Waarom willen oudere westerse mannen een jong aziatisch vrouwtje?

Gestart door Phille, zaterdag 16 januari 2010, 16:18:20

Vorige topic - Volgende topic

stip66

Citaat van: Fail_over op dinsdag 19 januari 2010, 21:24:29

Toch zijn er Pinays die wel een zorgzame man willen. Dat gezuip en gerook, en de heledag rondhangen en niets doen verafschuwen.

Maar dan moet ge wel goe zoeken.


Ik kan het niet beter verwoorden Fail_over.

De koe direct bij de hoorns vatten en duidelijk zeggen wat hun te wachten staat in  :belgiesmiley: en uitleggen waar ze niet moeten op hopen en waarom niet.

Wij hebben geen gouden kranen, geen tijd om te slapen tussen 13 en 17 uur, geen tijd om 6x per dag te eten, geen tijd om de ganse avond karaoke,...
Om 2 tickets te kopen om terug naar ginds voor vakantie, moet er ( hard ) gewerkt worden, minimaal van 9 to 5
De classmates van mij vrouw zijn allen twintigers en hebben een totaal verkeerd beeld van Europa, het is hier allemaal luxe, goed om te leven, wij zitten alle dagen in de kroeg met massa's geld op zak.  Deze verhalen hebben ze van de zeelui die terug thuis zijn. Probeer dat maar eens recht te zetten ginds. Zoals ik reeds aangaf, PH is een mooi land, met een mooie cultuur, doch ook een land waar sprookjes nog heilig zijn. Ter info: het nichtje van mijn asawa haar voornaam is PRINCESS  :haha:

Daar ben je al een tijdje zoet mee  :lachen:

Dit zou je al bij de eerste ontmoeting moeten aankaarten, als ze dit niet ziet zitten of kan begrijpen, is een 2de bezoek zinloos en zoals Fail_over aangeeft..... beter zoeken  :thumb:

Fail_over

Citaat van: Phille op dinsdag 19 januari 2010, 21:48:49
@ Fail_Over

Begrijp mij niet verkeerd. Hetgeen ik schrijf is alleen maar om beter te kunnen begrijpen welke ervaringen men hier heeft. Wat gebeurt er nadat men trouwt en naar Belgie komt, iedereen is het er volmondig over eens dat geld een belangrijke rol speelt, dus wat indien het niet blijkt te zijn zoals men in gedachte had.

Ik zeg niet dat mijn toekomstige zo is; ik zeg niet dat alle filipina's zo zijn; ik vraag mij alleen af "what if".

Je kan toch niet ontkennen dat de algemene filipijnese perceptie van die aard is dat zij denken dat wij rijk zijn, hier kan je niet omheen. Bijgevolg heeft men een bepaald verwachtingspatroon die niet strookt met de westerse realiteit. Dus ... welke zijn de ervaringen, welke zijn de te verwachten problemen, want discussies betreffende financiele zaken zullen er zich voordoen, ik denk dat je dat ook niet kan ontkennen. De vraag is, hoe zwaar weegt dit dan? Hoe groot is de druk vanuit het thuisfront?

Laat mij duidelijk zijn, ik wil met mijn vriendin trouwen en zoals men zegt; een verwittigd man is er twee waard.

Tot op zekere hoogte heb je gelijk. Ik heb er alleen moeite mee dat er weer een grote groep over 1 kam geschoren wordt.
Ik ken Fhilippinas die wel degelijk een goed beeld van de Europeese maatschapij hebben. En ook die liever kiezen voor een leven met een toegewijde man die ook nog in het familieleven gelooft, en dan met wat minder geld genoegen neemt, dan een lelijke rijke stinkert die alleen maar wil pronken met z'n groene blaadje. Daarbij wil ik ook toevoegen dat het allom (sneaky) geld weg sluisen naar de familie ook niet door iedere Pinay gebizigt wordt.
Er zijn er ook die die mentaliteit heel erg verwerpen, ook nog voordat ze een stap op europeese of westerse bodemgezet hebben.

Het is goed om je af te vragen "what if". Alleen is niets in dit leven zeker. Niet een relatie met een Fhilippijnse, niet met een westerse. Diba.
Enigste manier om daar achter te komen is gewoon doen. (Feit dat je op dit forum zit wil al zeggen dat je je voldoende laat informeren)
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Phille

Fail_Over, zo is dat, niks is zeker in het leven ... wat niet wil zeggen om blindelings in een avontuur te stappen (ben ik in geen geval van plan) ... ben is benieuwd welke reactie ik ga krijgen wanneer ik haar ga vertellen dat wanneer we trouwen het met met een huwelijkscontract zal zijn ... ben benieuwd  :denk: mocht het dan fout lopen kan ze in geen geval aanspraak maken op mijn bezittingen (huis, centen).

En ik heb hier al heel veel opgestoken ... daar wil ik iedereen graag voor bedanken.


opinie

Citaat van: stip66 op woensdag 20 januari 2010, 06:02:56
Ter info: het nichtje van mijn asawa haar voornaam is PRINCESS  :haha:

Deze ook:

http://www.youtube.com/v/N0FJuwDXhJs&hl=nl_NL&fs=1


Citaat van: stip66 op woensdag 20 januari 2010, 06:02:56
Om 2 tickets te kopen om terug naar ginds voor vakantie, moet er ( hard ) gewerkt worden, minimaal van 9 to 5

Daar is een oplossing voor en je wil ze niet de kost geven, zoveel zijn er die er gebruik van maken.
Gewoon één ticket kopen en het ventje mag thuis blijven om op de kinderen te passen.  :jajaja: De uitvlucht is dan: "Hij vindt het niet gezellig in de Filippijnen."  :ikkeniebegrijp:

Of nog een andere variatie (maar die bespaart niets):

  • zij gaat alleen naar de  :smiley-philippines:
  • hij gaat op een ander moment ook alleen naar een andere bestemming

:ikkeniebegrijp: Was het nu nodig om iemand van Verwegistan te huwen om een LAT-relatie te hebben of ben ik te ouderwets?  :ikkeniebegrijp:

De uitdrukking: "De aanhoud(st)er wint" krijgt zo een ander perspectief.


Citaat van: Phille op woensdag 20 januari 2010, 13:48:05
ben is benieuwd welke reactie ik ga krijgen wanneer ik haar ga vertellen dat wanneer we trouwen het met met een zal zijn ... ben benieuwd  :denk:

Wel je hebt steeds nog het argument dat jij ten minste wil trouwen in tegenstelling tot de vrijers van haar zussen.
Ik weet niet of je al kinderen hebt uit (een) vorige relatie(s) maar via een huwelijkscontract kan je dan het voor later veiligstellen dat al je kinderen gelijk erven. Zij heeft zowiezo het recht als langstlevende op woonst in het huis indien jij het eerst overlijdt.

Een "real world"-voorbeeld:

  • zij heeft een kind in de  :smiley-philippines:
  • ze hebben een kind samen
  • hij heeft een kind in :belgiesmiley:
  • ze bouwden een huis in  :smiley-philippines: op haar naam

In  :belgiesmiley: wil ze geen huis kopen sinds ze weet dat zijn kind aanspraak kan maken op zijn erfdeel.
"Ik betaal geen cent aan een huis waar een vreemde mee kan weglopen."
Dat hij ook bijdroeg aan een huis in de  :smiley-philippines: waar haar kind de helft van zal erven, is natuurlijk niet zo erg. Dat is niet hetzelfde!
Het feit dat ze geld aan huur uitgeven ipv aflossing en dat hun kind dus ook geen deel in een huis zal erven, is niet zo erg.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Luc

    Citaat van: opinie op woensdag 20 januari 2010, 14:26:37

    • hij gaat op een ander moment ook alleen naar een andere bestemming

    :ikkeniebegrijp: Was het nu nodig om iemand van Verwegistan te huwen om een LAT-relatie te hebben of ben ik te ouderwets?  :ikkeniebegrijp:


    ben ik te ouderwets?  :jajaja:

    Ik ken er een paar die gelijktijdig naar de Filippijnen gaan. Zij gaat naar de familie en hij gaat alleen naar Angeles  :cheerleader:

    Sommigen komt het sponseren van de familie goed uit. Het geeft hun een vrijbrief om een aantal weken te  :cheerleader:

    De schoonfamilie weet dat maar kijkt de andere kant uit.

    Was het nu nodig om iemand van Verwegistan te huwen?  :jajaja:

    Terug in België/Nederland wordt hun eten netjes gereed gemaakt, hun sokken gewassen en hun onderbroekjes gestreken  :happy:

    There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

    Phille

    #45
    Citaat van: opinie op woensdag 20 januari 2010, 14:26:37
    Wel je hebt steeds nog het argument dat jij ten minste wil trouwen in tegenstelling tot de vrijers van haar zussen.
    Ik weet niet of je al kinderen hebt uit (een) vorige relatie(s) maar via een huwelijkscontract kan je dan het voor later veiligstellen dat al je kinderen gelijk erven. Zij heeft zowiezo het recht als langstlevende op woonst in het huis indien jij het eerst overlijdt.

    Een "real world"-voorbeeld:

    • zij heeft een kind in de  :smiley-philippines:
    • ze hebben een kind samen
    • hij heeft een kind in :belgiesmiley:
    • ze bouwden een huis in  :smiley-philippines: op haar naam

    In  :belgiesmiley: wil ze geen huis kopen sinds ze weet dat zijn kind aanspraak kan maken op zijn erfdeel.
    "Ik betaal geen cent aan een huis waar een vreemde mee kan weglopen."
    Dat hij ook bijdroeg aan een huis in de  :smiley-philippines: waar haar kind de helft van zal erven, is natuurlijk niet zo erg. Dat is niet hetzelfde!
    Het feit dat ze geld aan huur uitgeven ipv aflossing en dat hun kind dus ook geen deel in een huis zal erven, is niet zo erg.

    Ik heb geen kinderen. Dus dat zou de reden niet zijn om met een huwelijkscontract te trouwen. Ik wil mezelf gewoon beschermen voor het geval het mocht fout aflopen alvorens ik mijn hoofd kom neer te leggen; wat er met mijn bezittingen gebeurt nadat ik er niet meer ben zal mij een worst wezen. Mocht zij na een bepaalde tijd getrouwd te zijn alsnog beslissen te willen scheiden (ge weet maar nooit) dan zijn mijn bezittingen in elk geval gevrijwaard.

    Ik moet over dit onderwerp echt wel stoppen alvorens mijn interesse helemaal voorbij is, hoe meer ik lees hoe erger het wordt. Je 'real world' voorbeeld stemt ook wel heel erg tot nadenken. Ik begin meer en meer problemen te krijgen met de denkwijze ...  :denk: ... het begint allemaal heel erg materialistisch te worden, niet goed  :neeneenee: nee nee, niet goed.

    opinie

    Citaat van: Luc op woensdag 20 januari 2010, 14:40:14

    ben ik te ouderwets?  :jajaja:

    In het licht daarvan is het dan toch te "begrijpen" dat de ambassade zo kritisch is.
    Iedereen wordt dan bekeken alsof ze een schijnhuwelijk hebben waarin met een goedkope kuisvrouw gehuwd wordt om een uitvlucht te hebben om naar de hoeren te gaan.
    Eens thuis kunnen ze weer hun schijnheilig gezicht opzetten.

    Tja, zo weet ik er één die als adolesent twee jaar op elk gaatje in Angeles sprong en achteraf een maagdje uit de bergen huwde. Zij mocht tevreden zijn met een hoereloper wiens geld erdoor was. Dan moet je weten wat een zedenpreker het nu is, tot onder de juiste omstandigheden de mond overloopt waar het hart van vol is.

    @ Phille

    De voorbeelden zijn natuurlijk enkel een waarschuwing en een gewaarschuwd mens is er twee waard.
    Het is beter achteraf te zeggen dat het allemaal best meeviel dan blindweg in je ongeluk te lopen. Goed op voorhand de spelregels vastleggen en misverstanden vermijden. Eens jullie samen zijn, is het ook nuttig om te beseffen dat je samen verder moet en haar niet gelijk achter andere Filippijnse laten aanrennen voor je weet welk vlees ze in hun kuip hebben.
    Homo doctus in se semper divitias habet.
    Phædrus

    xav

    hmmm als je er nu al zo over denkt phille... dan zou ik misschien toch maar es goed nadenken... als je je nu al met die gedachten gang zit komt het waarschijnlijk niet goed als er toch es wat problemen de kop opsteken over geld ( en die zuller er waarschijnlijk wel zijn)

    Fail_over

    Citaat van: opinie op woensdag 20 januari 2010, 15:44:16
    Tja, zo weet ik er één die als adolesent twee jaar op elk gaatje in Angeles sprong en achteraf een maagdje uit de bergen huwde. Zij mocht tevreden zijn met een hoereloper wiens geld erdoor was. Dan moet je weten wat een zedenpreker het nu is, tot onder de juiste omstandigheden de mond overloopt waar het hart van vol is.
    :applaus:
    Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

    stip66

    Citaat van: Phille op woensdag 20 januari 2010, 15:15:33
    Ik wil mezelf gewoon beschermen voor het geval het mocht fout aflopen alvorens ik mijn hoofd kom neer te leggen; wat er met mijn bezittingen gebeurt nadat ik er niet meer ben zal mij een worst wezen. Mocht zij na een bepaalde tijd getrouwd te zijn alsnog beslissen te willen scheiden (ge weet maar nooit) dan zijn mijn bezittingen in elk geval gevrijwaard.

    Hallo Phille, dit is echt geen goede denkwijze voor een beginnende langdurige relatie. " What if ? " Wel wat  zou er kunnen gebeuren er als ik morgen ga werken, misschien krijg ik een ( dodelijk ) ongeval, wat zou er gebeuren als ik thuis blijf ? misschien valt het dak hier op mijne appel en ben ik ( nog meer ) zot ? Wat kan er gebeuren als ik fritten bak, misschien valt de ketel op mijn b*kkes, wat..., wat, wat.
    Veiligheid heb je nergens meer. Ik ga je vertellen dat ik, toen ik Virgie leerde kennen een goedbetaalde job had ( netto â,¬ 2.800 + commisie + car + phone + maaltijdcheques + pensioen & hospitalisatie + deel van huishuur, internet & elentriek ). Ik heb dit nooit laten vallen tijdens onze gesprekken voor ik haar ontmoette. Ik was een gewone arbeider die het soms moeilijk had om de eindjes aan elkaar te knopen voor haar. Toch bleef ze dagelijks met me praten. Uiteindelijk zijn we met volle overtuiging getrouwd. Zij wist dat ik geen geld sch**t, dat ik niet beantwoordde aan The European Dream. Daarom heb ik ook bewust gekozen voor een dertigster met enige bagage, maw, zij kent de klappen van de zweep. Zij heeft ook hard moeten werken voor hetgene wat ze nu bezit en waar haar familie nu gebruik van maakt. Haar deel tov papa en mama is reeds volstort. Ik hoef me ( tot nog toe ) geen zorgen te maken over het storten van geld, daar zorgt haar jongere zus voor, die op haar beurt overseas is in Canada. Kijk, nu ga ik misschien cru zijn, en ergens haat ik om toe te geven dat, ik de afgelopen 10 jaar als in Nederlandse ingeschrevene, veel geleerd heb. In  :belgiesmiley: draaien ze rond de pot, in  :nederlandsevlag: zeg je wat er op je lever ligt, positief of negatief. Dan weten beide partijen waar ze voor staan. Mag ik tenslotte een (on) aangepaste vergelijking maken ? Des te malser het vlees, des te duurder het dient te worden betaald. Alles heeft zijn prijs.........

    Ben benieuwd welke kritiek ik nu ga krijgen  :lachen: