"Back to the Philippines” van 3 Oktober tot ........ 31 Oktober

Gestart door Carpie, woensdag 13 oktober 2010, 15:16:54

Vorige topic - Volgende topic

Carpie


Bij deze alvast een verslag van de eerste volle week ter plaatse.


Het lange wachten is eindelijk over en op zondagmorgen na slechts 3 uur slapen begin ik volle moed aan de laatste zaken die nog moeten gebeuren.
Ongeveer 3 uur later is alles klaar en zit ik in de wagen op weg naar Zaventem. Echter, het wordt maar een korte trip want ik ben nog niet aan het einde van de straat of mijn GSM gaat af, verdomme, wat is er aan de hand want dit deuntje krijg ik enkel als mijn toekomstige asawa aan de lijn hangt en dat is heeeeel uitzonderlijk want de tarieven zijn peperduur.


Ze was compleet in paniek want het ticket wat ik eerder online aankocht voor haar om van Cagayan naar Manilla te vliegen kreeg ze niet op de luchthaven want ze had geen kopie van de visakaart waar het ticket werd mee betaald was.

Shit.... Dus ja, maar terugkeren hé, gelukkig zat ik nog niet op de snelweg. (dus een goede tip, VERGEET GEEN KOPIE TE VOORZIEN!!!!!!!)


Na terug alles aangesloten te hebben wat betreft computerspullen mijn visakaart ingescand en verstuurd naar het opgegeven e-mailadres. Maar wat denk je, de mail komt maar niet aan dus geen ticket. We zijn ondertussen een uur verder en nu begin ik zelf ook wat te panikeren want ik moet 3 uur voor vertrek koffers inchecken, hmmm, dat is binnen 20min..... en het is 35min rijden naar luchthaven....

Dan maar zelf telefoon ter hand genomen en een poging doen om de boel recht te trekken.


De verantwoordelijke op de Lumbia-luchthaven aan de lijn gekregen en uiteindelijk verkregen dat mijn visa-kaart-nummer volstaat, oefffff, maar moest het wel via sms-bericht doorsturen, mondeling volstond niet. Gelukkig kwam die sms snel aan en kon vriendin ruim "te laat" het vliegtuig op. (vliegtuig is ong 12min later vertrokken, zou hier zo niet werken denk ik)


Ondertussen ben ik in volle vaart  :benweg: richting Zaventem vertrokken om dan welgeteld 2u voor vertrek te arriveren, bleek alle paniek overbodig want er was totaal geen probleem dat ik koffers later incheckte.


Het inchecken ging verrassend snel en de gekozen formule om een extra koffer te bestellen voor amper â,¬ 44 was een succes want de 20kg extra is zonder problemen op de band gegaan. (iets langere uitleg over het inchecken vind je in een andere topic)


De vlucht naar Amsterdam (Schiphol) is een lachertje, eens je in de lucht zit ben je al aan het afdalen, zo snel gaat het, amper tijd om de gekregen nootjes en drankje te verorberen..........
Op Schiphol verloopt ook alles vlot en om 14.10u zit ik eindelijk in de lucht op een heel mooi  KLM-toestel. Wat betreft service kan ik kort en bondig zijn, totaal niks op aan te merken, vriendelijk en het eten SUPER !!!!


Wie zei alweer dat het eten niet lekker is op KLM ????????????  :thumb: :thumb: :thumb:



Manilla


Na een vlucht van ongeveer 13u land ik op een snikhete luchthaven in Manilla hoewel het nog maar 8.45u in de morgen is.
Aangezien ik een duurdere stoel genomen heb (meer beenruimte) zat ik vooraan het vliegtuig en was na de "firstclass-passagiers" als eerste van het vliegtuig. Hop hop naar de loketten van de "immigration" en slechts 1 loket geopend, dat wordt aanschuiven, maar ja, das niet erg, dat nemen we er bij.  :negatief:


Na ongeveer 15min ben ik aan beurt en na de gebruikelijke vragen kan ik eindelijk mijn 2 koffers ophalen, nog steeds ben ik bij de eerste maar.......... Verdomme, komt maar 1 koffer van de 2 dus na ruim ½u wachten komt er een behulpzame man van de luchthaven mij helpen en vinden we mijn koffer even verderop, blijkt dat iemand deze van de band haalde en zomaar wat verderop liet staan, tjonge tjonge, had ik die onder handen kunnen nemen, het zou zijn beste (of haar) dag niet geweest zijn.


En dan, yep, eindelijk het vrouwtje in de armen nemen.  :happy:


Na een tip van "LADGAR" op naar het "GO-HOTEL", wel ruim 30min rijden omwillen van het drukke verkeer maar uiteindelijk zijn we er. Het hotel val heel goed mee, heel proper en netjes, vriendelijk en bovendien supergoedkoop!!!


Amper 6000php voor 5 overnachtingen dus een verwaarloosbare kost, ik kan het hotel aan iedereen aanbevelen en nogmaals dank voor de tip Ladgar.


Dinsdagmorgen worden we al voor 10.45u verwacht in de ambassade om mijn LC aan te vragen en afgaande op de verhalen van andere leden en het zien van andere Belgen ter plaatse zat de schrik er goed in maar uiteindelijk viel het super mee en ga ik met blij gevoel buiten, donderdag mochten we al mijn LC ophalen.


Donderdagmorgen om 9u was ik al ter plaatse en amper 15min later lopen we met het gewenste papier terug naar onze driver ( driver van het hotel, kost 500php maar je bent tenminste zeker dat er geen omwegen genomen worden)


Daar we ons verblijf met 1 dag ingekort hebben moesten we snel naar de luchthaven, op die manier konden we het huwelijk al op vrijdag aanvragen wat ons toch een paar dagen overschot gaf.


Na een vlucht van 1.25u landen we donderdagavond op de lokale luchthaven van Cagayan de Oro (Lumbia-airport). Een taxi vinden is geen probleem, er staan al een 20tal overijverige mannen te roepen, zwaaien..... hey Joe, taxi ???????


Gelukkig kent mijn vriendin daar weer iemand (waar kennen ze niet iemand hé) en vinden we een betrouwbare chauffeur. Na een korte rit van 20min staan we aan het hotel waar we tot eind oktober zullen verblijven, namelijk het "Miami Inn" in Carmen(CDO)


Heel proper, vriendelijk en behulpzaam personeel, een uitgebreide en vooral betaalbare spijskaart (niet alles is echter steeds op voorraad, ik wacht nog steeds op de "french fries", héhéhé)


Vrijdagmorgen, hmmmm, na een heel korte nacht op naar de "city hall" Ik had me daar een majestueus gebouw verwacht doch niks is minder waar, ik ga het hier niet gaan beschrijven want wil niet denigrerend overkomen dus de meeste onder jullie weten wel wat ik bedoel.


Wederom is het een plaatselijke vriendin die ons door de hele rampepatam loodst en na amper 45min zitten we al aan ons "seminar" en 15min later is dat ook achter de rug, dat ging weer eens heel vlot. Trouwdatum blijft onveranderd doch de "marriage license" is al voorzien voor 19 oktober. Dus na 10 KALENDERDAGEN en niet langer 10 WERKENDE DAGEN.


Uiteindelijk is alles geregeld op een dik uur en zijn de benodigde formaliteiten achter de rug. Op naar de feestzaal, jaja, we laten er geen gras over groeien want ik wil zo snel mogelijk alles geregeld hebben. De zaal bevalt mij bijzonder goed en de tuin is een plaatje. Het prijskaartje voor het hele pakket valt ook heel goed mee, ik schat ongeveer 25.000php alles in wat naar Belgische normen echt een lachertje is.


Zelf hebben we 2 speenvarkens voorzien (Lechon Baboy, zijn een 3 tal maanden geleden aangekocht voor ongeveer 2500php het stuk en ondertussen vet gemest), deze zitten niet in het pakket maar mogen absoluut niet ontbreken, een feest zonder lechon is gewoonweg GEEN FEEST !!!!


Echter, het is niet mijn smaak dus dat laat ik aan mezelf voorbij gaan. Onbegrijpelijk maar ze zouden bijna vechten voor een stukje gebraden varkenshuid, ikzelf ga over mijn nek bij de gedachte daaraan en aan de smaak. Ik vind die lechon heel vet en dat is iets wat ik absoluut niet lust.


De trouwjurk voor aanstaande mevrouw Claerman is ook klaar en wat ik eerst als afschuwelijk bekeek is voor mij ook geen drama meer, ik zal het gebruikelijk Filippijnse hemd dragen. Schoenen en dergelijke ook hier ter plaatse aangekocht voor wederom een belachelijke prijs naar Belgische normen, ging wel niet van een leien dakje omdat grotere maten niet zo eenvoudig te vinden zijn (niet dat ik nu echt grote voeten heb, nml een 43 maar de mannen hier leven op wat kleinere voet, hihihi )


Zo, dat was een eerste deel. Zonder foto's ( die komen later wel) want na een paar keer proberen heb ik het uploaden opgegeven, duurt veel te lang en verbinding valt ook gedurende weg.


Later meer indien er interesse is.

Greetz

Johan

Kano

Nou Johan, in ieder geval een voortvarende start. Bedankt hoor en laat de rest maar komen   :thumb:  Oh ja, vergeet niet straks je marriage certificate onmiddellijk en nauwgezet te controleren om problemen zoals F-O heeft te voorkomen  :hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Fail_over

Ja, daarom post ik dat ook. check, double check, tripple check.
En dan nog vinden ze wel iets.  :jajaja:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Baliw-katok

En of er interesse is ... laat maar komen zo'n boeiend en vlot geschreven verslag ! :applaus:

stip66

Citaat van: Carpie op woensdag 13 oktober 2010, 15:16:54
Wie zei alweer dat het eten niet lekker is op KLM ????????????  :thumb: :thumb: :thumb:

Mooi verhaal Carpie, ik kijk uit naar het vervolg.
Echter, je zal merken dat het eten op de heenvlucht lekkerder smaakt dan hetzelfde eten op de terugvlucht  :lachen:

JFK

Citaat van: Carpie op woensdag 13 oktober 2010, 15:16:54

Bij deze alvast een verslag van de eerste volle week ter plaatse.
.....................................
Later meer indien er interesse is.
Greetz
Johan

Nou.....eigenlijk niet ........maar hoe lang duurt het nog voor we het vervolg krijgen. :happy:
Meesterlijk Carpie   :thumb:
JFKJFK

Carpie

 :lachen: :lachen: :lachen: JFK,

Maar heb de laatste 2 weken wel wat anders gedaan dan op het forum gezeten  :happy:

Zondag kom ik terug naar het ondertusse koude Belgie.

Zal dan het vervolg hier neerpennen met de bijhorende foto's en ook bij het eerste deel  :thumb:

Greetz

Johan en ondertussen de nieuwe mevrouw Claerman :thumb: :thumb: :thumb: