Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Citaat van: Rich op maandag  1 september 2014, 20:55:59
Citaat van: blauwvinger50 op maandag  1 september 2014, 20:13:14
Dat het door rebellen is neer geschoten kan, omdat het ook 1 kilometer lager vloog en waarschijnlijk  aan gezien werd voor een ukraine toestel.
Daar kan ik me helemaal in vinden. Gewoon een grote vergissing. 
toestel op de radar, en door onverschilligheid en/of drank en toe maar jongens knallen maar.

Maar waar blijft het antwoord van de black box? :ikkeniebegrijp:


Over de zwarte doos staat er heel wat op internet. Volgens deskundigen die het onderzoek in handen hebben was er sprake van een massaal en explosief wegvallen van de druk, door zoals men vermoedde een raketinslag.

Meer moet men er niet achter zoeken denk ik.

Ach ja, Elvis Presley en Michael Jackson zouden ook nog leven volgens een stelletje  paranoïde mensen  :lachen:

:lachen: Harry Muskee ook
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Rich

Citaat van: Amice op maandag  1 september 2014, 21:18:28
Citaat van: Rich op maandag  1 september 2014, 20:55:59
Citaat van: blauwvinger50 op maandag  1 september 2014, 20:13:14
Dat het door rebellen is neer geschoten kan, omdat het ook 1 kilometer lager vloog en waarschijnlijk  aan gezien werd voor een ukraine toestel.
Daar kan ik me helemaal in vinden. Gewoon een grote vergissing. 
toestel op de radar, en door onverschilligheid en/of drank en toe maar jongens knallen maar.

Maar waar blijft het antwoord van de black box? :ikkeniebegrijp:


Over de zwarte doos staat er heel wat op internet. Volgens deskundigen die het onderzoek in handen hebben was er sprake van een massaal en explosief wegvallen van de druk, door zoals men vermoedde een raketinslag.

Meer moet men er niet achter zoeken denk ik.

Ach ja, Elvis Presley en Michael Jackson zouden ook nog leven volgens een stelletje  paranoïde mensen  :lachen:

:lachen: Harry Muskee ook

:jajaja:  :lachen: :thumb:
Rich de Nederbelg.

bananacreek


peldoman

Tot zo'n 0,47 a 0,48 cent  tegen eind van dit jaar.
Dus nog ff te gaan.

Baron

 :ikkeniebegrijp:

Wat is dat? Krijg je voor je Euro nog maar ´n 56 peso? dat is wel erg weinig. Meen dat ik dat sinds ik interesse heb in de pH nog nooit meegemaakt.
Wel 75 peso voor 1 euro. reken eens uit wat dat een verschil maakt voor een iemand van ons die daar met alleen een AOW tje oid zit. Zeg eens 1000 euro.
In plaats van toen 75000 krijgt ie er nu nog 56.000. En dan te denken dat in die tijd het leven daar zeker 20 % DUURDER IS GEWORDEN  !!
Dus dann gaan daar nog eens een peso of 10-11 vanaf. Zeg gemakshalve dat de arme Nederlander nog de helft kan dan een jaar of 5 terug. Preciezer zou zijn dat ie nog 45 % van 5 jaar geleden kabn doen. en dat is dus ook hoe wij het ervaren als we in de PH zijn. Alles is duurder geworden en niet zo een klein beetje, in de afgelopen 5 jaren. En geheel nieuwe kosten zijn er ontstaan, diverse belastingen op zaken die vroeger niet belast werden. Zoasl de onderhoudskosten (maintainance fee) in condo´s. Eerst hebben wij die 24 % zien stijgen en tevens wordt daar nu Vat /BTW) over geheven, dus nog eens over het totaal ik meen 12 %
Dus van als voorbeeld 50 peso naar 62 en dan nog eens 14 peso VAT is 76 peso per vierkante meter per maand !!
In manila wordt er sinds 2014 afvalbelasting geheven, wordt ook weer berekend per vierkante meter, meen 1 peso. Dus al 77 peso. Dat is dus al ´n 54 % duurder. En ook als je "slechts" huurt, de kans dat de eigenaar dit vroeg of laat (deels) aan je doorberekent is natuurlijk zeer groot.

:janken: :explotieren: :stomstomstom: :janken: :explotieren: :stomstomstom: :janken: :explotieren:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

stijn54

En ik denk dat de EURO nog verder gaat dalen gezien de economie niet echt verbetert en de rente nog heel lang laag zal blijven. Ik hoop dat ik het verkeerd voor heb. :jajaja:

opinie

Citaat van: Baron op dinsdag  2 september 2014, 16:22:49
Dus van als voorbeeld 50 peso naar 62 en dan nog eens 14 peso VAT is 76 peso per vierkante meter per maand !!
In manila wordt er sinds 2014 afvalbelasting geheven, wordt ook weer berekend per vierkante meter, meen 1 peso. Dus al 77 peso. Dat is dus al ´n 54 % duurder.

50 + 24% verhoging
50 + 12 = 62

62 + 12% BTW
62 + 7,44 = 69,44

totale stijging: 19,44 = 38,88%

Je rekende 22,58% BTW

Citaat van: Baron op dinsdag  2 september 2014, 16:22:49
In manila wordt er sinds 2014 afvalbelasting geheven, wordt ook weer berekend per vierkante meter, meen 1 peso.

Smokey Mountain Tax?
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Pinocchio

Citaat van: Baron op dinsdag  2 september 2014, 16:22:49
Wel 75 peso voor 1 euro. reken eens uit wat dat een verschil maakt voor een iemand van ons die daar met alleen een AOW tje oid zit.

De voorbije 10 jaar is de wisselkoers van de Peso tegenover de Euro 1 keer heel kort boven de 75 gegaan en dat was in 2005.
En sindsdien nog 2 keer net boven de 70 in 2008 en een laatste keer in 2009.
En sindsdien is alles inderdaad behoorlijk duurder geworden in Pesos.

bananacreek

Nu een half uur geleden 1.3140....misschien is doomsday uitgesteld?"............ :thumb:


walkingtree