op 11 juli weer naar de phills

Gestart door rambonsusay, maandag 28 juni 2010, 00:57:12

Vorige topic - Volgende topic

rambonsusay

@ ron  ja sorry daarvoor nog dat je maar een foto zag het duurde enorm lang voor iets te posten hier zo'n trage verbinding lol  :confused2: en de brown outs gaan ze nog veel krijgen ze gaan nog een 15 tyfoons krijgen  :benweg: 

@ baliw- katok  ja hopelijk blijft het nu wat droger  :biggrinn: 

disnoke

Ja eerste keer zo'n typhoon meemaken is toch iets om te beleven.  Wel het seizoen is nog lang en gaat nog door tot eind september denk ik.

Vorig jaar in die verschrikkelijke typhoon teruggekomen, toen Manila volledig onder water stond, wij zaten in het vliegtuig gereed toen ze afriepen dat we moesten wachten omdat de luchthaven tijdelijk toe was,  uit het raam zag je vanalles ronddrijven op de tarmac, niet echt geruststellend.

In maart op mijn trip naar de 100islands zag je nog altijd de ravage, over een afstand van 50 km moesten ze alle bruggen herbouwen

Pjottr



Uploaded with ImageShack.us

Regenseizoen begint in principe mei juni en duurt vaak door tot in het nieuwe jaar.In die periode beginnen ook de typhoons zich te ontwikkelen.
Deze 1e Conson was bij ons in Bicol een bagio met signal nr 1 Maar in Manila ontwikkelde deze tot een cat 2 met zware windstoten en regen en was er vroeg bij. Verandering van klimaat??
De meeste en zwaarste komen voor vanaf Eind Sept-Dec. Maak dus je borst maar nat. Het ergste moet nog komen.
In 2006 zat ik er midden in. Durian koerste over Bicol en ons huis kreeg daar bij de vuurdoop. Veel schade en doden. Ik zelf.... zat in de badkamer op de 2e verdieping,de meeste safe plaats op dat moment.Ben niet gauw bang of zo maar toen kneep ik hem echt wel.
Het is haast niet te beschrijven hoe het is als jer midden in zit en de verwoesting voor je ogen plaatsvind.
s'Anderendaags in de omgeving wat ervan over was gekeken. Mensen die hun fam opgroeven uit het zand en in kistjes legden. Verschrikkelijk.Dat was zeer emotioneel terwijl even verder op een of andere kl.... buitenlander ongeneerd stond te filmen. Onderwerp" Vakantie pret" voor thuis.
Gruwelijk. Maar ja zo zit de mens tegenswoordig in elkaar helaas.....
Gr
Pieter
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

rambonsusay

#23
hier ben ik terug voor een vervolg van mijn bezoek in de filipijnen bij mijn vriendin  :biggrinn:
na het avontuurtje met besyang ( de tyfoon)  gingen we vrijdag op weg naar  cocobeach in puerto galera  mindoro
na een ritje in de jeepney namen we de bus richting batangas pier


waarna we de boot namen richting muelle in puerto galera

de reis viel voormij nog mee maar mijn vriendin had het moeilijk  want ze kon niet goed tegen het bouncing van het water   :eek:
maar dat was nog vlug over toen cococbeach in zicht kwam  :applaus:


nog effe doorvaren tot muelle
en dan overstappen in een kleiner bootje richting cococbeach


eindelijk cocobeach in zicht  :happy:


eenmaal daar aangekomen en de sleutel gekregen te hebben was het richting ons hutje  :thumb:

het bed mag er wel wezen  miljaar wat een mooie kamer

wat een uitzicht van uit de kamer


na ons wat opgefrist te hebben gingen we wat verkennen




enkele zeeschildpadden

waarna we gingen zwemmen

daarna wa het tijd voor happy hour   :lachen: een echte aanrader lol


savonds gingen we gezelllig dineren een lekker sizzling .. ang sarap !

ook was er gezellige muziek  bandje wat speelde  :thumb:

waarna we naar ons hutje terugtrokken waar de concierge al ons bedje had opgemaakt  :happy2:

boldy

zo zo ziet er mooi uit hoor en zie dat jullie het gezellig hebben met zijn tweetjes  gao zo door  :thumb:
geniet er verder van en hoop nog een paar van die mooie kiekjes te zien
het leven is net een lul keihard en veel te kort

callebaut

Hopelijk blijven de typhoons weg van CoCo beach ..... en voor de rest , profiteer er maar van , je hebt er lang genoeg naar uitgekeken en  :thankyoufw5: dat je ons laat meegenieten van uw reisverslag met de vele knappe foto's ......  :thumb:

xav

mooie foto's  :thumb: laat de volgende reeks maar komen  :applaus:

Baliw-katok

Vind het geweldig hoe jaloers je ons maakt, ga vooral door  :applaus:

Rich

Prachtige foto's   :thumb:  ............wat een paradijs is het toch hé? Nog effe en i k ben ook weer weg.
Rich de Nederbelg.

Fail_over

Prachtige foto's!  :applaus:

Ik wil oooook!!!
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......