Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Digos, Philippines july 2009

Gestart door Digos, maandag 3 augustus 2009, 02:28:35

Vorige topic - Volgende topic

Digos

Na vier jaar in de phils gewoond te hebben en nu al reeds twee jaar terug in Belgie, hebben we van 5 july tot 25 july de phils terug kunnen proeven en voelen  :zon7ie2:.

Onze planning is en was 1 weekje Bohol op het eiland Sandigan, normaal gezien enkele dagen Dumaguete, dit is in het water gevallen omdat de ferry in het droogdok lag, 1 week Negros Occ. Bacolod en Silay City en 1 week Digos Mindanao Davao del Sur bij de family.

Dit is een kleine greep uit onze foto's.....en achter iedere foto schuilt wel een verhaal.

Deze verhalen met foto's zal ik posten in het board "Reisforum: verslagen en foto's" voor leden only.

Digos 1, Philippines july 2009 Bohol Sandingan "Ontbijt"










































































CU.......


O0




LIVE ONCE - LIVE IT

JFK

Leuke foto's Digos.
Jammer dat Dumaguete in het water viel. Een volgende keer misschien ?
Kom dan gerust even bij ons aan, dan zet ik vooraf de pils een graadje kouder.
Ik lees de rest van je verhaal dan elders wel.
JFKJFK

dolfijn76


Baliw-katok

leuke fotoreeks ... wacht al vol spanning op de verhalen  :thumb:

Guadalupe

Wie lacht niet wie de mens beziet.

Baliw-katok

Goesting in een Duits soepje ?    :kotsen:  :negatief:

:lachen:

Digos


Duits of niet, het was eens iets anders dat de maag kon vullen buiten een homp droge koude aangebrande rijst met een zeeeer diep gefrituurde vis vol met graten.

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

Mawibata



Leuke foto's.

Bij het bekijken krijg ik al het   :smiley-philippines:  gevoel  (moeilijk uit te leggen, sommigen weten misschien wat ik bedoel)

Wat komt er uit de lucht gevallen bij foto 21 ?  Of ziet de kok van dienst ze vliegen ?    :happy2:


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Digos


:smiley-philippines: gevoel......zoals ik al reeds aanhaalde.....achter iedere foto zit een verhaal en mensen en dat maakt het zo mooi.

De kok van dienst ziet ze niet meer vliegen.....de pato (eend).

Dit was onze eerste dag in Digos en ontmoeting met de hele family en ter gelegenheid van dat feit had haar broer Digol (de kok) twee eenden geslacht en ze hadden een grote pan met water op een houtvuur warm gemaakt om daar de eenden in te dompelen zodat ze gemakkelijker te pluimen zijn.

Zo met deze fotoke 21 nog eens.....




Op de voorgrond kok Digol met een eend in het kokend water en keek omhoog omdat het begon te regenen (maar toch die eeuwige glimlach), en het heeft toen de hele nacht pijpestelen geregend.

Een beetje verder is Irene al een pato zijn frakske aan het uitdoen.

De kinderen en ook die van de geburen zijn van de partij.

Op de achtergrond zie je de geburen die hun afwas komen doen en Atsoy (ook een broer) is de pomper van dienst om ieder van water te voorzien wie het nodig heeft.





Voor je eend kan eten moeten ze ook eerst dood gedaan worden, een putje in de grond gegraven ergens tussen de bloemen van mom en eerst had ik de eenden vast bij hun vleugels, maar om een foto te kunnen maken gaf ik het maar over aan Irene  :lachen:





Zo zien twee eenden eruit in de pan en word adobo gemaakt.......gekookt en gekookt, en moet zeggen mals was het totaal niet.





Dit is de kleinere versie van een pato en die werden iedere avond binnen gezet in een doos en daarover een rieten mand, anders waren s'nachts de ratten er mee weg.


Geef mij toch maar lechon manok  :eat1ow4:


O0


PS: Nu ga ik toch echt voort in leden only


LIVE ONCE - LIVE IT

Digos


Citaat van: JFK op maandag  3 augustus 2009, 04:27:19
Leuke foto's Digos.
Jammer dat Dumaguete in het water viel. Een volgende keer misschien ?
Kom dan gerust even bij ons aan, dan zet ik vooraf de pils een graadje kouder.
Ik lees de rest van je verhaal dan elders wel.

Ja spijtig dat die ferry niet in het water lag, want we waren vast van plan om Rien en jou een bezoekje te brengen..

Je moet niet echt de ijskast een graadje hoger zetten hoor.......leg juist wat meer SMB in de ijskast  :lachen:

Maar uitstel is geen afstel en volgend jaar maken we weer nieuwe plannen.

O0


LIVE ONCE - LIVE IT

opinie

Citaat van: Digos op dinsdag  4 augustus 2009, 22:04:14
maar om een foto te kunnen maken gaf ik het maar over aan Irene

Een geluk dat de slager van dienst niet wegkeek! :lachen:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

mitchph

Citaat1 week Digos Mindanao Davao del Sur bij de family.

Eindelijk iemand dicht uit de buurt van mijn streek, Malita, Davao Del Sur.

Heb Je 4 jaar in Digos of in de buurt gewoond? (als ik dat vragen mag :-) )

Digos


Wegkijken deed de slager niet, het was toen al redelijk donker en toen hij sneed en sneed en nog eens sneed begon dat beest nog harder te spartelen tot groot jolijt van de kinderen omdat Irene het nog moeilijker kreeg  :lachen:

Malita komt al een beetje in de geburen, zo halverwege tussen gensan en Digos denk ik.

En nee.....we woonde gelukkig genoeg in Silay City (negros Occ.) een ander eiland  :thumb: anders had ik het geen vier jaar volgehouden.

Dit was trouwens ook men eerste bezoek aan Digos en een deel van de family, in het verleden waren er een beetje teveel bomaanslagen (zoals de busterminal in Digos) en kidnappingen.


O0

LIVE ONCE - LIVE IT

joselito

Ik ben terug van weggeweest. Mooie foto's hier Digos

Rich

Digos, wanneer was jij daar precies?

ik was in Bohol 22 en 23 juli.

[/URL][/img]

[/URL][/img]
Rich de Nederbelg.

Digos


@ Rich

22 en 23 juli waren we al in Digos (Mindanao)

Van 12 tot 17 july waren we in Negros Occ. Silay Bacolod.

Van 5 tot 12 july waren we in Bohol Sandigan.


Drukke agenda en we hebben niet alles kunnen doen wat er gepland was.....drie weken is dan ook heel kort als je dan nog van het het éne eiland naar het ander moet gaan.

Drie weken vakantie en we hebben 9 keer een vliegtuig genomen  :mauer:......dit vraagt ook minstens altijd een dag dat je kwijt bent.

Met alle respect Rich.....maar ik zie in je laatste posting alleen maar rode kruisjes......en ik veronderstel dat het foto's moeten zijn.

Moest het niet lukken om foto's te posten hier......laat je maar een kreet, er zijn er hier genoeg om je te helpen.....no problem.

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

Mawibata

Rich,

ik heb eventjes de foto's zichtbaar gemaakt
















Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Digos


Ach ...voila de fotokes zijn al zichtbaar......thanks mawibata.

Zo te zien is de lokatie van de Tarsier dezelfde die wij hebben bezocht.

Mooie beestjes maar het was niet echt de toplocatie om ze te zien en te fotograferen.

Maar het blijft toch wel mooi..... :thumb:


O0

LIVE ONCE - LIVE IT

ganda


Een mooi filmpje op youtube over de chocolate hills in bohol

http://www.youtube.com/watch?v=n1avazTpGLc

have fun

nils

Mijn bezoek destijds in bohol was ook erg geslaagd.
Ik had zelf ook nog deze reuze slang op youtube gezien en het was wel geinig om dit ook in het echt te zien.
@digos ben jezelf ook nog op die drijvende restaurantjes geweest?

Digos


Ja, daar zijn we inderdaad onze knorrende magen gaan vullen. Je kunt zo'n tocht boeken bij verschillende kraampjes aldaar met ieder zijn prijs.

Als je dan toch op Bohol bent moet je het eens gezien hebben. Op zich een mooie trip op de Loboc river, maar omdat je met eten bezig bent gaan er veel details verloren.

Op deze link vind je onze foto's en verslag van die trip :link:

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

Pieter-Jan

Er is daar langs de Loboc river een leuk hotel ook van 2 belgen. De nuts huts heet het. Het is een eco-resort maar is wel zeer schoon. Niet te duur ook en ze hebben brommers te huur waarmee je het eiland kunt rondrijden. Bohol is zeker de moeite waard. :applaus:

Baliw-katok

Bohol is zeker een aanrader ! Panglao Island, Tagbilaran, Compact Marker, Baclayon Church, Dream Falls, Hanging Bridge, Tarsier Sanctuary, Batuan en Loboc Church, Floating restaurant, Chocolate Hills, meer dan keuze genoeg ! En zéér vriendelijke bevolking.

Rich

Ja dat is zo, de mensen op Bohol zijn heel vriendelijk......weer anders dan op andere eilanden en ik denk dat het komt omdat het toerisme het daar heel goed doet. Ze hebben daar veel troeven in handen.

Ik overweeg om in augustus nog eens terug te gaan, en buiten de bekende attracties die Baliw-Katok aangeeft eens wat andere dingen te gaan doen zoals het Bohol adventure park.

http://www.ivanhenares.com/2010/03/bohol-danao-adventure-parks-eat-danao.html

Rich de Nederbelg.