Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Ik heb ook liever een bon want als je die niet hebt en het geld komt niet uit de automaat heb je ook geen bewijs dat je wel gepind hebt.

In het verleden kwam het geregeld voor dat de automaat niet uitbetaalde (leeg) maar het bedrag wel afgeschreven werd van de rekening.
De laatste jaren echter is me dat (klop klop) niet meer overkomen.

Maar toch even iets opvallends.
Ik pinde hetzelfde bedrag op 2 verschillende dagen de 23e en de 26e, welke in de eindafrekening een verschil bedroegen van bijna 10 euro. Over snelle geldontwaarding gesproken en dat enkel vanwege koersverschil van de laatste dagen. :negatief:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

antzan

Als je geen bon krijgt v.d. ATM heb je geen bewijs . Want als er NIETS uitkomt en je hebt daar een bon van, die zegt 000000 dan kan je reclameren als ze WEL afscrijven
Antzan
Foodmaster

Blauwvinger

Citaat van: Amice op dinsdag 28 januari 2014, 21:10:08
Ik heb ook liever een bon want als je die niet hebt en het geld komt niet uit de automaat heb je ook geen bewijs dat je wel gepind hebt.

In het verleden kwam het geregeld voor dat de automaat niet uitbetaalde (leeg) maar het bedrag wel afgeschreven werd van de rekening.
De laatste jaren echter is me dat (klop klop) niet meer overkomen.

Maar toch even iets opvallends.
Ik pinde hetzelfde bedrag op 2 verschillende dagen de 23e en de 26e, welke in de eindafrekening een verschil bedroegen van bijna 10 euro. Over snelle geldontwaarding gesproken en dat enkel vanwege koersverschil van de laatste dagen. :negatief:

De automaat betaalde wel uit, maar hadden ze zeker een strip opgezet.
Cash kraken noemen ze dat. Dan zie de biljetten niet.

Vorige week 2 Romenen in Meppel opgepakt met z`on strip.


Amice

Mijn advies :
Pin zoveel mogelijk in een bank en niet buiten, er zijn tenslotte pinautomaten genoeg.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

louis

Zoveel pinautomaten in een bankgebouw zijn er niet . Bedoel  je die automaten, die buiten aan de muur van een bank hangen Amice?

Amice

Er zijn in malls etc  en in/bij banken atm's waar de guard vlak naast staat. Ik denk dat je daar minder kans hebt dat de atm is gemanipuleerd dan zomaar zo'n onbewaakt ding ergens buiten.

Meestal hangen ze ofwel buiten de bank bij de guard of in het voorportaal binnen bij de bank.

In malate heb ik de keuze tussen maar liefst 15 atm's in een straal van nog geen 1000 meter.  :happy2:

En dan te bedenken dat ik meestal  naar HSBC in makati ga om te pinnen vanwege maffia fee  :confused2:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

boldy

Citaat van: antzan op dinsdag 28 januari 2014, 22:29:50
Als je geen bon krijgt v.d. ATM heb je geen bewijs . Want als er NIETS uitkomt en je hebt daar een bon van, die zegt 000000 dan kan je reclameren als ze WEL afscrijven
Antzan

daar heb je helemaal GEEN bon voor nodig  zonder bon krijg je je geld ook terug  want de computer  onthoud en ziet alles .
heb nu in totaal 4 keer geen geld gekregen   1 keer in nl en mijn vriendin 3 keer in the filippijnen . 
de laatste 2 keren heb ik niet ens mijn bank verwittigd en , jawel hoor na ongeveer 2 weken stond het weer netjes op mijn rekening .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Ronny55

Denk dat ik al zo'n 40 jaar "pin" maar nog nooit problemen gehad met "geen geld" . Heb wel eens in Engeland 10 pond teveel gekregen , het briefje zat wel een beetje verfrommelt tussen de andere biljetten. :jajaja:  :thankyoufw5:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luc

De recente renteverhogingen in India, Turkije en Zuid-Afrika slagen er vooralsnog niet in om de koersdaling van de munten van die landen te stuiten. Ook de beurzen zijn er niet gerust in.


De voorbije dagen was het crisisberaad bij de centrale banken van tal van groeilanden. Hun munten en beurzen zijn in vrije val en het kapitaal stroomt massaal weg uit die landen wat een hypotheek legt op hun groeimirakel. De centrale bank van India trok eerder de belangrijkste rentevoet op van 7,75 naar 8%. De collega's in Turkije sprongen zelfs van  7,75% naar 12% en in die in Zuid-Afrika van 5% naar 5,5%. Even leek dat de munten te ondersteunen, maar in de loop van de dag zakten die munten opnieuw weg in het moeras. Dat is met name het geval voor de Turkse lira, maar evenzeer voor de Indiase roepie, de Braziliaanse real en de Zuid-Afrikaanse rand. De Russische roebel heeft opnieuw een diepterecord gevestigd en ook de Hongaarse forint kreunt. De Russische centrale bank heeft vandaag voor 2,8 miljard dollar steunaankopen verricht, maar de roebel blijft dalen. Ook de neergang van de beurzen die al enkele dagen bezig is, lijkt vooralsnog niet gestopt.

Beknibbelt de Fed straks nog meer?

De dalingen hebben zeker ook te maken met de bijeenkomst van de top van de Amerikaanse centrale bank Federal Reserve later op de avond. De verwachting is dat de Fed de maandelijkse steunaankopen van obligaties opnieuw zal terugschroeven van 75 naar 65 miljard dollar. In december was dat al eens gezakt van 85 naar 75 miljard dollar. Volgens de Fed heeft de VS-economie dat extra duwtje in de rug niet zo hard meer nodig en dus wordt dat economische stimulusprogramma teruggeschroefd. Dat heeft uiteraard wel gevolgen voor de andere economieën, maar daar houdt de Fed natuurlijk geen rekening mee.

Vooral de groeilanden zoals Rusland, India, Brazilië, Turkije, Zuid-Afrika en China -die de voorbije jaren een forse expansie kenden- zien nu kapitaal massaal verdwijnen naar de VS en Europa. Gecombineerd met lokale "groeipijnen" zullen we maar zeggen, heeft dat forse gevolgen met dalende muntkoersen en beurzen en fors stijgende inflatie.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.1852979


There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Amice

het gaat anders weer de verkeerde kant op, dat was onze bedoeling niet.

1.00 EUR   =   61.4382 PHP
Euro   â†"   Philippine Peso
1 EUR = 61.4382 PHP   1 PHP = 0.0162765 EUR
bron xe.com

Alweer op zijn retour of (hopelijk) slechts even een dip?   :weetikniet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent