Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Hollander gestoken

Gestart door LMBen, vrijdag 1 augustus 2014, 14:34:58

Vorige topic - Volgende topic

Blauwvinger

Dikke vette auto, strak in pak, gouden horloge, grote villa........

Grote kans ja :ripba8:

Gewoon klein huisje,  t-shirt, kort broekie op een verrot brommertje rond toeren,
heb je de grootste kans dat je het wel overleeft in  :smiley-philippines:

opinie

Citaat van: blauwvinger50 op dinsdag  5 augustus 2014, 21:30:22
op een verrot brommertje rond toeren,
heb je de grootste kans dat je het wel overleeft in  :smiley-philippines:

Dat deel lijkt me toch weer niet zo veilig!
Je kent het verkeer er toch?  :crazy: -style

Kort broekje?  :denk: Je zou meer aandacht krijgen dan je dacht.

Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Luc

Citaat van: opinie op dinsdag  5 augustus 2014, 22:59:45
Citaat van: blauwvinger50 op dinsdag  5 augustus 2014, 21:30:22
op een verrot brommertje rond toeren,
heb je de grootste kans dat je het wel overleeft in  :smiley-philippines:

Dat deel lijkt me toch weer niet zo veilig!

Of je bent na een tijdje een paar tenen kwijt  :floet:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

bananacreek

Citaat van: peldoman op dinsdag  5 augustus 2014, 16:29:56
Het zijn serieus 12 moorden in de week alleen in de stad.
Had hem net nog aan de Phone.
Zijn vriendin zit bij de politie dus (betrouwbare)  bron??
Mag, en is niet openbaar in de media om wat voor reden dan ook?  (toerisme misschien)?
Het is een serieuze vent dus ik geloof hem.

Misschien willen wij het gewoon niet horen, of weten, zou kunnen. :biggrinn:

Dat is een Belg?..Hollander?.............dan is zijn vriendin een grote leugenaar en paniekzaaier....alles kan hier normaal gesproken in de media komen en alleen als in de policeblotter staat aangegeven NOT FOR PRESS RELEASE......dan komt het niet in de lokale krant...............er is geen martial law meer hier sedert 1983.... :lachen: :neeneenee: :neeneenee:

Is die vriend van u een forumlid?.......misschien wil hij geen buitenlanders meer in deze stad?..... :lachen: :lachen:..... :denk: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Ik ben ook serieus af en toe...maar dit is echt niet waar..............en zelfs in Cebu city haal je echt geen 12 moorden/ or homicides........ per week... :lachen: :lachen: :neeneenee: :neeneenee:

Dat zouden dus per jaar 12 x 48 (weken) = 576 "moorden" per jaar hebben in Dumaguete?..........met alle respect voor u...... :hoedjeaf: :hoedjeaf:..die vriend van u lult uit zijn oren.... :lachen: :lachen:

Fout...heb de verkeerde calculator gebruikt?

Schijnt volgens de kalender hier in den bunker dat een jaar 52 weken heeft?......... :ikkeniebegrijp:  :ikkeniebegrijp:  :ikkeniebegrijp:

Dan wordt het 12 x 52 = 624 moorden per jaar ..... :lachen: :lachen: :lachen:

Als dat zo was dan zou ik begravenis ondernemer worden hier................... :jajaja: :jajaja: :happy: :happy:



No more waiting time...........we fix you the way you like it to be........... :thumb: :thumb: :happy: :happy: :ripba8: :ripba8: :ripba8: :ripba8: :ripba8:

bananacreek

Citaat van: opinie op dinsdag  5 augustus 2014, 22:59:45
Citaat van: blauwvinger50 op dinsdag  5 augustus 2014, 21:30:22
op een verrot brommertje rond toeren,
heb je de grootste kans dat je het wel overleeft in  :smiley-philippines:

Dat deel lijkt me toch weer niet zo veilig!
Je kent het verkeer er toch?  :crazy: -style

Kort broekje?  :denk: Je zou meer aandacht krijgen dan je dacht.



Ik loop veel meer kans om vermoord te worden dan enig andere blanke hier en heb het 35 jaren overleefd..............





Mijn ex.......... :lachen: :jajaja: :jajaja: :happy: :happy:.........en als die dat wil.... :ripba8: :ripba8: :ripba8: Klootzak....... :crazy: :crazy:



Ronny55

Citaat van: bananacreek op woensdag  6 augustus 2014, 14:21:39

Dat zouden dus per jaar 12 x 48 (weken) = 576 "moorden" per jaar hebben in Dumaguete?..........met alle respect voor u...... :hoedjeaf: :hoedjeaf:..die vriend van u lult uit zijn oren.... :lachen: :lachen:

Fout...heb de verkeerde calculator gebruikt?

Schijnt volgens de kalender hier in den bunker dat een jaar 52 weken heeft?......... :ikkeniebegrijp:  :ikkeniebegrijp:  :ikkeniebegrijp:

Dan wordt het 12 x 52 = 624 moorden per jaar ..... :lachen: :lachen: :lachen:


  :neeneenee:  niks fout he iederen heeft toch 4 weken verlof of hebben de moordenaars dat niet  :confused2:  :lachen: :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

nils

12 moorden per week in een stad van 100.000 inwoners lijkt mij wel erg extreem.
Dat zou Damaguette nog gevaarlijker maken dan de drugsteden in Mexico.

peldoman

Als ik hem binnenkort weer eens spreek, zal ik hem eens aan de tand voelen betreffende dit.
Zal hem vragen of ie niet in de bonen is met Afghanistan.

Maar ik blijf erbij, hij was hier zeer serieus over.

LMBen

Als je het visaya news kijkt iedere dag zijn er altijd wel 5of6 moorden per dag en dat is dan alleen waar ze gefilmt hebben, meestal in cebu alleen al.
Meestal over drugs maar ook relatie problemen of geld (schuld).
Tegenwoordig ook veel verkrachtingen van kinderen en achter gelaten baby's
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Cobra

#39
Citaat van: Ben niet meer in cebu op woensdag  6 augustus 2014, 18:14:51
Als je het visaya news kijkt iedere dag zijn er altijd wel 5of6 moorden per dag en dat is dan alleen waar ze gefilmt hebben, meestal in cebu alleen al.
Meestal over drugs maar ook relatie problemen of geld (schuld).
Tegenwoordig ook veel verkrachtingen van kinderen en achter gelaten baby's

Klopt helemaal, maar vaak ook complete gezinnen uitgemoord omdat vader of moeder fatsoenlijk  aan de buurman had gevraagd of hij het volume van zijn karaoke of tv of stereo wat kon minderen omdat ze wilden slapen.

Paar uur later heeft de lawaaimakende buurman dan wat alcohol binnen en moet hij "wraak nemen" omdat hij "beledigt is", de buurman had dat niet mogen vragen, das een belediging in hun cultuur.

Ik heb zo 3 complete gezinnen in 1 weekend geweten die vermoord werden.

En dat was enkel in cebu City.

1 vanwege stereo, andere vanwege karaoke en 1 er van was door een buurjongen die zijn motor overdag stond te repareren zonder uitlaat.

Buurvrouw vroeg fatsoenlijk of hij dat een eind verderop kon doen omdat de baby moest slapen, dat deed hij ook.

S'avonds wat drank op en die "belediging" kon hij niet verkroppen, illegaal vuurwapen gepakt, heel gezin op dochter van 12 na die elders was, uitgemoord.

Zit hij in politiecel, camera er bij, naam ook op het scherm, geen probleem daar.

Waarom heb je dat gedaan vroegen ze, antwoord :"ze heeft me beledigd !".

Nu krijg jij de doodstraf zeiden ze, is het dat waard geweest ?

Antwoord : " Niks mee te maken, ze had haar kop moeten houden !".

:ikkeniebegrijp:



Das filipijnse redenatie, een ieder met meer dan 2 hersencellen of wel geactiveerde hersens kan zoiets waarschijnlijk niet begrijpen.



In de filipijnen hebben ze maar 2 manieren om te communiceren, of ze lachen en blijven lachen, of ze kappen je kop er af, iets er tussen in zoals b.v. sagereinig doen tegen iemand kennen ze niet.

Ze kunnen daar niet iemand recht in zijn gezicht zeggen dat ze niks met hem of haar te maken willen hebben en hij/zij beter zijn kop kan houden en op kan rotten.

Dus vanuit filipijnse cultuur blijven ze lachen tot een grens gepasseerd word en dan pakken ze de bolo of illegaal vuurwapen of iets anders.

Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice: