Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

opinie

Citaat van: jiggy op donderdag 12 februari 2015, 02:22:05
Volgens de Schengenrichtlijnen is de "visa fee" vastgesteld op 60 â,¬.
Zij rekenen echter aan 57php= 1 â,¬ en ontvangen IN PHP dus 3.420  ipv de huidige koers van ca 50 php. (Ca 3.000 dus)
Ze hoeven dus niet naar de bank om â,¬ te wisselen , de aanvrager betaalt (te veel) in PESOS

Volgens de foto van bananacreek is de wisselkoers nu 50 peso per euro

Maar...

De vergelijking gaat niet op want: je krijgt 50 als je euro's verkoopt, hoeveel moet je betalen als je euro's koopt?

Wisselkoersen zijn nooit middenkoersen. Je moet ook rekening houden met het feit dat als je wisselt men zich niet altijd aan de aangekondigde koersen houdt.

Grote kans rekent men hoge kosten voor het kopen van euro's.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

bananacreek

Citaat van: opinie op vrijdag 13 februari 2015, 13:05:19
Citaat van: jiggy op donderdag 12 februari 2015, 02:22:05
Volgens de Schengenrichtlijnen is de "visa fee" vastgesteld op 60 â,¬.
Zij rekenen echter aan 57php= 1 â,¬ en ontvangen IN PHP dus 3.420  ipv de huidige koers van ca 50 php. (Ca 3.000 dus)
Ze hoeven dus niet naar de bank om â,¬ te wisselen , de aanvrager betaalt (te veel) in PESOS

Volgens de foto van bananacreek is de wisselkoers nu 50 peso per euro

Maar...

De vergelijking gaat niet op want: je krijgt 50 als je euro's verkoopt, hoeveel moet je betalen als je euro's koopt?

Wisselkoersen zijn nooit middenkoersen. Je moet ook rekening houden met het feit dat als je wisselt men zich niet altijd aan de aangekondigde koersen houdt.

Grote kans rekent men hoge kosten voor het kopen van euro's.

Dit zijn alleen de rates die je krijgt als je die valuta daar verkoopt voor pesos.....aankoop weet ik niet...nog nooit gedaan...

opinie

Citaat van: bananacreek op vrijdag 13 februari 2015, 13:08:25
Dit zijn alleen de rates die je krijgt als je die valuta daar verkoopt voor pesos.....aankoop weet ik niet...nog nooit gedaan...

Dat bedoel ik juist, het zou een groot verschil kunnen zijn.

Kun je eens informeren? Tarief noteren bij verkoop en aankoop. Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

bananacreek

Citaat van: opinie op vrijdag 13 februari 2015, 13:17:41
Citaat van: bananacreek op vrijdag 13 februari 2015, 13:08:25
Dit zijn alleen de rates die je krijgt als je die valuta daar verkoopt voor pesos.....aankoop weet ik niet...nog nooit gedaan...

Dat bedoel ik juist, het zou een groot verschil kunnen zijn.

Kun je eens informeren? Tarief noteren bij verkoop en aankoop. Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Ok...even opschrijven en morgenochtend vragen...maar dan rekening houden met de "weekend rate"...maar gewoon het verschil aanhouden..........

Baron

 :hoedjeaf:

Ik wilde laatst mijn neefje 100 euro sturen voor de verjaardag. Bij een koers van 49 (op de Filipijnse tv bij een radio nieuws programma  dat dus ook op tv wordt uitgezonden met de temperaturen in veel Filipijnse steden en de koersen van veel verschillende valuta) betaalde ik 51.20 voor een euro. daar waren verder geen kostendat was gewoon de verkoop prijs.
Heb het maar overgemaakt, is wel niet zo leuk maar wel zekerder als een verjaardagskaart met inhoud.

:ikkeniebegrijp: :denk:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

boomerang

EUR/PHP Details

EUR/PHP for the 24-hour period ending Friday, Feb 13, 2015 22:00 UTC @ +/- 0%

Estimated price based on daily USD rates
Selling 1.00000 EUR    you get 50.4366 PHP
Buying 1.00000 EUR    you pay 50.5822 PHP
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Amice

Citaat van: boomerang op zaterdag 14 februari 2015, 06:14:50
EUR/PHP Details

EUR/PHP for the 24-hour period ending Friday, Feb 13, 2015 22:00 UTC @ +/- 0%

Estimated price based on daily USD rates
Selling 1.00000 EUR    you get 50.4366 PHP
Buying 1.00000 EUR    you pay 50.5822 PHP

Dat zou een mooie deal zijn Boomerang.  :thumb:
Maar vroeger zat daar toch een 2 punten verschil in. get 50  zou dan ca. pay 52 zijn.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek



In Robinsons verkopen ze GEEN euros...maar in "Optimum Trading" (Pinilli street) verkopen ze de euro normaal een PESO hoger dan de inkoop waarde...dus als de rate zoals hierboven 49.90 is dan kan je de euros daar voor 49.90 + 1 peso = 50.90 kopen (normaliter zoals verteld)

Amice

De Euro is redelijk stabiel op dit moment maar ik denk dat het stilte voor de storm is.
Zodra de ECB daadwerkelijk begint met opkopen zal de daling wel weer inzetten.  :negatief:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

jiggy

Citaat van: bananacreek op zaterdag 14 februari 2015, 09:04:55


In Robinsons verkopen ze GEEN euros...maar in "Optimum Trading" (Pinilli street) verkopen ze de euro normaal een PESO hoger dan de inkoop waarde...dus als de rate zoals hierboven 49.90 is dan kan je de euros daar voor 49.90 + 1 peso = 50.90 kopen (normaliter zoals verteld)

Wow! Slechts 1 peso verschil INKOOP /VERKOOP.
Als dat zo is, vraag ik mij af waar de wisselkantoren hun winsten genereren...