Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Johan En Elvie

#1360
Citaat van: Rich op woensdag 11 maart 2015, 12:51:16
Citaat van: Johan En Elvie op woensdag 11 maart 2015, 12:27:09
De euro omlaag de prijzen in de Filipijnen omhoog waar gaat dit eindigen?
Voor ons is het alvast een heel slechte zaak, wij betalen in Peso en dat scheelt een ganse slok op de borrel.
Voorlopig kunnen we onze prijzen nog hetzelfde houden maar de Peso mag niet nog veel meer gaan zakken.
Je zal maar uw pensioen hebben nu in  :eu:
Hoe kan je daar nu dan op inspelen?
Dat is er gewoon een zaak starten in de  :smiley-philippines:
met goederen komende uit  :eu:  waar ze gek op zijn en met winst verkocht kan worden.
voorbeeld: NUTELA potten te koop in de  :smiley-philippines: voor 500 peso hier in  :eu: +- 4,50 euro x 50 peso (en we zitten er onder) = 225 peso.
winst 275 peso per pot
een doosje vol met 100 potten geeft een mooi resultaat van 27500 peso.
Natuurlijk niet enkel nutella in de doos er zijn nog andere gelijkaardige producten die gevoelige winsten kunnen geven.
Dit zorgt voor een extra inkomen zou ik zeggen en vang je het verlies mooi op die je nu minder krijgt van je pensioen, je moet er wel wat voor doen maar laat de verkoop over aan de jonge Filipijnse familie.

Jullie kunnen online kopen op internet naar ons toe sturen of laten ophalen en verpakken de zendkosten betalen en laten opsturen.
Over na te denken.

Volgens mij gaat het dan om import Johan. Dus zo lang zal dat feestje niet duren denk ik  :neeneenee:

Je moest eens weten wat er allemaal in die dozen gaat het duurt nu reeds talloze jaren hoor zonder problemen zolang de douane maar hun deel krijgen.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Amice

Citaat van: Lenn op woensdag 11 maart 2015, 12:35:08
Nutella kan je ook kopen bij de S&R voor onder de 400php.Koop die rotzooi ook niet.
Het word voor iemand die een AOW plus pensioen dus steeds moeilijker om in de Ph te verblijven.Inflatie in de Ph en een afbouw van je pensioen.

Buiten dat men minder  maandelijks te besteden heeft, mag er ook niets gebeuren zoals ziekten of hospitalisatie waarvoor velen niet verzekerd zijn.
De aanvulling van een dergelijk spaarpotje  zal de komende tijd bij velen al gauw te wensen overlaten want uit de lengte of uit de breedte zal dat verlies maandelijks toch ergens vandaan moeten komen of idd op een andere manier goed gemaakt moeten worden.

Ik heb de familie alvast ingeseint, dat er minder aanzit en ze te kennen gegeven dat de afgestudeerde dochter die thuis " aan het uitrusten is"(al 4 maanden) beter een baan kan gaan zoeken.

Maar ach zelfs als er pariteit met de dollar is, dan nog zou het vol te houden moeten zijn.
Als ik het globaal moet vergelijken met verblijf in  :nederlandsevlag: met eenzelfde voorbeeld van inkomen (â,¬1000) dan denk ik dat men daar per saldo ook niet meer te besteden heeft want dan is bruto geen netto meer, dient men een zorgverzekering, gelijkwaardige huur of zelfs meer te betalen en zijn ook vele zaken duurder.
Tja en dan zit je daar achter de geraniums.  :lachen:

Dan is de phils toch nog leuker.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

stijn54

Daarnet op iex.nl een artikel gelezen dat het voor de gewone burger in EUR weinig uitmaakt of de EUR laag of hoog staat.

bananacreek

Citaat van: Amice op woensdag 11 maart 2015, 13:06:09
Citaat van: Lenn op woensdag 11 maart 2015, 12:35:08
Nutella kan je ook kopen bij de S&R voor onder de 400php.Koop die rotzooi ook niet.
Het word voor iemand die een AOW plus pensioen dus steeds moeilijker om in de Ph te verblijven.Inflatie in de Ph en een afbouw van je pensioen.

Buiten dat men minder  maandelijks te besteden heeft, mag er ook niets gebeuren zoals ziekten of hospitalisatie waarvoor velen niet verzekerd zijn.
De aanvulling van een dergelijk spaarpotje  zal de komende tijd bij velen al gauw te wensen overlaten want uit de lengte of uit de breedte zal dat verlies maandelijks toch ergens vandaan moeten komen of idd op een andere manier goed gemaakt moeten worden.

Ik heb de familie alvast ingeseint, dat er minder aanzit en ze te kennen gegeven dat de afgestudeerde dochter die thuis " aan het uitrusten is"(al 4 maanden) beter een baan kan gaan zoeken.

Maar ach zelfs als er pariteit met de dollar is, dan nog zou het vol te houden moeten zijn.
Als ik het globaal moet vergelijken met verblijf in  :nederlandsevlag: met eenzelfde voorbeeld van inkomen (€1000) dan denk ik dat men daar per saldo ook niet meer te besteden heeft want dan is bruto geen netto meer, dient men een zorgverzekering, gelijkwaardige huur of zelfs meer te betalen en zijn ook vele zaken duurder.
Tja en dan zit je daar achter de geraniums.  :lachen:

Dan is de phils toch nog leuker.

Precies....en het probleem is dat velen Filipijnen gewoon NIET geloven dat je minder krijgt.....wat je ook probeert uit te leggen...ze (velen) nemen het gewoon niet aan.."Never mind Willy..you have always plenty of money".....can i borrow now 10 thousend?...I just pay you whenever I have the money...I promise you"

Zelfs al maak je een "Contract of Loan" dan betalen ze niet op tijd en alleen met een "contact of loan" kan je een criminal case instellen hetgeen je niet kan doen met alleen een "Promissory Note" (civil case)

Normaal zou dat allemaal jaren en jaren duren maar nu is er de "Court of Small Claims" en dan spreek je over een paar dagen maar alleen tot eem max. bedrag van 100 T pesos....


Amice

Citaat van: stijn54 op woensdag 11 maart 2015, 13:26:56
Daarnet op iex.nl een artikel gelezen dat het voor de gewone burger in EUR weinig uitmaakt of de EUR laag of hoog staat.

Als je daar al leeft en het gewoon bent zal het niet veel uitmaken nee.
Maar in contrast met het leven in de phils is het wel een verschil.

Overigens zal diegene die van â,¬ 1000 zal moeten rondkomen in  :nederlandsevlag: het sowiezo al geen vetpot zijn en zijn/haar gang naar de voedselbank allang maken.

Alles went enkel het kabinet Rutte niet want dat wisselt steeds.  :haha:



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luc

Citaat van: Amice op woensdag 11 maart 2015, 13:36:16
Citaat van: stijn54 op woensdag 11 maart 2015, 13:26:56
Daarnet op iex.nl een artikel gelezen dat het voor de gewone burger in EUR weinig uitmaakt of de EUR laag of hoog staat.

Als je daar al leeft en het gewoon bent zal het niet veel uitmaken nee.
Maar in contrast met het leven in de phils is het wel een verschil.

Overigens zal diegene die van â,¬ 1000 zal moeten rondkomen in  :nederlandsevlag: het sowiezo al geen vetpot zijn en zijn/haar gang naar de voedselbank allang maken.

Voor wie in  :belgiesmiley: een eigen huis bezit (en volledig afbetaald) zal het nog meevallen. Zonder eigen huis of spaargeld in de  :smiley-philippines: zal met 1000â,¬ ook niet ver springen. In  :belgiesmiley: kun je tenminste nog naar de voedselbank gaan. Wie in  :belgiesmiley: minder dan 1000â,¬ heeft valt onder het belastbaar minimum, die is bijna voor alles vrijgesteld en krijgt overal sociaal tarief waardoor die op het einde van de maand dikwijls meer hebben dan een arbeider die gaat werken.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Ronny55

Zoals het altijd al is geweest, "Besparingen" zullen we de een "cut the cost" operatie moeten doorvoeren. De manier waarop wij hier leven is daar nog wel een marge voor. Het "Als God in Frankrijk leven" zal effe de kast in moeten.  :floet:  De 25% die we nu verliezen zal ergens vandaan moeten komen. Mijn "ziekteverzekering" die ik in jaren heb opgebouwd zal eraan moeten geloven. Met krabben en harken hoop ik het een jaartje te kunnen uitzingen met de PHP die we nog hebben.

Al bij al valt het voor mij nog mee , wij hebben hier ook een inkomen dat komt nu goed van pas. Maar er heerst hier een echte panieksfeer onder de Duitsers en Nederlanders , Belgen zijn er niet zoveel. Velen hebben te weinig om hier te leven en geen geld aan de kant liggen om terug te gaan.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Pjottr

De prognose is niet alleen euro a pari met de $ maar zelfs lager .Dat was in het verleden ook zo vlak na de introductie in 1992(Maastricht)
De euro werd op $ 1.18 geintroduceerd en kelderde direct naar 0.81 (Oktober 2000.)
Sinds de invoering Jan 2002 is euro is gestegen en daar zijn we aan gewend geraakt Zelfs zijn we het als normaal gaan beschouwen.Maar officieel was het de bedoeling dat de Euro en de dollar op pariteit zouden blijven 1 Euro =1 Dollar
Wat we nu doen is piepen omdat het terug gaat naar normaal.
Het is altijd al zo geweest. $ zwak â,¬ sterk en nu zitten we in een periode van andersom. Na dat de QE is beeindigd Sept 2016 en misschien daarvoor al zul je zien dat
de â,¬ weer oploopt. Hoewel ik me afvraag of we weer van die hoge waarden mogen verwachten. Zelf denk ik dat het rond de waarde van de $ blijft hangen.
of wellicht iets hoger
Alles veranderd Niets blijft het zelfde Voorspellen is waanzin. De wereld draait door. Morgen is geen vandaag. Zo moet je er maar naar blijven kijken. Anticipeer
nooit het hoogste. Dan val je hard. Anticipeer het slechtste dan valt alle verbetering alleen maar mee.
Jammer voor hen die alleen van inkomen uit Europa afhankelijk zijn. Ik snap de paniek.
Dat is reden waarom ik al jaren geleden begonnen ben hier inkomen te genereren Juist om dit soort klappen op te vangen en.... ook als internationaal betaalverkeer door wat voor problemen dan ook tijdelijk of voor langer niet mogelijk is.

P


As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Amice

Citaat van: Ronny55 op donderdag 12 maart 2015, 01:24:02
Zoals het altijd al is geweest, "Besparingen" zullen we de een "cut the cost" operatie moeten doorvoeren. De manier waarop wij hier leven is daar nog wel een marge voor. Het "Als God in Frankrijk leven" zal effe de kast in moeten.  :floet:  De 25% die we nu verliezen zal ergens vandaan moeten komen. Mijn "ziekteverzekering" die ik in jaren heb opgebouwd zal eraan moeten geloven. Met krabben en harken hoop ik het een jaartje te kunnen uitzingen met de PHP die we nog hebben.

Al bij al valt het voor mij nog mee , wij hebben hier ook een inkomen dat komt nu goed van pas. Maar er heerst hier een echte panieksfeer onder de Duitsers en Nederlanders , Belgen zijn er niet zoveel. Velen hebben te weinig om hier te leven en geen geld aan de kant liggen om terug te gaan.

Als je die "ziekteverzekering" niet had kon je er ook niet aan komen toch?
Ik snap dan ook niet waarom je er nu wel aan zou moeten komen, tenzij je dus ziek bent en het gebruikt voor het doel waar het voor bestemt is.
Hetzelfde geld voor de terugkeer kas.

Voor mij geldt dat de verdere opbouw van die "ziekteverzekering" even op halt staat(dat bedrag kan immers nooit hoog genoeg zijn als het er echt op aan gaat komen.)

Verder  heb ik de kosten wel aardig onder controle en zelfs als er pariteit is met de dollar dan  is het nog te doen. Enkel voor uitspattingen en outings zal er geen budget meer zijn en dan maar hopen dat we gezond blijven en geen beroep op de reserveringen moeten doen.

Zolang mijn vriendin nog geld verdient met haar zaakje en dat doet ze nochthans goed, kan ze haar broer nog helpen met zijn studie en voor al het andere luie gedonder van de familie is het voorlopig basta.
Andere broer van haar verknalde zijn college overgangs examen verleden jaar en ging werken maar kocht meteen dure cellphone en ipod i.pl.v. de familie te helpen.
Nu is hij net vader (18 jaar) geworden en ja hoor of we even konden dokken voor de bevalling, MOOI NIET DUS.
Maar zijn moeder zal dat wel doen en dan krijg je dezelfde vraag van moeder maar in een andere verpakking dus nog een keer, daar moet je voor op passen met die bliksems.

Dus  kan de teleurgang van de Euro per saldo dan ook nog eens gunstig uitpakken zowel voor hen als voor mij.  :biggrinn:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Citaat van: Ronny55 op donderdag 12 maart 2015, 01:24:02
Als God in Frankrijk leven" zal effe de kast in moeten.  :floet: 

En dat geldt niet enkel voor hen die buiten Europa wonen:

Eén Belg op vier kan onvoorziene uitgave niet aan

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150311_01573990