Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

stijn54

Citaat van: nils op vrijdag  5 september 2014, 00:58:32
Ik denk dat de dalende koers eerder met het Rusland/Oekraine debacle te maken heeft.
De EU dreigt met meer economische sancties, waardoor investeerders hun geld ergens anders naar verkassen en de koers daalt.

In 2012 zat de koers trouwens ook op een dieptepunt van 50.6 pesos, dus het hobbelt een beetje op en neer.
Vervolgens is deze gestaag omhoog gegaan met een toppunt tussen Januari en Mei van dit jaar.
Ik heb in deze periode net een huisje kunnen bouwen. :happy:

De EURO daalt omdat de rente daalt en historisch heel laag staat en dat nog voor lange tijd zal blijven. Een lage EURO is goed voor de export en de economie maar slecht voor de mensen die naar buitenland gaan of er wonen.

Amice

Citaat van: stijn54 op vrijdag  5 september 2014, 08:21:09
Citaat van: nils op vrijdag  5 september 2014, 00:58:32
Ik denk dat de dalende koers eerder met het Rusland/Oekraine debacle te maken heeft.
De EU dreigt met meer economische sancties, waardoor investeerders hun geld ergens anders naar verkassen en de koers daalt.

In 2012 zat de koers trouwens ook op een dieptepunt van 50.6 pesos, dus het hobbelt een beetje op en neer.
Vervolgens is deze gestaag omhoog gegaan met een toppunt tussen Januari en Mei van dit jaar.
Ik heb in deze periode net een huisje kunnen bouwen. :happy:

De EURO daalt omdat de rente daalt en historisch heel laag staat en dat nog voor lange tijd zal blijven. Een lage EURO is goed voor de export en de economie maar slecht voor de mensen die naar buitenland gaan of er wonen.

:thumb:

@ joost
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zal de IS geen enkele scrupules hebben om op die knop te drukken, ze hebben immers al oorlog verklaard aan de USA.
Citaatwant als er iemand op die knop drukt dan hebben/krijgen we geen derde wereld oorlog maar dan krijg je zo'n planeet waarvan er duizenden  in het heelal rond zweven.
Hirochima en Nagasaki hebben we ook overleeft.
Wel positief en realistisch blijven he.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Rich

Citaat van: Amice op vrijdag  5 september 2014, 08:37:21
Citaat van: stijn54 op vrijdag  5 september 2014, 08:21:09
Citaat van: nils op vrijdag  5 september 2014, 00:58:32
Ik denk dat de dalende koers eerder met het Rusland/Oekraine debacle te maken heeft.
De EU dreigt met meer economische sancties, waardoor investeerders hun geld ergens anders naar verkassen en de koers daalt.

In 2012 zat de koers trouwens ook op een dieptepunt van 50.6 pesos, dus het hobbelt een beetje op en neer.
Vervolgens is deze gestaag omhoog gegaan met een toppunt tussen Januari en Mei van dit jaar.
Ik heb in deze periode net een huisje kunnen bouwen. :happy:

De EURO daalt omdat de rente daalt en historisch heel laag staat en dat nog voor lange tijd zal blijven. Een lage EURO is goed voor de export en de economie maar slecht voor de mensen die naar buitenland gaan of er wonen.

:thumb:

@ joost
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zal de IS geen enkele scrupules hebben om op die knop te drukken, ze hebben immers al oorlog verklaard aan de USA.
Citaatwant als er iemand op die knop drukt dan hebben/krijgen we geen derde wereld oorlog maar dan krijg je zo'n planeet waarvan er duizenden  in het heelal rond zweven.
Hirochima en Nagasaki hebben we ook overleeft.
Wel positief en realistisch blijven he.


Wat mij het meest verontrust is dat bij de verovering van de luchthaven Tripoli, 11 vliegtuigen werden buitgemaakt door islamitische rebellen. Wat zijn ze daar mee van plan?   :weetikniet:

Ik heb er geen goed gevoel bij in ieder geval want ze zijn tot alles in staat. Op den duur zou je toch wel met angst in een vliegtuig stappen zo langzamerhand.
Rich de Nederbelg.

nils

Citaat van: stijn54 op vrijdag  5 september 2014, 08:21:09
Citaat van: nils op vrijdag  5 september 2014, 00:58:32
Ik denk dat de dalende koers eerder met het Rusland/Oekraine debacle te maken heeft.
De EU dreigt met meer economische sancties, waardoor investeerders hun geld ergens anders naar verkassen en de koers daalt.

In 2012 zat de koers trouwens ook op een dieptepunt van 50.6 pesos, dus het hobbelt een beetje op en neer.
Vervolgens is deze gestaag omhoog gegaan met een toppunt tussen Januari en Mei van dit jaar.
Ik heb in deze periode net een huisje kunnen bouwen. :happy:

De EURO daalt omdat de rente daalt en historisch heel laag staat en dat nog voor lange tijd zal blijven. Een lage EURO is goed voor de export en de economie maar slecht voor de mensen die naar buitenland gaan of er wonen.
Er zijn natuurlijk altijd meerdere factoren die de koers beïnvloeden.
Hopelijk wakkert dit in ieder geval de export buiten de Eurolanden een beetje aan.

bananacreek

Gisteren in dezelfde zaak..........



Normaal lager op een vrijdag.........



Het viel mij nogal mee...had gisteren gedacht dat het inderdaad een vrije val zou zijn..........ietsje terug gekomen.....@1.2937 vanmorgen........en 1.2962 nu (DFT)

Gisteren dus de meeste schade voorkomen .............. :happy: :happy:


bananacreek

Citaat van: joost op donderdag  4 september 2014, 16:41:21


Bananacreek : van 1.3148 naar 1.3024 in een uur.................

Het klopt dat de euro is gezakt alleen je moet dan wel de juiste tijd erbij zetten. 00:00 - 16:00. Dat is geen 1 uur maar 16 uur. Dit gebeurt wel vaker.

Groeten.
Joost.

Waar haalt u die 0.00 - 16.00 uur vandaan?


Amice

Wat een echte econoom ervan zegt:

Aanhoudende deflatie? Geen punt, gewoon geld uitgeven
In menig winkelgebied maakt de onafgebroken aanwezigheid van borden met Sale, Korting of Uitverkoop duidelijk dat de prijzen al een tijd niet meer stijgen en soms zelfs dalen. Wat doet het winkelend publiek daarop? "Kopen."

Aanhoudende deflatie? Geen punt, gewoon geld uitgeven

Dat zegt althans monetair econoom Casper de Vries van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij schaart zich niet onder de deskundigen die denken dat deflatie, dus als producten en diensten in prijs dalen, het slechtste is dat de economie kan overkomen.
De gedachte van deze deskundigen is dat consumenten juist de hand op de knip houden, omdat ze  wachten tot de prijzen nog verder dalen.

''Ik vind dat echt onzin", zegt De Vries, ''waarom zouden  de mensen wachten met kopen als ze een product nu al goed geprijsd vinden?  Daar geloof ik niet in."
Nederland was tot voor kort een inflatieland, net als de meeste andere ontwikkelde landen. Dat betekent dat de prijzen elk jaar wel een paar procent hoger werden. Het is een teken dat er pit in de economie zit. Consumenten merken daar doorgaans niet zoveel van, als hun salaris ook maar een paar procent hoger wordt.
In de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw was de geldontwaarding vele jaren 6 of 7 en soms zelfs 10 procent en stegen de lonen ook explosief. De reactie kwam in de jaren '80 toen de economische activiteit sterk terugliep en de inflatie geheel verdween.
Maar de laatste jaren hebben we een abonnement op een inflatiepercentage van dik 2 procent. Tot deze zomer de inflatie tot onder de 1 procent zakte en de gevreesde deflatie op de loer lig.

Desastreuze gevolgen
Casper de Vries wijst erop dat in de geschiedenis van de Europese economie deflatie eerder is voorgekomen, zonder dat het desastreuze gevolgen had.
''Tussen 1875 en 1914 daalden de prijzen veelvuldig door de industrialisatie. Dat was helemaal geen probleem, want de lonen bewogen ook mee. Die gingen ook omlaag of omhoog, al naar gelang de prijzen daalden of stegen. Uiteindelijk gaat het om koopkracht. Als die op peil blijft, is er voor de mensen helemaal geen reden om het kopen van producten, of het nemen van diensten uit te stellen."
Dat consumenten tot op de dag van vandaag voorzichtig zijn met hun aankopen, heeft volgens De Vries vooral met vertrouwen te maken.

''Daar is het overheidsbeleid in belangrijke mate voor verantwoordelijk. Er was te lang onzekerheid en onduidelijkheid over de hypotheekrenteaftrek en de pensioenen. Daardoor zijn veel mensen voorzichtiger geworden met hun uitgaven. Inmiddels zijn we in stabieler vaarwater terechtgekomen."
De Vries: "Over Nederland maak ik me niet zoveel zorgen. De problemen liggen vooral in de zuidelijke landen van de EU, die maar geen kans zien hun arbeidsmarkt en pensioenstelsel te hervormen."

Tijdelijke uitkomst
Juist voor landen als Frankrijk, Spanje, Portugal en Griekenland is inflatie, dus geldontwaarding,  een tijdelijke uitkomst. Met een inflatie van 3 of 4 procent worden ook hun schulden met diezelfde percentages minder waard.
Bij deflatie worden ze relatief gezien alleen maar hoger.  De Vries noemt deze landen ''politieke angsthazen",  die het niet aandurven hun inwoners te confronteren met veranderingen.
De Vries: ''Daarom geloof ik ook niet dat de Europese Centrale Bank (ECB) nog heel veel meer kan doen dan de rente zo laag mogelijk houden. De banken kunnen al heel goedkoop lenen, maar geven het geld niet door middels kredieten aan het bedrijfsleven. Dat komt omdat ze zelf nog bezig zijn de klappen van de kredietcrisis te verwerken. Ze moeten gewoon nog heel voorzichtig zijn."
Hij gelooft niet in een paardenmiddel als  kwantitatieve verruiming, dus dat de ECB meer geld in omloop gaat brengen door het kopen van staatsobligaties en die op hun balans zetten. 
In theorie leidt dat tot meer investeringen van het bedrijfsleven en een economische opgang. Maar De Vries is geen sterk voorstander van deze economische powerplay, zolang de zuidelijke landen hun economieën niet hebben aangepast aan de eisen van de tijd.

Afgelopen donderdag kondigde de ECB aan verpakte bedrijfsobligaties te zullen opkopen. Zo hoopt de ECB de kredietverlening weer op gang te brengen. De Vries kan zich hierin vinden.  ''Maar het is volgens mij meer een signaal, dan dat het echt zoden aan de dijk zet."
bron: nu.nl
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

joost

Citaat van: bananacreek op vrijdag  5 september 2014, 13:11:50
Citaat van: joost op donderdag  4 september 2014, 16:41:21


Bananacreek : van 1.3148 naar 1.3024 in een uur.................

Het klopt dat de euro is gezakt alleen je moet dan wel de juiste tijd erbij zetten. 00:00 - 16:00. Dat is geen 1 uur maar 16 uur. Dit gebeurt wel vaker.

Groeten.
Joost.

Waar haalt u die 0.00 - 16.00 uur vandaan?


Hallo bananacreek
Op nu.nl kun je de beursberichten/valutakoersen en nog veel meer volgen. Je kunt dan aan het einde van de dag de daggrafiek bekijken van alle fondsen en dergelijke. Zo ben ik dus aan die tijden gekomen. Heel simpel.
Joost.



Quezonboy

Wat denken jullie is de peso goedkoper maandag of duurder?

peldoman

Citaat van: Quezonboy op vrijdag  5 september 2014, 20:31:01
Wat denken jullie is de peso goedkoper maandag of duurder?
Ik zet hem op 56.12 en eind van de week op 55.50  in December 49.85