Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

kristof19

Citaat van: fastlane op maandag 11 november 2013, 14:45:27
Western union geeft veel te weinig. Bijna altijd 2 peso verschil met officiele wisselkoers.

aasgieren zijn het ........

vvjoris

Citaat van: kristof19 op maandag 11 november 2013, 15:27:54
Citaat van: fastlane op maandag 11 november 2013, 14:45:27
Western union geeft veel te weinig. Bijna altijd 2 peso verschil met officiele wisselkoers.

aasgieren zijn het ........

Het is hier al duizend keer gezegd dat je Western Union alleen in extreme nood moet gebruiken, quasi alle andere manieren zijn goedkoper ...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Ronny55

Het is een altijd wederkerende vraag , hoe zet ik mijn euro's om in Peso ....wat is de gunstigste manier

Heb het zo'n beetje uitgetest.
Het gunstigste ....betalen met de visa kaart....57,23 peso/euro
overschrijving met kosten al in                   ....56,32 peso/euro... overschrijving 200000 Php
Atm met de visa kaart                               ... 56,18 peso/euro....10000 peso      4 euro atm kosten
Atm met bankkaart                                   ....55,65 peso/euro.....10000 peso......diverse banken allemaal gelijk 10200peso afgerekend kosten 2,4 euro en 2,8 wisselkosten

Ik beweer niet dat het voor iedere bank in  :eu: hetzelfde is ....dit is met Parisbas-Fortis.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

LMBen

Je heb volkomen gelijk Ronny55
Betalen met creditcard is het beste koers
Kreeg 2weken geleden 59 bij de moneychanger en betaalde met mijn american express in restaurant 59.26
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

LMBen

Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat het bedrag van je rekening wordt afgeschreven.
Als je dat op afbetaling doet wordt het alsnog een dure grap.
Ik betaal mijn boodschappen in de grocery meestal met mijn american express visacard.
Iedere maand op de 21e wordt het afgeschreven van mijn abnamro rekening automatisch.
Ik reken gewoonlijk op 25.000 php voor de boodschappen per mnd.
Dus dat moet je wel laten staan op je rekening.
Kan zo wel voor zeker 1000php meer boodschappen doen door de hogere rate.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

wesleymoget

Ja hoe zit dat eigenlijk als je gwn met je abn amro pasje daar pint.. (extra kosten?)

en bij een bank? bedoelt ronny dat met die koers?

Ronny55

Citaat van: wesleymoget op woensdag 20 november 2013, 20:58:22
Ja hoe zit dat eigenlijk als je gwn met je abn amro pasje daar pint.. (extra kosten?)

en bij een bank? bedoelt ronny dat met die koers?

Wat ik daar schrijf is kosten inbegrepen....ik heb gewoon de peso die ik in mijn handen kreeg gedeeld door de totale som in euro die van mijn rekening afging....de kosten inbegrepen....ter info...pinnen met visa kaart 4 euro kosten....pinnen met bankkaart 5,20 euro + 200 peso....overschrijving in PHP....8 euro+ 100 peso...tot 500000 php hetzelfde. (nooit 'n hoger bedrag overgeschreven)  Een equivalent hoger dan 9.999 euro overschrijven zouden er meer kosten gerekend worden, maar dat :weetikniet: .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

LMBen

Citaat van: wesleymoget op woensdag 20 november 2013, 20:58:22
Ja hoe zit dat eigenlijk als je gwn met je abn amro pasje daar pint.. (extra kosten?)

en bij een bank? bedoelt ronny dat met die koers?

Ik betaal met mijn gewone abnamro kaart â,¬4.50 aan de bank, geen maffia fee van 200php omdat ik pin bij hsbc
En kan tot 25.000php per keer opnemen.
Koers is best wel redelijk, net tussen de in en verkoop rate in.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Reinier

De rate bij W.U in Cabuyao was gisteren 1 euro 58,75 Pesos en de koers lag op 58,95 dus niet verkeerd bij W.U.
Op de black market was de rate ongunstiger.

Amice

Was idd 58,95 maar toch net weer niet die P60 grens gehaald , dat blijft een hardnekkige drempel, helaas.

HSBC is nog zonder maffia fee maar Citibank geeft gewoon niets meer, krijg daar al maanden de melding" sorry we can't do that at this moment", terwijl ik bij alle banken normaal kan pinnen.

Wellicht een kerstblokkade voor buitenlandse rekeningen.  :weetikniet:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent