Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Citaat van: peldoman op zondag  2 november 2014, 23:00:07
Ja, ik schrik hier toch wel van.
Dit kan dus ook gebeuren.
Zal dat niet met de valutakoers te maken hebben , misschien wil die helemaal niet terug naar de US.
Roept vragen op?

Wat kan en doet de ambassade in zo'n geval als hij daar aan zou kloppen voor hulp?

Zijn er instanties waar zulke mensen naar toe kunnen voor hulp?
Meen een keer gelezen te hebben dat er een Amerikaan is die zoiets heeft opgezet.
Hulp voor buitenlanders in problemen.

Hoeft hij geen uitreis ticket te hebben?

Hoe moet hij zijn visa verlengen zonder geld?

Conclusie; misschien uitgekleed door zijn vriendin?? :jajaja:

:jajaja: Inderdaad, zou gaat het in de meeste gevallen  :floet: Heel realistische gedachtengang.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Nou komt dat nagenoeg ieder jaar rond kersttijd terug, dat men buitenlanders op de stoep ziet liggen om te bedelen.

Of dat alles te maken heeft met de Filippijnse plukmethode vraag ik me af.
Het is mij namelijk een beetje te opvallend dat het ieder jaar terug keert en dan ook nog in dezelfde tijd. Voor de rest van het jaar hoor of zie je daar weinig van.

Ik denk daarbij aan de mogelijkheid van pelgrimgangers die bewust zo iets mee willen maken. :weetikniet:

Feit is wel dat er ieder jaar in Ermita zulke gasten rondzwerven en ook dat er velen Pinoys van de provincie naar Manila komen en de straten bevuilen om te  bedelen. Na January zie je de meesten niet meer.

Een ambassade doet weinig meer dan een tijdelijke reispas verstrekken en zo mogelijk de familie in het buitenland informeren om geld te sturen voor een ticket enz.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

 :daag: :daag: :daag: Prettige reis naar beneden.... :jajaja:


Amice

Mja, de euro daalt en daalt en ik denk dat het eind nog niet in zicht is want immers de OFW gelden moeten ook nog binnen komen wat de waarde van de peso opdrijft.

Als het tegenzit komt de euro onder de P50 voor 1 euro.

1.00 EUR    =    55.6941 PHP
Euro    â†"    Philippine Peso
1 EUR = 55.6941 PHP    1 PHP = 0.0179552 EUR
Convert again PHP/EUR thumbnailView Chart   Mid-market rates: 2014-11-06 21:47 UTC   

Opmerkelijk is dat het maar met enkele 10 tallen achter de komma omhoog gaat maar met 1vol punt of meer in 1keer  naar beneden.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

peldoman

Ik hou het op 0,47  later dit jaar.
Ja dat is mooi shit.

Luc

Citaat van: peldoman op donderdag  6 november 2014, 23:05:32
Ik hou het op 0,47  later dit jaar.
Ja dat is mooi shit.

â,¬ <--> $

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Ronny55

Citaat van: Amice op donderdag  6 november 2014, 22:55:22
Mja, de euro daalt en daalt en ik denk dat het eind nog niet in zicht is want immers de OFW gelden moeten ook nog binnen komen wat de waarde van de peso opdrijft.

Als het tegenzit komt de euro onder de P50 voor 1 euro.

1.00 EUR    =    55.6941 PHP
Euro    â†"    Philippine Peso
1 EUR = 55.6941 PHP    1 PHP = 0.0179552 EUR
Convert again PHP/EUR thumbnailView Chart   Mid-market rates: 2014-11-06 21:47 UTC   

Opmerkelijk is dat het maar met enkele 10 tallen achter de komma omhoog gaat maar met 1vol punt of meer in 1keer  naar beneden.

Dat is dan het moment dat ik een terugkeer naar  :belgiesmiley: zal overwegen . Ben uiteraard geen financieel expert en heb geen glazen bol , maar ik vrees dat 50 peso/ euro of minder een uittocht van  :eu: in de  :smiley-philippines: zal teweeg brengen.  :weetikniet: . Op de duur zal het voor velen niet meer houdbaar zijn.
Gezien mijn asawa het niet ziet zitten om voor 2020 mee naar  :belgiesmiley: te gaan, zit de kans erin dat ik eenzame jaren tegemoet ga.  :weetikniet: . Uiteraard , we zijn nog niet zover , maar het gaat langzaam maar gestaag die kant op.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Terug gaan kost ook een hoop geld, dus zolang het kan maar volhouden en desnoods wat bijverdienen. :weetikniet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

ja terug gaan zou ik maar als laatse optie houden.   beter de tering naar de nering zetten, en wat bij  klussen  zou ik voor kiezen als eerste.


Moet er niet aan denken dat vrouw  & kids aan de andere kant van de wereld zouden wonen.   Zou toch een eenzaam bestaan worden vrees ik.



Daarbij komt waar ga ik dan mijn dagelijkse wippie maken  :weetikniet:   :lachen:    Ook nie onbelangrijk naturlijk   :happy2:

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: gosternokke op vrijdag  7 november 2014, 06:41:36
ja terug gaan zou ik maar als laatse optie houden.   beter de tering naar de nering zetten, en wat bij  klussen  zou ik voor kiezen als eerste.


Moet er niet aan denken dat vrouw  & kids aan de andere kant van de wereld zouden wonen.   Zou toch een eenzaam bestaan worden vrees ik.



Daarbij komt waar ga ik dan mijn dagelijkse wippie maken  :weetikniet:   :lachen:    Ook nie onbelangrijk naturlijk   :happy2:
vertel eens Amice en wipstra , wat zijn de mogelijkheden op de fils om wat bij te klussen. hoe zien jullie dat?
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.