Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Citaat van: Pinocchio op maandag  1 september 2014, 09:28:58
De ontwikkeling van de wisselkoers
Op de eerste handelsdag van de euro op de effectenbeurs van Frankfurt, 4 januari 1999, bedroeg de koers ten opzichte van de dollar 1,1789. Vanaf die dag daalde de euro in waarde, zakte een jaar later door de 1 op 1 koers en bleef door dalen tot het laagste punt dat bereikt werd op 26 oktober 2000 op een koers van $ 0,8225. De gemiddelde koers was dat jaar $ 0,95.
De euro herstelde zich niet meer tot de introductie van de contante euro´s in 2002, in het jaar dat de koers steeg van $ 0,90 tot $ 1,02. Een jaar later was de koers $1,24. In november 2004 werd de grens van $ 1,30 gepasseerd en op 30 december 2004 eindigde de euro op een recordhoogte van $ 1,3668. In de loop van 2005 daalde de euro tot $ 1,18 in november en vervolgens, in december, tot onder het startpunt. In 2006 steeg de euro naar koersen tussen $ 1,1813 op 2 januari en $ 1,2958 op 5 juni. Aan het einde van dat jaar piekte de munt naar zijn recordhoogte nadat de barrière van $ 1,30 met gemak genomen was. Voorlopig lijkt de koers van de euro rond dit niveau te blijven.

http://www.eu4journalists.eu/index.php/dossiers/dutch/C23/

:thumb:
Ik ben geen econoom maar hieruit maak ik niet op dat de euro thans is overgewaardeerd.
Na de introductie van de contante euro is het de koers nog niet gelijk of onder de dollar geweest en het kan feitelijk ook haast niet zo zijn want dat zou een devaluatie van de onderliggende munteenheden betekenen.De omrekenfactor destijds was 1 euro=2,23 gulden. Hetzelfde is gebeurd met de Mark,de franc en alle andere munteenheden destijds.

Als het wel gebeurd zoals peldoman aangeeft in zijn post, dan komt dat overeen met een crash zoals die heeft plaatsgevonden voor WO11 en staat WO111 dus voor de deur. Want zo bar slecht draait de  :eu: economie nu ook weer niet dat er meer dan 50% dient te worden afgewaardeerd.

:weetikniet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

peldoman

Ik wil de zaak niet gaan overdrijven maar las vanmorgen op een site ?  (probeer hem terug te vinden) dat
WW3 binnen enkele weken zal beginnen.
NAVO komt vanmiddag in Londen bijeen en zal beslissingen nemen.
Dit alles onder het mom van Rusland en Oekraïne, maar is tevens bedoeld om daarna weer een bloeiende economie te verkrijgen, lees opbouw.
Ik was net wakker en moest naar de dokter heb het vluchtig kunnen lezen.

Verder ook interessant;  bron Elsevier.

Welke geheime overeenkomst sloot Nederland over vlucht MH17?

Kort na de VN-resolutie over vlucht MH17 sloot Nederland op het kantoor van EU-organisatie Eurojust een overeenkomst met Australië, België en Oekraïne. Waarom moest deze deal geheim blijven en om welke reden wilde Maleisië niet tekenen?
 

 
Op 28 juli, elf dagen na de ramp met Malaysia Airlines vlucht MH17, komen vertegenwoordigers van onder meer Nederland, Australië, België, Oekraïne samen op het hoofdkantoor van de coördinerende opsporingsorganisatie Eurojust in Den Haag.

Onderzoek

Kort daarvoor heeft de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties (VN) opgeroepen tot een onafhankelijk onderzoek naar de vliegramp. Wie dat onderzoek moet gaan leiden, vermelden de leden van de Veiligheidsraad niet. Om een antwoord te krijgen op die vraag steken de elf betrokken landen op 28 juli de koppen bij elkaar in Den Haag.

Er wordt besloten om een gezamenlijk onderzoeksteam op te zetten. Nederland, dat het zwaarste is getroffen door de crash, krijgt leiding over het onderzoek. Deelnemende landen spreken de verplichting aan elkaar uit om informatie en bewijs met elkaar uit te wisselen. Alle zwaar getroffen landen tekenen, behalve Maleisië. Het land van de verantwoordelijke vliegmaatschappij zegt het onderzoeksteam te steunen, maar weigert een handtekening te zetten.


Ik denk dat wij heel dom worden gehouden, en er veel meer gaande is dan wij weten.





Rich

Ik geloof geen barst van al die complottheoriën  :neeneenee: Vliegtuig is uit de lucht geschoten door die rebellen, en was een vergissing bleek achteraf. That's it.

:ontopic:
Rich de Nederbelg.

gosternokke

Citaat van: Rich op maandag  1 september 2014, 14:30:37
Ik geloof geen barst van al die complottheoriën  :neeneenee: Vliegtuig is uit de lucht geschoten door die rebellen, en was een vergissing bleek achteraf. That's it.

:ontopic:




Geloof ook niet zo in complotten. Maar het blijft wel heeeeeeeel stil omtrent die zwarte dozen die allang gevonden en uitgelezen zijn.  Natuurlijk gaat men dat niet  aan het grote publiek bekend maken voor het hele onderzoek is afgerond. Maar meestal lekt er wel uit wat men uit de zwarte doos kan concluderen.  Maar je hoort helemaal niks  .

Normaal zit de pers daarachter als een bok op een haverkist. Nu blijft het stil   :ikkeniebegrijp:

Pinocchio

Citaat van: peldoman op maandag  1 september 2014, 14:21:02
Ik wil de zaak niet gaan overdrijven maar las vanmorgen op een site ?  (probeer hem terug te vinden) dat WW3 binnen enkele weken zal beginnen.

Dat is anders niet zo moeilijk, even "start 3th world war" googlen en dit voor de laatste 24 uur en je hebt direct een paar miljoen"volgers".

Adik

Citaat van: peldoman op maandag  1 september 2014, 14:21:02
Ik wil de zaak niet gaan overdrijven maar las vanmorgen op een site ?  (probeer hem terug te vinden) dat
WW3 binnen enkele weken zal beginnen.
NAVO komt vanmiddag in Londen bijeen en zal beslissingen nemen.
Dit alles onder het mom van Rusland en Oekraïne, maar is tevens bedoeld om daarna weer een bloeiende economie te verkrijgen, lees opbouw.
Ik was net wakker en moest naar de dokter heb het vluchtig kunnen lezen.

Verder ook interessant;  bron Elsevier.

Welke geheime overeenkomst sloot Nederland over vlucht MH17?

Kort na de VN-resolutie over vlucht MH17 sloot Nederland op het kantoor van EU-organisatie Eurojust een overeenkomst met Australië, België en Oekraïne. Waarom moest deze deal geheim blijven en om welke reden wilde Maleisië niet tekenen?
 

 
Op 28 juli, elf dagen na de ramp met Malaysia Airlines vlucht MH17, komen vertegenwoordigers van onder meer Nederland, Australië, België, Oekraïne samen op het hoofdkantoor van de coördinerende opsporingsorganisatie Eurojust in Den Haag.

Onderzoek

Kort daarvoor heeft de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties (VN) opgeroepen tot een onafhankelijk onderzoek naar de vliegramp. Wie dat onderzoek moet gaan leiden, vermelden de leden van de Veiligheidsraad niet. Om een antwoord te krijgen op die vraag steken de elf betrokken landen op 28 juli de koppen bij elkaar in Den Haag.

Er wordt besloten om een gezamenlijk onderzoeksteam op te zetten. Nederland, dat het zwaarste is getroffen door de crash, krijgt leiding over het onderzoek. Deelnemende landen spreken de verplichting aan elkaar uit om informatie en bewijs met elkaar uit te wisselen. Alle zwaar getroffen landen tekenen, behalve Maleisië. Het land van de verantwoordelijke vliegmaatschappij zegt het onderzoeksteam te steunen, maar weigert een handtekening te zetten.


Ik denk dat wij heel dom worden gehouden, en er veel meer gaande is dan wij weten.






Ik weet niet wat er in de resolutie stond maar meen een artikel te hebben gelezen waarin gesteld werd dat een hoge pief uit Maleisië (waarvan de premier een familielid in het vliegtuig had zitten?) ervoor gezorgd heeft dat de lichamen werden overgedragen.

Je kunt verder geen revolutie bewerkstelligen zonder financiën. Dus ik vermoed dat er wat onder de tafel door is gegeven. Mijn ervaring is dat Aziaten wat pragmatischer zijn dan het politiek correcte westen. Aangezien ik niets kan bewijzen onthoud ik me van verder commentaar, maar het verbaast mij niets als sommige landen niet op 1 lijn zitten.

En dan laat ik het sentiment van het verdwenen vliegtuig van dat land nog maar even buiten beschouwing. Je zult maar premier zijn en compleet machteloos zijn inzake duidelijkheid verkrijgen van de nabestaanden en vervolgens een paar weken later deze horrordaad meemaken en moeten vertellen dat nu wel bekend is waar de slachtoffers zijn maar ze niet vrijgegeven worden door een autoriteit die door de rest van de wereld niet erkend wordt.

Amice

Dat het afschieten van de MH17 een vergissing was wil ik wel geloven maar dat daarmee een politiek spelletje wordt gespeeld dat kunnen we respectievelijk wel aannemen.

Wellicht zelfs terecht want  :nederlandsevlag: en alle betrokken landen met slachtoffers hoeven dat ook niet over hun kam te laten gaan.
Vergissing of niet het blijft immers wel een vergrijp.

Inmiddels vraag ik me wel af wie nu de agressor is Rusland of de  :eu:

Die sancties tegen rusland komen ook wel snel van stal om zo rusland verder in issolement te brengen.
Dat is gunstig voor de expansiedrift van Europa maar daar kan men zich ook makkelijk in overeten en ja dan zou het verhaal van 1$=â,¬ 1 maar zo kunnen gaan kloppen.
Dat is dan echter voorzien in 2017 en ik geloof ook niet dat iemand zich een verdere escalatie kan veroorloven op dit moment.
Daarnaast zijn ook de defensieplannen van o.a.  :nederlandsevlag: bekend en die spreken ook over een jaarlijkse investering  oplopend tot 100 miljoen tot 2017.
Ik heb dat nog niet voorbij zien komen van Duitsland e.a. landen maar met aan zekerheidgrenzende waarschijnlijkheid doen die hetzelfde.

Aldus zie ik een werkelijke WW3 niet binnen enkele weken beginnen tenzij daarmee een koude oorlog bedoeld wordt.


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

peldoman

Kom net van de super, staan nog genoeg blikken bruine bonen, flessen water idem dito. :lachen:

Maar al die onrust die thans in de wereld plaatst vind , hoe was die ook al weer? de kruik barst ???


Blauwvinger

Dat het door rebellen is neer geschoten kan, omdat het ook 1 kilometer lager vloog en waarschijnlijk  aan gezien werd voor een ukraine toestel.
Daar kan ik me helemaal in vinden. Gewoon een grote vergissing. 
toestel op de radar, en door onverschilligheid en/of drank en toe maar jongens knallen maar.

Maar waar blijft het antwoord van de black box? :ikkeniebegrijp:



Rich

Citaat van: blauwvinger50 op maandag  1 september 2014, 20:13:14
Dat het door rebellen is neer geschoten kan, omdat het ook 1 kilometer lager vloog en waarschijnlijk  aan gezien werd voor een ukraine toestel.
Daar kan ik me helemaal in vinden. Gewoon een grote vergissing. 
toestel op de radar, en door onverschilligheid en/of drank en toe maar jongens knallen maar.

Maar waar blijft het antwoord van de black box? :ikkeniebegrijp:


Over de zwarte doos staat er heel wat op internet. Volgens deskundigen die het onderzoek in handen hebben was er sprake van een massaal en explosief wegvallen van de druk, door zoals men vermoedde een raketinslag.

Meer moet men er niet achter zoeken denk ik.

Ach ja, Elvis Presley en Michael Jackson zouden ook nog leven volgens een stelletje  paranoïde mensen  :lachen:
Rich de Nederbelg.