Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

dozo

kom op creek,je kan altyd by je grote broer terecht,anders
dreig je hem dat je geen sigaretten meer stuurd. :lachen:

bananacreek

#831
Citaat van: dozo op donderdag 21 augustus 2014, 16:38:55
kom op creek,je kan altyd by je grote broer terecht,anders
dreig je hem dat je geen sigaretten meer stuurd. :lachen:

Mijn zwager zei nadat ik voor het eerst na 13 jaar in 1992 naar Nederland terug kwam voor psychiatrisch onderzoek bij het GAK (werd met vlag en wimpel weer voor gek verklaard.......... :happy: :happy:)............."Jij wilde toch zo graag naar de Filipijnen toe"?....dan moet je hier niet meer komen aankloppen............... :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja:

Mijn grote broer?...............geen slechte man en misschien zou die een tijdelijke oplossing kunnen geven...en kan ik misschien daar in de kelder slapen (schuurtje onder de flat)........mijn jongere broer......(geen slechte man) ...die zou zeggen: "Bekijk het maar"......... :lachen: :jajaja:

Leger des Heils ?............... :weetikniet: :weetikniet:....is ook veranderd neem ik aan vergeleken met de jaren '70?.......... :weetikniet:

Die straat (laan) ken ik niet.............. :weetikniet:.......jawel dat is vlak bij de plantage en dat gebouwtje was vroeger van de sociale zaken..... :lachen: :jajaja: :thumb:


Ik ben daar vlak bij geboren op oudejaarsdag tijdens het vuurwerk...en toen ging er waarschijnlijk iets fout............ :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :crazy: :crazy: :crazy:

Dan kom ik hier tussen?........"Kunt u de soep even doorgeven kale Nelis?"......... :lachen: :lachen: :ripba8: :ripba8:
De man op de voorgrond zit daar in een Marechussee uniform?........dan ga ik in camouflage komen............. :lachen: :lachen: :happy: :happy:



Mike test..mike test.....uhmmmm...hello...hello....ok volume up...
........"Kunt u de zout even doorgeven malle Joop?"................ :jajaja: :jajaja:



Sigaretten: Ik had tien sloffen voor P308 per stuk gekocht (Marlboro) en nog maar eentje over en nu is de prijs rond de P550 dacht ik...maar ook nog goedkoper dan in Nederland neem ik aan...........

Maar nogmaals.....zou een tijdelijke oplossing kunnen zijn .........maar dan ook tijdelijk

:ontopic: :ontopic: :ontopic: :offtopic: :offtopic: :offtopic:...........ok............ :rennen: :rennen: :rennen: :benweg: :benweg: :benweg:

bananacreek

#832


Lijken op volbloed Hollanders..en een Noorman...(Hagar de Verschrikkelijke).........geen Marrokaan of Somalier te zien............ :denk: :denk: :denk: :thumb: :thumb: :happy: :happy:






Ok...........................sorry for the next............. :crazy: :crazy: :benweg: :benweg: :benweg:

Pinocchio

Citaat van: bananacreek op donderdag 21 augustus 2014, 17:21:10

Sigaretten: Ik had tien sloffen voor P308 per stuk gekocht (Marlboro) en nog maar eentje over en nu is de prijs rond de P550 dacht ik...maar ook nog goedkoper dan in Nederland neem ik aan...........


De prijs voor 1 pakje Marlboro in Nederlandis 6 Euro

http://www.landenportal.nl/informatie/sigarettenprijzen-marlboro.htm

Quezonboy

Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 20 augustus 2014, 19:02:54
Citaat van: Amice op woensdag 20 augustus 2014, 08:29:09
Tja, men krijgt P57 nu voor 1 euro, dat is aan de magere kant en wellicht zakt die nog verder als de Russische boycot verdere gevolgen heeft.

Met een mager AOWtje in de phils ben je meer en meer de klos want alles wordt ook weer duurder nu in de Filippijnen.

August= crisis month begint meer en meer ook voor de buitenlandse pensionada's te gelden.

Misschien even een vergelijking maken waar je het verst mee springt met een mager AOWtje...de  :nederlandsevlag: of de  :smiley-philippines: ?
Juist om een vergelijking te kunnen maken ALS ik ooit mijn pensioen(tje) haal.


Bekijk deze video van de wereldomroep eens?:
https://www.youtube.com/watch?v=0WhZ4KWTzOo

bananacreek


Ronny55

Nu de euro weer aan het zakken is komen er weer moeilijke tijden voor ons....Het scheelt zich nu nog maar een slok op een borrel , maar toch we voelen het. Denk dat we overwegend hier( :smiley-philippines: ) zijn voor het beterkope leven in de eerste plaats en het mooie weer op de tweede plaats. (Laat bewust effe de vrouwen achterwege, zal voor velen ook wel een goede reden zijn)

Wat ik me dan ook afvraag is hoe spelen ze het klaar, als ik hoor dat sommige met 500 euro/ maand kunnen rondkomen. Nu weet ik wel als heel zuinig leeft en geen gekke dingen doet dat het misschien wel lukt. Maar aan de andere kant stel ik me dan de vraag , wat is het punt om naar de  :smiley-philippines: te emigreren? Nu begrijp ik wel dat je met een klein inkomen( 1000 tot 1200 euro) hier nog altijd beter kunt leven dan in BV  :belgiesmiley: of :nederlandsevlag: , zolang je maar niet ziek valt en er geen ongeplande kosten bijkomen. Hier bestaat zoiets als een sociaal vangnet niet, waar je in  :belgiesmiley: of :nederlandsevlag: eventueel op kunt terug vallen. Als ik hier op dezelfde manier als in  :belgiesmiley: iedere peso (Euro) tweemaal moet keren voor ik hem mag uitgeven  :confused2: dan zou ik het niet zien zitten om hier te blijven.

Als ze mij vragen , hoe hoog moet mijn inkomen zijn om comfortabel in de  :smiley-philippines: te leven. De meningen zullen dan wel erg verschillen , maar ik zeg steevast 1500 euro . Het is niet zo dat je hier zoals in  :belgiesmiley: of :smiley-philippines: van maand tot maand kunt leven, dat risiko mag je niet nemen. Je moet al een reserve opbouwen voor medische onkosten , je wil ook wel in geval van nood terug kunnen naar  :eu: . Je kan je hier in geen geval permiteren om met je rug tegen de muur te leven  :weetikniet: .

Voor mij doet en laat iedereen wat hij wil, maar die bij mij om inlichtingen komt vragen over het leven hier, dat is wat hij te horen krijgt..... In geen geval wil ik de realiteit bijkleuren.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Er zullen er zijn die de genoemde â,¬ 1500 te weinig vinden en op de keper beschouwd zou het net genoeg zijn.

Als de Euro koers  â,¬1=P63 zoals dat feitelijk behoort te zijn dan is die â,¬ 1500 voldoende en voor sommige zelfs ruim.

Deze maand is ook de electra omhoog gegaan(lees duurder geworden)en de koers van de â,¬ staat op 57 dan heb je nominaal dus minder in de knip t.o.v. vorige maand.

Of â,¬ 500 of â,¬ 1000 voldoende is hangt daarmee samen. Immers als je iedere maand hetzelfde inkomen hebt maar de onkosten en uitgaven stijgen dan heb je onbalans.
Leven betekent ook vaak variatie dus de ene maand is de andere niet, zo heb ik de laatste maanden last van mee eters, Logees dus die het ook nog eens niet zo nauw nemen met electra en water want ze hoeven het immers toch niet zelf te betalen, resultaat is dus meer verbruik en dan ook nog eens tegen hogere electra kosten. Dan moeten die extra monden ook nog eens gevoed worden.

Het verschilt uiteraard ook of je een eigen woning hebt of moet huren, met een eigen woning zou je best uit kunnen komen met â,¬ 1000 lijkt me zo. Vermits men de nodige spaartegoeden al heeft opgebouwd.

Al met al denk ik dat het enkel nog erger zal worden en het de komende tijd nooit meer genoeg zal zijn aangezien ik de â,¬ echt niet veel zie stijgen en de toestand in de wereld enkel maar verslechtert.
Komt nog bij dat de kersttijd er aan komt en dat is hier enkel voor de Pinoy bestemd, de foreigner dient daarbij zoveel mogelijk te dokken, goedschiks of kwaadschiks maar ongemerkt zal de komende tijd extra geld uit onze knip verdwijnen door kleine afzetterijen de familie die je(vrouw/vriendin) manipuleert, deze tijd van het jaar zijn ook altijd veel Birthdays,  " merry xmas sir,give me money" "give me tip sir" carolers/barangay en noem ze maar op, die komen bedelen.

PFF  :benweg:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: Amice op zaterdag 23 augustus 2014, 02:07:58
Er zullen er zijn die de genoemde â,¬ 1500 te weinig vinden en op de keper beschouwd zou het net genoeg zijn.

Als de Euro koers  â,¬1=P63 zoals dat feitelijk behoort te zijn dan is die â,¬ 1500 voldoende en voor sommige zelfs ruim.

Deze maand is ook de electra omhoog gegaan(lees duurder geworden)en de koers van de â,¬ staat op 57 dan heb je nominaal dus minder in de knip t.o.v. vorige maand.

Of â,¬ 500 of â,¬ 1000 voldoende is hangt daarmee samen. Immers als je iedere maand hetzelfde inkomen hebt maar de onkosten en uitgaven stijgen dan heb je onbalans.
Leven betekent ook vaak variatie dus de ene maand is de andere niet, zo heb ik de laatste maanden last van mee eters, Logees dus die het ook nog eens niet zo nauw nemen met electra en water want ze hoeven het immers toch niet zelf te betalen, resultaat is dus meer verbruik en dan ook nog eens tegen hogere electra kosten. Dan moeten die extra monden ook nog eens gevoed worden.

Het verschilt uiteraard ook of je een eigen woning hebt of moet huren, met een eigen woning zou je best uit kunnen komen met â,¬ 1000 lijkt me zo. Vermits men de nodige spaartegoeden al heeft opgebouwd.

Al met al denk ik dat het enkel nog erger zal worden en het de komende tijd nooit meer genoeg zal zijn aangezien ik de â,¬ echt niet veel zie stijgen en de toestand in de wereld enkel maar verslechtert.
Komt nog bij dat de kersttijd er aan komt en dat is hier enkel voor de Pinoy bestemd, de foreigner dient daarbij zoveel mogelijk te dokken, goedschiks of kwaadschiks maar ongemerkt zal de komende tijd extra geld uit onze knip verdwijnen door kleine afzetterijen de familie die je(vrouw/vriendin) manipuleert, deze tijd van het jaar zijn ook altijd veel Birthdays,  " merry xmas sir,give me money" "give me tip sir" carolers/barangay en noem ze maar op, die komen bedelen.

PFF  :benweg:



Er is ook uiteraard een groot verschil in waar je verblijf....Manila is uiteraard de duurste regio , alles is daar bijna 25 tot 50 % duurder, daar dient ook rekening mee gehouden.

Uiteraard moet iedereen voor zich uitmaken wat hij hier wil of kan spenderen....Maar ik heb er een probleem mee dat er vrienden in  :belgiesmiley: zijn diemij komen vertellen dat ze "gehoord" dat je 6 a 700 euro hier ruim kunt leven.

Cagayan De Oro is een van de goedkopere steden en ook hier zie je meer en meer buitenlander in de problemen geraken.....Als ik dan ervaar dat ze gewoonweg verkleurde (roze bril) informatie kregen, tja dan wordt het hoogtijd dat we meer realitische info verstrekken.

Zo langzaamaan wordt ik het moe om voor bank te spelen voor expats, ok ik heb het tot nogtoe altijd teruggekregen . Maar besef nu ook dat ik ze daar onrechtstreeks geen plezier mee doe, ze zien het meer en meer als een gemakkelijke oplossing van de te lange maanden . Gezien het niet(meer) gratis is uiteraard.....In het begin was ik nog zo gek..... :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

QuantumPix

Even mijn situatie schetsen: Woonachtig in Davao city en kan hier prima leven op 1000 euro p.m. Heb een condo voor 20K php plus 2,5k php voor gas, water en licht. 1k voor internet.

Ga 3 keer per week uit eten, soms met liveband en soms een wat duurder restaurant. We gaan graag uit in het weekend naar clubs, maar krijgen veel gratis gelukkig omdat we de eigenaar kennen  :applaus: Daarnaast zijn de vrienden of familie van mijn vriendin altijd welkom om hier te zwemmen of om gewoonweg op z'n Filipijns te relaxen, maar deze komen nooit met lege handen binnen uit beleefdheid :neeneenee: Doen daarnaast ook nog eens de afwas, want dat schijnt hier normaal te zijn(maar niet bij de eerste keer ofzo :ikkeniebegrijp:).

Koop veel groenten en fruit zelf en hou uiteraard ook van koken en mijn vriendin sindskort ook. Ken onderhand bijna alle jeepneys hier, maar soms pak ik uiteraard de taxi voor het gemak. Gek veel shoppen en dure dingen kopen we niet echt, want we hebben in principe alles al. Uiteraard moet mijn visa zo nu en dan verlengd worden en heb ik altijd een buffer achter de hand. En vergeet niet de leuke tripjes die we regelmatig maken.

Hier in Davao city zou ik het ook op 600 euro kunnen doen, maar dan moet ik me wel gruwelijk inhouden en een uitschieter heb je zo gemaakt. Mensen die denken dat ze royaal kunnen leven in de Filipijnen voor rond de 500/600 euro komen bedrogen uit naar mijn weten.