Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Adriaan

We hebben een bankrekening geopend bij Banco de Oro, vnl. omdat die een filiaal in onze lokale SM-branch heeft en mijn vrouw, voor de veiligheid, alleen maar een ATM binnen de mall wil gebruiken. Maar of het de handigste manier is om daar het Nederlandse deel van mijn inkomen te deponeren betwijfel ik. Vorige week informeerde ik naar de prijs van het deponeren van een overmaking uit Nederland. Vijf dollar. Dat valt dus mee. Maar de toen geldende koers daar was 59.45. Misschien zijn er gunstige alternatieven?

antzan

Vandaag , de Peso , bij Oanda .com .
1 Euro , 60,82 Peso

Foodmaster

Paring Belga

#772
HSBC (de bank) kan je waarschijnlijk nog gratis deponeren vanuit hun AT Machine.  De Euro/PHP koers zou ik niet weten.  Misschien kan je dit even proberen.  

Maar aangezien dat je vrouw alleen ATM's vertrouwt in de malls, heb je maar enkele mogelijkheden.  Het is toch 2.25% verschil tussen 59.45 en 60.82.  Groot verschil.  Kan echt verschillen als je ieder maand een groot bedrag uithaalt.  

Op 1000 Euro kan je zo'n 22.5 Euro verliezen aan de koers.

Xoom.com heb je maar dit kan alleen tussen US$ naar PHP.  

Amice

Gezien de kosten van â,¬5 per overboeking zul je al wel gebruik maken van de Sir kano truc om het per surichange over te boeken.  :weetikniet:

Ik las op n ander forum dat een overboeking van een  :nederlandsevlag: rekening naar een daar aan hangende paypal account en dan overboeken naar een andere paypal account welke hangt aan een  :smiley-philippines: rekening waarnaar je het  ontvangen bedrag op de paypal van de  :smiley-philippines: dan weer kunt overboeken naar de bankrekening in de  :smiley-philippines:
Dit schijnt dus allemaal(nog) gratis te zijn tegen een aannemelijke koers.

Het mag dan gratis wezen het is wel een verrekte omslachtige manier om je geld overgeboekt te krijgen aangezien je wel zelf 4 overboekingen moet doen.
Het zal dan ook wel langer duren en daar verdient paypal dan weer aan.

Persoonlijk ben ik dan ook nog helemaal geen fan van paypal



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Reinier

Ik gebruik PayPal voor betalingen over de hele wereld en het werkt perfect de verkoper heeft direct zijn geld en ik ook. Echter PayPal is niet gratis. Overboeken via PayPal naar de  :smiley-philippines: heb ik nog niet uitgeprobeerd omdat ik regelmatig naar Europa reis en als ik terug ga neem ik een vracht Euro,s mee naar de  :smiley-philippines: om ze daar om te wisselen bij de Western Union bank hier in Cabuyao. De rate daar is bijna gelijk aan de wisselkoersen op de diverse site,s

Amice

De truc is om zowel een paypal account in  :nederlandsevlag: te hebben alsmede in de  :smiley-philippines:.
Overboekingen van paypal naar paypal en naar de daar aan hangende bank accounts zou dan gratis zijn had ik begrepen.

Overigens heeft de verkoper dan wel direkt zijn geld op de paypal rekening en nog niet op zijn bankaccount. Daarmee is paypal dus niets anders dan een tussenrekening, juist daar zit het verschil waarom ik dus geen voorstander van paypal ben.
Vertrouwen doe ik ze ook nog eens allerminst want ik heb al vernomen dat ze juist bij overboeking van paypal naar een bankaccount rare kuren kunnen hebben.
Er worden ook om onzinnige redenen(zonder verder bewijs) rekeningen geblokkeerd, en je moet maar zien hoe je dan je geld die op die paypal rekening staat terug krijgt.
Ander verhaal is het verifieeren van creditcards, je moet P 200 storten op je paypal en die dan weer overboeken naar je visarekening om een activerings en goedkeuringscode te ontvangen. Maar voor visa wallet cards is dat onmogelijk en hup weg P200 en geen paypal activering/goedkeuring van je creditcard. Men moge toch aannemen dat die cowboys wel degelijk op de hoogte zijn van wat er leeft in de visacard/bankwereld. Het zijn derhalve in mijn beleving enkel graaiers.

Van mij zul je niet echt n goed woord over ze horen.  :neeneenee:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Citaat van: Adriaan op maandag 30 december 2013, 07:51:25
We hebben een bankrekening geopend bij Banco de Oro,
Adriaan vermeld niet of dit gisteren, een maand geleden of een jaar geleden was.

Hoe kan je nu bepalen of hij al dan niet een goede koers heeft gekregen?
De voorbije maand (laatste 30 dagen) schommelde de officiele wisselkoers volgens xe.com tussen 59,08 en 61,60 pesos voor 1 Euro.

Adriaan

Pinocchio ik schreef :  Vorige week informeerde ik naar de prijs van het deponeren van een overmaking uit Nederland. Vijf dollar. Dat valt dus mee. Maar de toen geldende koers daar was 59.45.

Amice ik zie ook niets in die Paypal (waar ik zelf ongunstige ervaringen mee heb) manoeuvres. Nu wordt het Nederlandse deel van mijn inkomen elke maand door de ABN naar mijn Australische bank overgemaakt. Ik kan daar hier via een ATM op trekken met mijn Australische keycard maar ben zo dus onderhevig aan twee wisseltransacties. Ik krijg het geld overigens op mijn Australische rekening op de zelfde dag dat de ABN het overmaakt. Dat was hier bij mijn vorige verblijf toen ik ook een bankrekening had bij een Filipijnse bank wel anders. Een geval van "petty robbery" waar men nooit een verklaring voor gaf. Maar ik kan me niet eens meer herinneren welke bank dat was.

Als de Banco de Oro een redelijke reputatie heeft en een vergelijkenderwijs niet te ongunstige wisselkoers biedt ben ik geneigd daarbij te blijven. Het is voor ons erg makkelijk. Overigens gaat mijn vrouw tot de volgende vakantie terug naar Australie om daar weer haar hospitaalbaan op te pakken. Ze is 36 jaar jonger dan ik dus nog niet van de pensioenleeftijd hoewel ze wel overweegt om in een paar jaar tijd haar vaste baan op te geven en maar drie maanden per jaar in Australie te werken voor een uitzendburo voor verpleegkundigen. Met andere woorden momenteel is haar afkeer van buitenmallse ATM's niet doorslaggevend.

LMBen

Ik heb diverse dingen uitgeprobeert maar het blijft eigenlijk lood om oud ijzer.
En Adriaan het gemak en veiligheid speelt natuurlijk ook een rol.
Ik kan euro's van de bank (hsbc) halen en naar de moneychanger in Ayala lopen.
Daar wisselen en terug naar de bank op mijn php rekening storten.
Winst is ongeveer 400php als ik de kosten van het opnemen van euro's meereken.
Dat is het mij niet waard om over straat te lopen en de kans beroofd te worden, dan zou ik de winst voor vele jaren kwijt zijn.
Gemak dient de mens en mag wat kosten toch.
Krijg wel een speciale rate bij hsbc als ik direct overboek op mijn php rekening van mijn euro rekening en zonder verdere kosten. Kreeg op 27-12-2013  60.29 als koers bij de bank.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Pinocchio

Citaat van: Adriaan op maandag 30 december 2013, 12:35:24
]Pinocchio ik schreef :  Vorige week informeerde ik naar de prijs van het deponeren van een overmaking uit Nederland. Vijf dollar. Dat valt dus mee. Maar de toen geldende koers daar was 59.45.

Daar had ik over gekeken, sorry.

Citaat van: Adriaan op maandag 30 december 2013, 12:35:24
Als de Banco de Oro een redelijke reputatie heeft

In termen van total assets is BDO de topbank van de Filippijnen:
http://www.bsp.gov.ph/banking/psoc/by_ranks/assets.htm