Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Blauwvinger

Beter nu uitstappen (evt. samen met Duitsland) en een paar jaar pijn lijden, daarna weer opkrabbelen.

Dan in 2020, 2025 of misschien eerder :confused2: helemaal aan de grond.

Want dat we naar de afgrond gaan met de  :eu:  is zeker.
Als je goed om je heen kijkt.


Lenn

Citaat van: peldoman op maandag 26 januari 2015, 00:00:55
Uitslag Griekse verkiezingen bekend, Euro in vrije val,  euro/usd 1.10.55
Koers van euro 0,90 tegenover dollar niet ondenkbaar volgens Britse economen.


Heb hier altijd yahoofinance.Waar haal je die 1,10,55 vandaan?Of gaat dat nog komen?Euro nu 112,31en op zijn laagstst 1,11nogwat.
Gek genoeg is ondanks het Griekenlandverhaal  de euro weer een beetje aan het stijgen is.
De staatsobligatie v/d Ukraine zeer leuk.Aflossingsdatum okt. dit jaar.Iets van 65%.

peldoman

Klopt Lenn, was gisteravond toen de uitslag van de verkiezingen bekend werd.
Ik zat op forex mt4 chart  tikte even 1.10.55 aan.
Koers ging als een gek heen en weer, dus die 1.11 zal wel de juiste laagste koers zijn geweest.

gertve

Volgens mij zorgt een lagere Euro er voor dat we meer gaan exporteren, en dus weer beter voor onze economie.

Maar dat maakt het verblijf in het buitenland juist weer duurder, of de aankopen daar. Jammer dat het zo gekoppeld moet zijn.

pagud

juist , als je niet al je eieren in dezelfde mand hebt gelegd , valt het nog mee , MAAR voor alle pensionados is het anders :weetikniet: :weetikniet:

Waar is den tijd dat we 73php/â,¬ kregen , the golden years,
In ieder geval vertrek ik in oktober en laat europa achter . Gelukkig heb ik een groot deel van mijn inkomsten uit de phils.

stijn54

Het is een valutaoorlog de beurzen stijgen in europa als nooit tevoren AEX al voor de achtste dag omhoog!!!!

pierrevanwies

Citaat van: pagud op maandag 26 januari 2015, 19:07:09
juist , als je niet al je eieren in dezelfde mand hebt gelegd , valt het nog mee , MAAR voor alle pensionados is het anders :weetikniet: :weetikniet:

Waar is den tijd dat we 73php/â,¬ kregen , the golden years,
In ieder geval vertrek ik in oktober en laat europa achter . Gelukkig heb ik een groot deel van mijn inkomsten uit de phils.

  en waar is de tijd dat we 17 peso voor 1 usdollar kregen, die we toen voor +- 40 belgische frangskes kochten, zo 1 euro vergeleken met nu was toen ongeveer 17 peso en niemand hoorde je klagen...... 
  de klagers zijn pas later gekomen...   :lachen: :lachen: :lachen:

Pinocchio

Mijn eerste reis naar de filippijnen kreeg ik 8 pesos voor 1 US $.

En toen kocht ik een stukske grond aan 14 pesos/m2 dat nu meer dan 100 x zoveel waard is in pesos van nu uiteraard.

Amice

Citaat van: pierrevanwies&segers op dinsdag 27 januari 2015, 04:55:04
Citaat van: pagud op maandag 26 januari 2015, 19:07:09
juist , als je niet al je eieren in dezelfde mand hebt gelegd , valt het nog mee , MAAR voor alle pensionados is het anders :weetikniet: :weetikniet:

Waar is den tijd dat we 73php/â,¬ kregen , the golden years,
In ieder geval vertrek ik in oktober en laat europa achter . Gelukkig heb ik een groot deel van mijn inkomsten uit de phils.

  en waar is de tijd dat we 17 peso voor 1 usdollar kregen, die we toen voor +- 40 belgische frangskes kochten, zo 1 euro vergeleken met nu was toen ongeveer 17 peso en niemand hoorde je klagen...... 
  de klagers zijn pas later gekomen...   :lachen: :lachen: :lachen:

Dat moet ik toch even rechtzetten:

Allereerst was de euro er toen nog niet, dus dat vergelijk gaat niet op en....
Dat vergelijk gaat ook nu niet op want de prijzen voor goederen en diensten lagen toen ook aanzienlijk lager dan nu. Aldus had je voor die 17 peso het 3voudige te besteden dan met de huidige valuta waarde.

In de tijd overigens dat de Euro- P73 was,waren ook  de goederen en diensten nog relatief goedkoper dan nu. Zelfs Pinoys geven dat als reden om bij de volgende verkiezingen toch weer op Estrada te stemmen, aangezien toen veel voor hen goedkoper was.  :thumb:



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

pierrevanwies

jaja, en na de lancering van de euro zakte ie toch naar o,83 dollar en we zijn toen ook gebleven,ok alles was goedkoper dan het nu is,daar heb je gelijk in maar het gedacht alleen al dat ie nu terug zou zakken naar die waarde is al voldoende om er eens goed over natedenken om   :benweg:   :lachen: