Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Citaat van: Pinocchio op woensdag 28 januari 2015, 01:27:11
Of dat nu de juiste manier is om de Duitsers over de streep te trekken om nog meer geld in het Griekse drama te investeren durf ik betwijfelen.

De eis van Tsipras: dat Duitsland nazischulden terugbetaalt

http://www.demorgen.be/economie/de-eis-van-tsipras-dat-duitsland-nazischulden-terugbetaalt-a2196775/

Ach ook nederland heeft nog goud in zwitserland dat gestolen is door de nazi's maar ik kan Tsipras verzekeren dat ook al krijgt hij het geld van duitsland dit niet voldoende is om zijn begrotingsgat te dekken en de schulden terug te betalen.

Vooral dat laatste is hiermee uiteraard zijn bedoeling om een schuldsanering door te drukken maar Duitsland heeft het niet alleen voor het zeggen gelukkig.

Ook al zou Duitsland dus instemmen en de rest niet dan heeft griekenland dus nog steeds niet zijn zin.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek


opinie

Citaat van: Amice op woensdag 21 januari 2015, 00:53:45
We hadden het over forbes en dus usa $

Dollars of euros: in het Nederlands blijft 1.000 miljoen een miljard.

Citaat van: Amice op dinsdag 27 januari 2015, 09:20:14
Het is correct dat bij de introductie van de euro het die waarde had maar toen werd alles nog afgerekend in guldens,Dmark  en wel tegen de gulden en Dmark koersen enz. Het is dus een groot misverstand dat de wisselkoers Euro-PHP toen veel lager was, men had toen niet eens euro's hier in de phils en accepteerde die Euro ook niet, dat gebeurde pas toen alle EU valuta's definitief werden omgezet in Euro's.
Die 0,83 was toen enkel voor bancaire en beurs transacties.

De euro is gelijkgesteld met de ECU (European Currency Unit) In de jaren voor de euro werd er gewerkt met de muntslang. De deelnemende valuta moesten een zekere gelijkheid hebben. Daardoor kan men vanaf de jaren '90 spreken van een verhouding ten opzichte van de ECU voor valuta buiten de euro.
Vanaf 1999 was er enkel nog de euro.  :ikkeniebegrijp: Simpel, de euro was het geld en de onderverdeling voor dagelijkse contact gebruik was in gulden, frank, mark, lire, ... Vanaf 1999 leek het alsof je nog de oude valuta wisselde maar eigenlijk was een geeltje van fl. 25,- een briefje van â,¬ 11,34

En al die personen die de oude munten terug willen, vinden het dus niet erg om aan elke grens weer te wisselen, meer te betalen wegens wisselkosten, de economie in het slop door handelsrisico's, ...

Misschien niet slecht dat men eens leert leven met het idee dat de wereld niet wacht op mensen die blijven zitten bij: vroeger was het anders, vroeger was het beter.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Ronny55

Citaat van: opinie op donderdag 29 januari 2015, 01:04:09
Citaat van: Amice op woensdag 21 januari 2015, 00:53:45
We hadden het over forbes en dus usa $

Dollars of euros: in het Nederlands blijft 1.000 miljoen een miljard.

Citaat van: Amice op dinsdag 27 januari 2015, 09:20:14
Het is correct dat bij de introductie van de euro het die waarde had maar toen werd alles nog afgerekend in guldens,Dmark  en wel tegen de gulden en Dmark koersen enz. Het is dus een groot misverstand dat de wisselkoers Euro-PHP toen veel lager was, men had toen niet eens euro's hier in de phils en accepteerde die Euro ook niet, dat gebeurde pas toen alle EU valuta's definitief werden omgezet in Euro's.
Die 0,83 was toen enkel voor bancaire en beurs transacties.

De euro is gelijkgesteld met de ECU (European Currency Unit) In de jaren voor de euro werd er gewerkt met de muntslang. De deelnemende valuta moesten een zekere gelijkheid hebben. Daardoor kan men vanaf de jaren '90 spreken van een verhouding ten opzichte van de ECU voor valuta buiten de euro.
Vanaf 1999 was er enkel nog de euro.  :ikkeniebegrijp: Simpel, de euro was het geld en de onderverdeling voor dagelijkse contact gebruik was in gulden, frank, mark, lire, ... Vanaf 1999 leek het alsof je nog de oude valuta wisselde maar eigenlijk was een geeltje van fl. 25,- een briefje van â,¬ 11,34

En al die personen die de oude munten terug willen, vinden het dus niet erg om aan elke grens weer te wisselen, meer te betalen wegens wisselkosten, de economie in het slop door handelsrisico's, ..

Misschien niet slecht dat men eens leert leven met het idee dat de wereld niet wacht op mensen die blijven zitten bij: vroeger was het anders, vroeger was het beter.
Ook niet verstomd staan als dan plots alles duurder wordt in de winkelrekken wat niet van je eigen land komt. We leven al jaren boven onze staand , het was gewoon niet meer houdbaar , we zullen moeten inbinden. Begrijp heel goed dat plots het met minder moeten doen niet eenvoudig is en schrikbarend is, maar alles went. Voor de mensen die denken dat het vroeger beter was, denk maar opnieuw, want het was niet beter, wij konden vroeger niet jaarlijks op vacantie, nu is men arm als men geen 2x kan gaan. nu zijn er meer gezinnen met 2 auto's dan dat er vroeger 1 tje hadden. mijn vrije tijd werd besteed met het onderhouden van een moestuin, niet als hobby maar uit noodzaak. Als kind had mijn arsenaal aan speelgoed mss een waarde van pakweg 50 euro, vergelijk dat eens met de kinderen nu. zo kan ik u 100den voorbeelden geven, dus roep niet te hard voor de tijd van vroeger. Wat we nu kunnen konden we vroeger niet eens van dromen. De generatie van voor '50 '60 '70 weet waarover ik het heb.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Citaat van: Ronny55 op donderdag 29 januari 2015, 01:32:38
Citaat van: opinie op donderdag 29 januari 2015, 01:04:09
Citaat van: Amice op woensdag 21 januari 2015, 00:53:45
We hadden het over forbes en dus usa $

Dollars of euros: in het Nederlands blijft 1.000 miljoen een miljard.

Citaat van: Amice op dinsdag 27 januari 2015, 09:20:14
Het is correct dat bij de introductie van de euro het die waarde had maar toen werd alles nog afgerekend in guldens,Dmark  en wel tegen de gulden en Dmark koersen enz. Het is dus een groot misverstand dat de wisselkoers Euro-PHP toen veel lager was, men had toen niet eens euro's hier in de phils en accepteerde die Euro ook niet, dat gebeurde pas toen alle EU valuta's definitief werden omgezet in Euro's.
Die 0,83 was toen enkel voor bancaire en beurs transacties.

De euro is gelijkgesteld met de ECU (European Currency Unit) In de jaren voor de euro werd er gewerkt met de muntslang. De deelnemende valuta moesten een zekere gelijkheid hebben. Daardoor kan men vanaf de jaren '90 spreken van een verhouding ten opzichte van de ECU voor valuta buiten de euro.
Vanaf 1999 was er enkel nog de euro.  :ikkeniebegrijp: Simpel, de euro was het geld en de onderverdeling voor dagelijkse contact gebruik was in gulden, frank, mark, lire, ... Vanaf 1999 leek het alsof je nog de oude valuta wisselde maar eigenlijk was een geeltje van fl. 25,- een briefje van â,¬ 11,34

En al die personen die de oude munten terug willen, vinden het dus niet erg om aan elke grens weer te wisselen, meer te betalen wegens wisselkosten, de economie in het slop door handelsrisico's, ..

Misschien niet slecht dat men eens leert leven met het idee dat de wereld niet wacht op mensen die blijven zitten bij: vroeger was het anders, vroeger was het beter.
Ook niet verstomd staan als dan plots alles duurder wordt in de winkelrekken wat niet van je eigen land komt. We leven al jaren boven onze staand , het was gewoon niet meer houdbaar , we zullen moeten inbinden. Begrijp heel goed dat plots het met minder moeten doen niet eenvoudig is en schrikbarend is, maar alles went. Voor de mensen die denken dat het vroeger beter was, denk maar opnieuw, want het was niet beter, wij konden vroeger niet jaarlijks op vacantie, nu is men arm als men geen 2x kan gaan. nu zijn er meer gezinnen met 2 auto's dan dat er vroeger 1 tje hadden. mijn vrije tijd werd besteed met het onderhouden van een moestuin, niet als hobby maar uit noodzaak. Als kind had mijn arsenaal aan speelgoed mss een waarde van pakweg 50 euro, vergelijk dat eens met de kinderen nu. zo kan ik u 100den voorbeelden geven, dus roep niet te hard voor de tijd van vroeger. Wat we nu kunnen konden we vroeger niet eens van dromen. De generatie van voor '50 '60 '70 weet waarover ik het heb.

Dat houdt niet automatisch in dat alles van nu wel goed is en ik ben dan ook geen voorstander van verdere progressiviteit alvorens bepaalde zaken geconsolideerd  en problemen opgelost zijn.
M.i. is het tijd voor een behoudener beleid en wel om reden om juist die grenzen en gulden te vermijden en de zaken verder uit de hand lopen.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: Amice op donderdag 29 januari 2015, 02:37:58

Dat houdt niet automatisch in dat alles van nu wel goed is en ik ben dan ook geen voorstander van verdere progressiviteit alvorens bepaalde zaken geconsolideerd  en problemen opgelost zijn.
M.i. is het tijd voor een behoudener beleid en wel om reden om juist die grenzen en gulden te vermijden en de zaken verder uit de hand lopen.
Volledig mee akkoord, maar we moeten ook beseffen dat geen probleem zich vanzelf oplost. Het vergt een consequent beleid, gepaard met onpopulaire soms "pijnlijke" maatregelen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

boomerang

Boeiende bespiegelingen van onze doemdenkende huiskamer economen............
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Amice

Citaat van: Ronny55 op donderdag 29 januari 2015, 08:37:34
Citaat van: Amice op donderdag 29 januari 2015, 02:37:58

Dat houdt niet automatisch in dat alles van nu wel goed is en ik ben dan ook geen voorstander van verdere progressiviteit alvorens bepaalde zaken geconsolideerd  en problemen opgelost zijn.
M.i. is het tijd voor een behoudener beleid en wel om reden om juist die grenzen en gulden te vermijden en de zaken verder uit de hand lopen.
Volledig mee akkoord, maar we moeten ook beseffen dat geen probleem zich vanzelf oplost. Het vergt een consequent beleid, gepaard met onpopulaire soms "pijnlijke" maatregelen.

Een van de meest voor de hand liggende en meest pijnlijke maatregel die genomen zou moeten worden om problemen op te lossen is het verbieden van (wereldwijde) manipulaties maar aangezien dat niet pijnlijk voor ons is maar voor de elite, denkt niemand daar ook maar over om te doen.

Kijk maar naar het bericht dat Pinnochio geplaatst heeft omtrent griekenland, vroeg en(dus lees niet of) laat vallen dat soort lijken uit de kast en dan zijn de rapen weer gaar en per saldo zijn wij geen steek verder. De elite overigens wel want geld verdampt niet zomaar.

Het aanzetten van de geldmachine komt in de meeste gevallen voort uit een voorliggende graaiperiode, zo ook in het geval van de euro maar blijkbaar is men o.a. de bankencrisis alweer vergeten.

Men zou eens bewust moeten worden dat de wereld niet enkel uit elite bestaat en dat die zelfs een behoorlijke minderheid vormt maar wel het meeste geld hebben en de daar mee gepaard gaande terreur teweeg brengen.


Ik ben vervent voorstander om de macht weer terug bij het volk te leggen en snel ook.


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

stijn54

Volgens de nederlandse technische analist Ad Nooten is het niveau van 1 eur=1,10 US dollar heel belangrijk. Bij doorbraak gaan we naar veel lager. Indien de 1.18 doorbroken wordt is het een een eerste positive stap.

Pinocchio

Citaat van: Amice op donderdag 29 januari 2015, 09:10:39
Ik ben vervent voorstander om de macht weer terug bij het volk te leggen en snel ook.

Dan ben je een Communist maar dat woord is blijkbaar niet meer in de mode.

Nu noemen ze het (Grieken voorop) extreem links :lachen: :lachen: :lachen: