Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Ronny55 op zaterdag 23 augustus 2014, 01:15:10
Nu de euro weer aan het zakken is komen er weer moeilijke tijden voor ons....Het scheelt zich nu nog maar een slok op een borrel , maar toch we voelen het. Denk dat we overwegend hier( :smiley-philippines: ) zijn voor het beterkope leven in de eerste plaats en het mooie weer op de tweede plaats. (Laat bewust effe de vrouwen achterwege, zal voor velen ook wel een goede reden zijn)

Wat ik me dan ook afvraag is hoe spelen ze het klaar, als ik hoor dat sommige met 500 euro/ maand kunnen rondkomen. Nu weet ik wel als heel zuinig leeft en geen gekke dingen doet dat het misschien wel lukt. Maar aan de andere kant stel ik me dan de vraag , wat is het punt om naar de  :smiley-philippines: te emigreren? Nu begrijp ik wel dat je met een klein inkomen( 1000 tot 1200 euro) hier nog altijd beter kunt leven dan in BV  :belgiesmiley: of :nederlandsevlag: , zolang je maar niet ziek valt en er geen ongeplande kosten bijkomen. Hier bestaat zoiets als een sociaal vangnet niet, waar je in  :belgiesmiley: of :nederlandsevlag: eventueel op kunt terug vallen. Als ik hier op dezelfde manier als in  :belgiesmiley: iedere peso (Euro) tweemaal moet keren voor ik hem mag uitgeven  :confused2: dan zou ik het niet zien zitten om hier te blijven.

Als ze mij vragen , hoe hoog moet mijn inkomen zijn om comfortabel in de  :smiley-philippines: te leven. De meningen zullen dan wel erg verschillen , maar ik zeg steevast 1500 euro . Het is niet zo dat je hier zoals in  :belgiesmiley: of :smiley-philippines: van maand tot maand kunt leven, dat risiko mag je niet nemen. Je moet al een reserve opbouwen voor medische onkosten , je wil ook wel in geval van nood terug kunnen naar  :eu: . Je kan je hier in geen geval permiteren om met je rug tegen de muur te leven  :weetikniet: .

Voor mij doet en laat iedereen wat hij wil, maar die bij mij om inlichtingen komt vragen over het leven hier, dat is wat hij te horen krijgt..... In geen geval wil ik de realiteit bijkleuren.
zo is het en niet anders . de geldstroom moet gewoon uit je vaderland komen en 1500â,¬ is naar mijn mening ook het bedrag om goed te kunnen leven op de Filippijnen. daar kun je zelfs niet zulke rare bokkesprongen van maken. maar kun je van leven zo als wij het gewend zijn in Europa .
voor een paar jaar geleden heb ik nog geschreven dat 1000 â,¬ moest volstaan om er reaal te kunnen leven , dit lukt nu niet meer omdat alles zo veel duurder is geworden op de fils en je gewoonweg minder peso krijgt voor je euro .

de tijden dat je nog 75 peso voor je euro kreeg zijn voorbij ,hoewel dit niet lang heeft geduurd ,maar het was wel een super tijd  :happy:.   
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Amice

Overigens en dat even ter aanvullende info wat er welicht boven een ieders hoofd hangt die hier van overheids geld of AOW dienen rond te komen.

Er bestaan inmiddels omrekenfactors naar woonland welke nu nog niet maar wellicht in de nabije toekomst als ze weer eens ergens geld vandaan willen jatten zomaar reele werkelijkheid kan worden.

De omrekenfactor voor de Filippijnen is 0,5 dit houd in dat iedere â,¬ wordt vermenigvuldigd met 0,5 en het eindbedrag is dan de aow of uitkering.
M.a.w.â,¬ 1000 x 0,5 = â,¬ 500 hetgeen dan het maandelijkse AOW bedrag kan worden bij verblijf in de  :smiley-philippines:

http://www.uwv.nl/particulieren/Images/AG110%2000568%2004-10%20zww.pdf

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Lenn

Zie de bui al hangen, misschien maar beter als ik stop met het doorbetalen van mijn WAO?

bananacreek

Ja, maar dit werd al eerder in 2011 aangegeven niet te zullen (kunnen) gelden voor de AOW omdat de AOW een opgebouwd pensioen zou zijn:

CitaatAOW uitgezonderd
Zoals aangekondigd in het Regeerakkoord en in de brief van de Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid van 22 december 2010 aan de Tweede Kamer – zal het woonlandbeginsel voor landen buiten de EU worden ingevoerd bij de AKW de Anw, WKB en bij en de WGA-vervolguitkering. De Algemene ouderdomswet (AOW) is hiervan uitgezonderd, omdat de AOW een ouderdomspensioen is dat wordt opgebouwd en geen arbeidsplicht kent. Waar iemand woont is vaak duidelijk, dus advisering zal hierin als een gegeven moeten worden gezien.

http://www.reedbusinessopleidingen.nl/artikelen/financieel/wetsvoorstel-woonlandbeginsel-in-de-sociale-zekerheid

Maar natuurlijk betekent dit niet dat zulks niet zou kunnen veranderen in de toekomst..............in Nederland is ALLES mogelijk als ze ook Afrika en andere landen moeten onderhouden............bv ISIS krijgen bijstand in Nederland..........................enz enz.

bananacreek

Citaat van: Amice op zaterdag 23 augustus 2014, 11:16:12
Overigens en dat even ter aanvullende info wat er welicht boven een ieders hoofd hangt die hier van overheids geld of AOW dienen rond te komen.

Er bestaan inmiddels omrekenfactors naar woonland welke nu nog niet maar wellicht in de nabije toekomst als ze weer eens ergens geld vandaan willen jatten zomaar reele werkelijkheid kan worden.

De omrekenfactor voor de Filippijnen is 0,5 dit houd in dat iedere â,¬ wordt vermenigvuldigd met 0,5 en het eindbedrag is dan de aow of uitkering.
M.a.w.â,¬ 1000 x 0,5 = â,¬ 500 hetgeen dan het maandelijkse AOW bedrag kan worden bij verblijf in de  :smiley-philippines:

http://www.uwv.nl/particulieren/Images/AG110%2000568%2004-10%20zww.pdf

Als dat zo zou zijn (50%) dan stap ik het leven uit........... :jajaja: :jajaja:


peldoman

Citaat van: bananacreek op zaterdag 23 augustus 2014, 12:20:03
Citaat van: Amice op zaterdag 23 augustus 2014, 11:16:12
Overigens en dat even ter aanvullende info wat er welicht boven een ieders hoofd hangt die hier van overheids geld of AOW dienen rond te komen.

Er bestaan inmiddels omrekenfactors naar woonland welke nu nog niet maar wellicht in de nabije toekomst als ze weer eens ergens geld vandaan willen jatten zomaar reele werkelijkheid kan worden.

De omrekenfactor voor de Filippijnen is 0,5 dit houd in dat iedere â,¬ wordt vermenigvuldigd met 0,5 en het eindbedrag is dan de aow of uitkering.
M.a.w.â,¬ 1000 x 0,5 = â,¬ 500 hetgeen dan het maandelijkse AOW bedrag kan worden bij verblijf in de  :smiley-philippines:

http://www.uwv.nl/particulieren/Images/AG110%2000568%2004-10%20zww.pdf

Als dat zo zou zijn (50%) dan stap ik het leven uit........... :jajaja: :jajaja:


LIVE op dit forum bananacreek?

bananacreek


peldoman

Maar even serieus creek, mag ik de uitzendrechten?
Beloof om er een mooie clip van te maken.

bananacreek

Citaat van: peldoman op zaterdag 23 augustus 2014, 12:32:17
Maar even serieus creek, mag ik de uitzendrechten?
Beloof om er een mooie clip van te maken.

Vooraf betalen......................12000 euros............... :jajaja: :jajaja:

Amice

 :lachen:

Dat is een koopje Creek, de ISIS vroegen 1 miljard losgeld voor de thans onthoofde journalist en dat is een hit op het internet.(zelfs al gecopieerd hier op het forum)dat moet beter kunnen.

Maar even serieus.
De AOW en andere uitkeringen mogen thans uitgezonderd zijn, dat was destijds ook onder wim kok maar die graaide toch mooi een flink bedrag uit de abp pot welke later dus in de rode cijfers draaide maar eens gegraaid kent No return.

Dat kwartje tijdelijke benzine accijns moeten we nu ook nog terug krijgen van hem.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent