Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

vakantie juni 2010

Gestart door infas, donderdag 29 juli 2010, 18:31:56

Vorige topic - Volgende topic

infas

Nadat ik gisteren de foto's van het bezoek aan de schooltjes heb gepost volgen vandaag de meer vakantie gerichte foto's....

We hadden op voorhand betaald voor de lechon ter gelegenheid van de 80 ste verjaardag van mijn schoonvader.
Dat we op zijn verjaardag ook in de filippijnen gingen zijn dat wisten ze niet :lachen:


























Tijdens een wandeling had ik oog voor fauna en flora


Dit bleek bij nader toezicht een nichtje te zijn




Toch mooi die natuur in Cebu :biggrinn:



















infas

#1
Mijn vrouw bezocht de boerderij van haar broer in Samar.
Op zo een 18 ha kweekt men rijst, kokosnoot, casava, zoete aardappel enz...






































infas

#2
Persoonlijk verblijf ik liever in een iets meer stedelijker omgeving waar je electriciteit enz hebt...
De ayala terraces bijvoorbeeld:















Helaas woont de familie in het noorden van Cebu:














Vermits ik lid ben van de Knights of Rizal was ik ook uitgenodigd op een vergadering in Cebu city.
Kwam ik toch wel in een TV intervieuw terecht :benweg:






Nog snel een tentoonstelling in de biblioteek van Cebu bezocht








infas

#3
Natuurlijk krijg je daar grote dorst van









Een nichtje van mijn asawa die in Cebu in een restaurant werkt. Van haar schamel loon probeerd ze dan nog een huis te bouwen voor haar mama en zuster.
Voor zo iemand heb ik heel veel respect en ze kreeg dan ook een digitaal fototoestel van mij.

















Een van de souveniers




Mijn schoonzus voor mijn best geslaagde surfinia's






Baliw-katok

mooie foto's... meer van dat !

ganda


Prima fotoreportage infas, herkende ik niet de voormalige districtsvoorzitter van Berchem op één van de foto's?
:thumb:


Rich

Prachtige foto's Infa's..............goh, wat groeit er daar allemaal in de bomen  :lachen:
Rich de Nederbelg.

Budgie

Infas Mooie foto`s vooral de natuur is daar zeer mooi Bedankt
Getting older beats the alternative -dying young

infas

Klopt, de vroegere districtraadvoorzitter woont in Bohol en is zeer aktief in de Knights of rizal vereniging.
Ik zal nog een kleine selectie toevoegen, aan foto's ontbreekt het niet.
Mijn asawa was gewapend met een nieuw digitaal 10M fototoestelletje met 4 G memorykaart.
Er mocht niet veel gebeuren of het stond op de foto.... :happy: :denk:

Digos


Mooie reportage infas.....mag zelfs meer zijn.....kwestie van de thuiszitters eens te laten watertanden.

Ik ben twee maal kort in Cebu City geweest en dat is een grote stad als een ander, maar het eiland heeft in het noorden zo te zien wel meer natuur pracht te bieden en waar het hart van over loopt.


Wat ik me al een tijdje afvraag is wat we ons moeten voorstellen met de Knights of Rizal? Is dat zoiets als een ronde tafel orde met ridders zoals in de tijd van Koning Arthur.

Als ik dan die uniformen zie enz...dan zal die orde zeker niet voor Jan modaal zijn denk ik?

Op vakantie foto's zijn ze hier dol op, dus hou je zeker niet in.  :thumb:

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

stip66

Wooooowwwww, Infras. Magnificent pics. Gij bevordert mijn goestingcromosonen om een ticket te kopen  :biggrinn:

stip66

Citaat van: infas op donderdag 29 juli 2010, 18:31:56

Toch mooi die natuur in Cebu :biggrinn:



Jaja, de gele bladeren zijn heel mooi  :lachen:


infas

#12
Ik zie dat de foto's en dan vooral de "natuur" foto's erg in trek zijn.
Ik heb er nog een paar bij geplaats op algemeen verzoek, enjoy!

Voor meer info over de Knights of Rizal en dan vooral over het Diamond Chapter uit Antwerpen verwijs ik graag naar de website:

www.knightsofrizal.be

Die kosten vallen goed mee hoor, dat is waarschijnlijk een misverstand, onze barong kost maar een goeie 1000 peso in Manilla.
Verder is er een jaarlijks lidgeld van een 40 euro.

kerbie

#13
Zo ken ik hem het best.Waar drinken,eten en een mooie natuur te bezichtigen is ,is mijn vriend niet ver te zoeken.Groetjes en tot binnen :lachen: kort 

toyoke

@  stip66

seg ge gaat toch da wit kleedje ni aandoen dan
camuflagekleuren zijn beter hoor voor in het groen  :applaus: :applaus:

doei xjes

JFK

Citaat van: ganda op donderdag 29 juli 2010, 18:49:48
Prima fotoreportage infas, herkende ik niet de voormalige districtsvoorzitter van Berchem op één van de foto's?
:thumb:

Als je bedoelt die wat gezette man met wat haarverlies aan de voor-bovenkant, de enige die op een van de Knights foto's staat met een sjerp over zijn rechter schouder....?
Ik heb eens met die man een tijdje gepraat toen we op een party van de PRA (Philippine Retirement Authority) in Cebu City waren.
Hij vertelde dat hij inderdaad in Berchem had gewoond maar ook dat hij een tijdje burgemeester van die stad was geweest.
Mogelijk is dat dus i.p.v. burgemeester "districtsvoorzitter".
Heel geamuseerd gesprek met hem gehad en we deden beiden mee aan een wedstrijd tussen 5 personen wie het snelst een bierblikje kon openen, het vervolgens helemaal leeg drinken en dan omkeren zonder dat er meer dan 1 druppel nog uit komt.
4 bleekscheten en 1 Filipino.
Mag je raden wie het eerst het bier naar binnen had gewerkt  :jajaja:
Maar die persoon werd niet tot winnaar uitgeroepen want er vielen 3 druppels nog uit zijn omgekeerd blikje.
Leuk om zo iemand op een foto terug te zien. (nee, hij was niet de snelste drinker hoor !)
JFKJFK

ladgar


Amice

CitaatMag je raden wie het eerst het bier naar binnen had gewerkt

Aan je avatar te zien kan dat er maar een zijn geweest.

maar ik gok op de filipino, die had meer tijd om te oefenen he  :jajaja:
:lachen:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Kano

Nou, aan de buik te zien van de burgemeester/districtsvoorzitter heeft hij het meest geoefend  :haha:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

JFK

Citaat van: Amice op donderdag  7 oktober 2010, 04:23:17
CitaatMag je raden wie het eerst het bier naar binnen had gewerkt

Aan je avatar te zien kan dat er maar een zijn geweest.

maar ik gok op de filipino, die had meer tijd om te oefenen he  :jajaja:
:lachen:


Amice, je mag verder voor de duizend peso vraag   :lachen:
Het eerste gedeelte van het antwoord was korrekt. He tweede gedeelte eveneens, al was je toelichting niet korrekt
De Filipino won inderdaad omdat hij er vijf (!!!!!)  keer zo lang over deed dan ik, maar wel geen enkele druppel uit zijn blikje meer liet vallen.
De Berchemer die naast me stond stopte met drinken omdat hij zag dat ik al mijn blikje had omgekeerd en hij pas halverwege was.
Maar hij wist niet dat ik drie druppels liet vallen, anders was hij misschien wel de winnaar geworden.
Ja , ik laat het er gewoon inglijden zonder slikken (Avatar opmerking dus eveneens 100 punten !).
Ga je nog verder Amice ?

Ladgar, ik hoorde natuurlijk een heel ander verhaal als in die krant. Maar ook een krant geloof ik niet vaak/altijd.
JFKJFK