Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Citaat van: pierrevanwies&segers op dinsdag 27 januari 2015, 06:21:39
jaja, en na de lancering van de euro zakte ie toch naar o,83 dollar en we zijn toen ook gebleven,ok alles was goedkoper dan het nu is,daar heb je gelijk in maar het gedacht alleen al dat ie nu terug zou zakken naar die waarde is al voldoende om er eens goed over natedenken om   :benweg:   :lachen:

Ik heb in ieder geval nog geen plannen, er zijn hier ook nog wel alternatieven te bedenken en als het echt moet dan valt nog te bezien of dat dan ook echt nederland zal moeten worden.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Amice

Citaat van: stijn54 op dinsdag 27 januari 2015, 03:23:14
Het is een valutaoorlog de beurzen stijgen in europa als nooit tevoren AEX al voor de achtste dag omhoog!!!!

Het zou er nog bij komen dat die beurzen dalen zeg.

Bedenk wel even dat de waarde daarvan 1 week geleden behoorlijk hoger lagen dan de waarde die ze nu hebben, aldus is het niets anders dan het op niveau brengen naar de juiste waarde.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Amice

Citaat van: pierrevanwies&segers op dinsdag 27 januari 2015, 06:21:39
jaja, en na de lancering van de euro zakte ie toch naar o,83 dollar en we zijn toen ook gebleven,ok alles was goedkoper dan het nu is,daar heb je gelijk in maar het gedacht alleen al dat ie nu terug zou zakken naar die waarde is al voldoende om er eens goed over natedenken om   :benweg:   :lachen:


Het is correct dat bij de introductie van de euro het die waarde had maar toen werd alles nog afgerekend in guldens,Dmark  en wel tegen de gulden en Dmark koersen enz. Het is dus een groot misverstand dat de wisselkoers Euro-PHP toen veel lager was, men had toen niet eens euro's hier in de phils en accepteerde die Euro ook niet, dat gebeurde pas toen alle EU valuta's definitief werden omgezet in Euro's.
Die 0,83 was toen enkel voor bancaire en beurs transacties.

Toen eenmaal die valuta's definitief omgewisseld werden in euro's was de waarde van de euro gelijk aan de gulden. In die tijd kreeg ik P63 voor een euro en dat was gelijk aan de waarde van de gulden voorheen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Amice

Hoe kan men het ook anders verwachten in een valuta oorlog.
Wereldwijd neemt men afstand van andere valuta en naties brengen hun goudvoorraad op pijl.

Zo ook nederland.

http://www.nu.nl/economie/3980397/dnb-vult-goudvoorraad-eerst-in-zestien-jaar.html


Wel opmerkelijk dat de euro enigzins stijgende is.

1.00 EUR   =   49.8315 PHP
Euro   â†"   Philippine Peso
1 EUR = 49.8315 PHP   1 PHP = 0.0200676 EUR

xe.com


Men zou haast denken dat de ECB maatregel geen effect gaat hebben.  :weetikniet:


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Citaat van: Amice op dinsdag 27 januari 2015, 09:20:14
Toen eenmaal die valuta's definitief omgewisseld werden in euro's was de waarde van de euro gelijk aan de gulden. In die tijd kreeg ik P63 voor een euro en dat was gelijk aan de waarde van de gulden voorheen.

Ik denk dat u hier de waarde van de ECU verward met de Gulden.

Bij de introductie van de fysieke Euro was 1 Euro: 2,20371 gulden.En dat was op 1/1/2002

http://www.refdag.nl/oud/specials/euro/vragen.html

Amice

Citaat van: Pinocchio op dinsdag 27 januari 2015, 10:28:33
Citaat van: Amice op dinsdag 27 januari 2015, 09:20:14
Toen eenmaal die valuta's definitief omgewisseld werden in euro's was de waarde van de euro gelijk aan de gulden. In die tijd kreeg ik P63 voor een euro en dat was gelijk aan de waarde van de gulden voorheen.

Ik denk dat u hier de waarde van de ECU verward met de Gulden.

Bij de introductie van de fysieke Euro was 1 Euro: 2,20371 gulden.En dat was op 1/1/2002

http://www.refdag.nl/oud/specials/euro/vragen.html

Hoe het ook zei, vanaf 2002 heb ik nimmer een slechte koers voor de Euro/PHP zien passeren  behalve na 2008.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Citaat van: Pinocchio op dinsdag 27 januari 2015, 05:15:48
Mijn eerste reis naar de filippijnen kreeg ik 8 pesos voor 1 US $.

En toen kocht ik een stukske grond aan 14 pesos/m2 dat nu meer dan 100 x zoveel waard is in pesos van nu uiteraard.

Juni 1979 in de buurt van 6 pesos voor de USdollar

Maar een SML was P1,40

Een hoertje kosste toen 25 pesos ....ik niet...nooit gedaan... :denk: :denk:

Pedicap 25 centavos tegen nu 9 pesos


bananacreek



Nieuw budged berekend op P44-Euro................... :jajaja:

Alleen maar twee dagen per week grass eten (karabao grass is toch iets zachter  van smaak met wat meer vezels)......... :thumb: :happy: :happy:


peldoman



AMSTERDAM - de Telegraaf

De vice-voorzitter van de Zwitserse Nationale Bank wil de frank tegenover de euro alsnog ondersteunen om het op een zeker niveau te houden, na de koersstijging afgelopen weken met 41%.
   
Op zijn herhaalde bereidheid om opnieuw te interveniëren - de praktijk voordat de SBN op 15 januari de frank bij 1,20 per euro losliet - zakte de munt korte tijd fors. Direct erna volgde vanochtend toch weer herstel, een teken dat de markt weinig geloof hecht aan een daadwerkelijke interventie.

De Zwitserse frank koerste rond twaalf uur op 1,02360 per euro.

,,We zijn absoluut bereid'', aldus de vice-voorzitter Jean-Pierre Danthine van de SNB tegen de Tages-Anzeiger en andere Zwitserse media.

'Speculatie'

Ook zakenbank Mizuho houdt rekening met forse interventies. ,,De SNB zegt dat hij op zeker moment kan ingrijpen. Maar daarvan is nog geen bevestiging, alleen speculatie.'' Volgens Morgan Stanley is erg veel onzekerheid ontstaan, omdat niet duidelijk is wat de volgende stappen van de SNB zullen zijn.

Volgens Danthine is de Zwitserse munt zwaar overgewaardeerd. Het loslaten van de 'peg' tegen de euro zorgde, kort voor de belangrijke ECB-vergadering waarin de markt â,¬1140 miljard steun kreeg, voor grote ophef. Sindsdien is de valuatamarkt zeer volatiel. Tegenover veel munten heeft de frank zijn pariteit

Pinocchio

Of dat nu de juiste manier is om de Duitsers over de streep te trekken om nog meer geld in het Griekse drama te investeren durf ik betwijfelen.

De eis van Tsipras: dat Duitsland nazischulden terugbetaalt

http://www.demorgen.be/economie/de-eis-van-tsipras-dat-duitsland-nazischulden-terugbetaalt-a2196775/