd !!!

de volgende dag kon ik al aan het werk  :biggrinn: ze miste mijn "cooking" ik dan maar een stevig belgishe middag gemaakt



die nacht nog zou de tyfoon besyang toeslaan  :benweg: .. miljaar dat heb ik nog nooit meegemaakt  :eek: en moet zeggen stevige storm was dat het rijstveld achter het gebouw is naar de haaien

die dag geen stroom en geen water meer "total burnout" zodus wij maar naar de SM waar ze generatoren hebben en daar maar lunch hebben gegeten



waarna we s'avonds naar huis gingen stond ons een verassing te wachten  :eek:... blijkbaar was de stroom en het water terug gekomen en we hadden vergeten een kraan dicht te draaien  :stomstomstom: gelukkig wist de de buur ons te vertellen  dat het pas enkele minuten geleden was dat de stroom en het water terug was zodus konden we beginnen te kuisen lol  

de rest van mijn verblijf hier post ik later wel groetjes danny en anna  :daag:

callebaut

Het heeft niet veek geholpen maar de sfeer was er alvast ......  :jajaja:

Pjottr

Cam Sur,Naga? Das wel dicht bij huis voor mij. Legaspi en Tabaco City Albay
Right underthe smoke of Mayon yeah!!!!
Fijne tijd gewenst.
Gr
Pjottr
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Fail_over

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Baliw-katok

boeiend verslag; ik kijk uit naar het vervolg, hopelijk zonder verdere waterellende.

callebaut

Mabuhay en alvast een aangenaam  verblijf toegewenst ... prettig reisverslagje.... dweilen met de kraan open   :lachen:
Gisteren kreeg ik maar één foto te zien , nl die met de oranje wimpels vandaar mijn eerste reaktie over de sfeer ....
Krijgen hier te Cebu City nu ook bijna dagelijks te kampen met Bronw Outs ...te Mandaue zelfs van middernacht tot 8.00 s'morgens ... hadden ze een goede reden om telaat op het werk te verschijnen ...deze keer eens geen heavy traffic als excuus  :lachen:
Ze gebruiken dit excuus zelfs nog vóór ze moeten vertrekken  als je een afspraak met hun maakt ....

Ron,