Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Citaat van: Pinocchio op woensdag 10 september 2014, 08:35:31
De komende dagen kunnen we sterke schommelingen verwachten.
Vandaag alleen al een verschil van 0,5 peso tussen hoog en laag.


Hoe kom je daar zo op ?
Kan interessant zijn als de schommelingen iets langer duren dan een dag of 3.  :thumb:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Deze sterke schommelingen zijn het gevolg van een plotse wijziging in de koers.
Dit kan zowel naar boven als naar beneden zijn, en zijn het gevolg van twijfel die in de (financiele) markten is ontstaan.
Momenteel is de middenkoers op XE weer boven de 57 pesos voor 1 Euro.

bananacreek

Lee Plaza



Robinsons (zelfde bedrijf)



Mijn vaste wisselaar........


peldoman

Bron: punt.nl

Grote investeringsbanken verwachten dramatische euro-crash

Draghi voert een typisch Italiaans onbetrouwbaar financieel beleid met als doel de euro fors te laten dalen. Dat is goed voor exporterende bedrijven, maar slecht voor de Europese burgers.

Enkele van 's werelds grootste investeringsbanken verwachten dat de euro gaat instorten, misschien wel met 30% ten opzichte van de dollar. Belangrijkste reden is het beleid van de Europese Centrale Bank, dat onder leiding van Mario Draghi de euro in snel tempo tot 'monopoliegeld' reduceert.



De euro is op dit moment $ 1,29 waard en staat daarmee op het laagste niveau in 14 maanden. De Amerikaanse investeringsbanken Goldman Sachs en Morgan Stanley voorspellen dat daar tot het jaar 2017 nog eens 30% vanaf kan gaan, waardoor de euro en de dollar ongeveer even veel —of weinig- waard zullen zijn.

Morgan Stanley acht het zelfs mogelijk dat dit al volgend jaar gaat gebeuren. De meest realistische optie is echter dat de euro in 2015 tot $ 1,15 zal zakken.

peldoman

Bron: EuropaNU

Topman Saxo Bank: euro gaat keihard instorten.

Einde oefening.

Lars Seier Christensen, topman van de Deense bank Saxo Bank, zegt dat de euro gedoemd is te mislukken. Dat bericht EuropaNU:


Met name de problemen in Frankrijk baren Christensen, die zelf niet speculeert tegen de euro, zorgen. Het land staat op de rand van een derde recessie in 4 jaar tijd. Daarnaast staat de werkloosheid op het hoogste punt sinds 1998. Premier Jean-Marc Ayrault kondigde vorige week al aan dat het de Fransen niet ging lukken om het begrotingstekort onder de 3 procent te houden.

Hij legt uit: "De problemen die Frankrijk kent zijn dramatisch onderschat. Als ook dat land in een volledige crisis terechtkomt, dan is het over en uit met de euro. Zelfs de Duitsers kunnen dan niet voor de kosten opdraaien, als ze dat al zouden willen".

Kortom, de euro staat of valt met Frankrijk ... en dat land gaat binnenkort waarschijnlijk keihard onderuit.

Laten we het hopen. Met een beetje mazzel zijn we dan van de euro verlost voor Brussel ons allemaal aan de bedelstaf brengt in een desperate poging om deze Europese munteenheid ten koste van alles overeind te houden.

Amice

Citaat van: peldoman op donderdag 11 september 2014, 10:56:40
Bron: EuropaNU

Topman Saxo Bank: euro gaat keihard instorten.

Einde oefening.

Lars Seier Christensen, topman van de Deense bank Saxo Bank, zegt dat de euro gedoemd is te mislukken. Dat bericht EuropaNU:


Met name de problemen in Frankrijk baren Christensen, die zelf niet speculeert tegen de euro, zorgen. Het land staat op de rand van een derde recessie in 4 jaar tijd. Daarnaast staat de werkloosheid op het hoogste punt sinds 1998. Premier Jean-Marc Ayrault kondigde vorige week al aan dat het de Fransen niet ging lukken om het begrotingstekort onder de 3 procent te houden.

Hij legt uit: "De problemen die Frankrijk kent zijn dramatisch onderschat. Als ook dat land in een volledige crisis terechtkomt, dan is het over en uit met de euro. Zelfs de Duitsers kunnen dan niet voor de kosten opdraaien, als ze dat al zouden willen".

Kortom, de euro staat of valt met Frankrijk ... en dat land gaat binnenkort waarschijnlijk keihard onderuit.

Laten we het hopen. Met een beetje mazzel zijn we dan van de euro verlost voor Brussel ons allemaal aan de bedelstaf brengt in een desperate poging om deze Europese munteenheid ten koste van alles overeind te houden.


Je gelooft toch hopelijk zelf niet dat het uiteenvallen van Europa een optie is?
De weg terug naar de Gulden en aparte staten is m.i. inmiddels een opgebroken weg die niet makkelijk en wellicht helemaal niet te volgen is al zeker niet in deze tijd.

De ECB zal idd een ander beleid moeten voeren maar dat zal toch niet onder Draghi kunnen.
Hadden we Duisenberg nog maar. :stomstomstom:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

stijn54

US, China hebben allemaal een lage munt dat is de gemakkelijkste oplossing.

peldoman

Het zijn nieuwsberichten die ik ter info geeft.
Mede voor leden zoals ik, die plannen hebben om voor langere tijd naar de Filipijnen te verkassen.
Dan rijst de vraag, Kan dat straks nog wel? of wordt het straks een retourtje voedselbank met de rollator, i.p.v.
een retourtje Manila met de Boeing 777 ?
Dus ter overweging.



Ronny55

Veel speculatie's maar dat de euro naar omlaag zal gaan(moeten) daar mogen we ons aan verwachten. Uiteraard volg ik die evolutie op, maar veel  zal ik er niet aan kunnen doen. Dat de  :smiley-philippines: dan onbetaalbaar gaat worden ,daar twijfel ik wel aan , het wordt in  :eu: ook niet beterkoop. Dat de knip er dan wel steviger op moet, dat is een feit. Wil maar zeggen als je financieel in de  :smiley-philippines: niet kunt overleven, dan in  :eu: al zeker niet......Van de armoede zal ik misschien niet terug kunnen naar  :belgiesmiley: maar naar  :belgiesmiley: terug MOETEN van den armoe dat zie ik niet zo direkt gebeuren.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Citaat van: Ronny55 op donderdag 11 september 2014, 11:57:10
Veel speculatie's maar dat de euro naar omlaag zal gaan(moeten) daar mogen we ons aan verwachten. Uiteraard volg ik die evolutie op, maar veel  zal ik er niet aan kunnen doen. Dat de  :smiley-philippines: dan onbetaalbaar gaat worden ,daar twijfel ik wel aan , het wordt in  :eu: ook niet beterkoop. Dat de knip er dan wel steviger op moet, dat is een feit. Wil maar zeggen als je financieel in de  :smiley-philippines: niet kunt overleven, dan in  :eu: al zeker niet......Van de armoede zal ik misschien niet terug kunnen naar  :belgiesmiley: maar naar  :belgiesmiley: terug MOETEN van den armoe dat zie ik niet zo direkt gebeuren.

Let wel dat de  :eu: binnenlandse markten daar wel op dienen te ageren. In  :nederlandsevlag: zal dat wel weer toeslag over toeslag worden maar nu al zie je daar dat de prijzen in de supermarkt naar beneden zijn bijgesteld.

In contrast daarmee is het in de  :smiley-philippines: net andersom daar wordt alles duurder.

Maar al met al mag de waarschuwing serieus genomen worden en zal een ieder in de  :smiley-philippines: de nodige stappen moeten zetten om de tering naar de nering te zetten, hetzelfde geldt als men terug gaat of in  :eu: blijft.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent