Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Citaat van: Pjottr op donderdag 12 maart 2015, 02:27:58
De prognose is niet alleen euro a pari met de $ maar zelfs lager .Dat was in het verleden ook zo vlak na de introductie in 1992(Maastricht)
De euro werd op $ 1.18 geintroduceerd en kelderde direct naar 0.81 (Oktober 2000.)
Sinds de invoering Jan 2002 is euro is gestegen en daar zijn we aan gewend geraakt Zelfs zijn we het als normaal gaan beschouwen.Maar officieel was het de bedoeling dat de Euro en de dollar op pariteit zouden blijven 1 Euro =1 Dollar
Wat we nu doen is piepen omdat het terug gaat naar normaal.
Het is altijd al zo geweest. $ zwak â,¬ sterk en nu zitten we in een periode van andersom. Na dat de QE is beeindigd Sept 2016 en misschien daarvoor al zul je zien dat
de â,¬ weer oploopt.

Ja maar de voorbije 15 jaar zijn de prijzen in de  :smiley-philippines: ook sterk gestegen. Door de stijging van de euro heb je daar niet zo veel nadeel van gehad. Een daling van de euro is dan niet zomaar een terugkeer naar normaal.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

kristof19

Citaat van: Pjottr op donderdag 12 maart 2015, 02:27:58
De prognose is niet alleen euro a pari met de $ maar zelfs lager .Dat was in het verleden ook zo vlak na de introductie in 1992(Maastricht)
De euro werd op $ 1.18 geintroduceerd en kelderde direct naar 0.81 (Oktober 2000.)
Sinds de invoering Jan 2002 is euro is gestegen en daar zijn we aan gewend geraakt Zelfs zijn we het als normaal gaan beschouwen.Maar officieel was het de bedoeling dat de Euro en de dollar op pariteit zouden blijven 1 Euro =1 Dollar
Wat we nu doen is piepen omdat het terug gaat naar normaal.
Het is altijd al zo geweest. $ zwak â,¬ sterk en nu zitten we in een periode van andersom. Na dat de QE is beeindigd Sept 2016 en misschien daarvoor al zul je zien dat
de â,¬ weer oploopt. Hoewel ik me afvraag of we weer van die hoge waarden mogen verwachten. Zelf denk ik dat het rond de waarde van de $ blijft hangen.
of wellicht iets hoger
Alles veranderd Niets blijft het zelfde Voorspellen is waanzin. De wereld draait door. Morgen is geen vandaag. Zo moet je er maar naar blijven kijken. Anticipeer
nooit het hoogste. Dan val je hard. Anticipeer het slechtste dan valt alle verbetering alleen maar mee.
Jammer voor hen die alleen van inkomen uit Europa afhankelijk zijn. Ik snap de paniek.
Dat is reden waarom ik al jaren geleden begonnen ben hier inkomen te genereren Juist om dit soort klappen op te vangen en.... ook als internationaal betaalverkeer door wat voor problemen dan ook tijdelijk of voor langer niet mogelijk is.

P





Ook voor mij geen tegenvaller. Ik heb ook investeringen gedaan toen de peso aan ongeveer 60 peso voor 1 euro stond. Wij generen sedert 2.5 jaar ook maandelijks inkomen in pesos door die investeringen.
Ook heb ik vorige jaar vele euro omgewisseld in dollar aan 1.365 gemiddeld. Ze staan nu aan 1.06 dus reken uit de winst. Er twijfelde of ontkende ook niemand dat de euro ging zakken t.o.v. de dollar. In het begin deed Draghi er alles aan om de euro naar beneden te praten. wanneer dat niet echt lukte wist je dat er QE kwam.
Het is nog steeds niet te laat. Er is nog minstens 6% te scoren. Ik blijf in ieder geval zitten in mijn dollars. Ik verkoop pas bij pariteit. Als hij lager gaat zal ik het niet meemaken.
De enigste fout die ik gemaakt heb was om nog wat in euro te behouden. Ik had alles moeten omzetten....

Amice

Citaat van: Pjottr op donderdag 12 maart 2015, 02:27:58
De prognose is niet alleen euro a pari met de $ maar zelfs lager .Dat was in het verleden ook zo vlak na de introductie in 1992(Maastricht)
De euro werd op $ 1.18 geintroduceerd en kelderde direct naar 0.81 (Oktober 2000.)
Sinds de invoering Jan 2002 is euro is gestegen en daar zijn we aan gewend geraakt Zelfs zijn we het als normaal gaan beschouwen.Maar officieel was het de bedoeling dat de Euro en de dollar op pariteit zouden blijven 1 Euro =1 Dollar
Wat we nu doen is piepen omdat het terug gaat naar normaal.
Het is altijd al zo geweest. $ zwak â,¬ sterk en nu zitten we in een periode van andersom. Na dat de QE is beeindigd Sept 2016 en misschien daarvoor al zul je zien dat
de â,¬ weer oploopt. Hoewel ik me afvraag of we weer van die hoge waarden mogen verwachten. Zelf denk ik dat het rond de waarde van de $ blijft hangen.
of wellicht iets hoger
Alles veranderd Niets blijft het zelfde Voorspellen is waanzin. De wereld draait door. Morgen is geen vandaag. Zo moet je er maar naar blijven kijken. Anticipeer
nooit het hoogste. Dan val je hard. Anticipeer het slechtste dan valt alle verbetering alleen maar mee.
Jammer voor hen die alleen van inkomen uit Europa afhankelijk zijn. Ik snap de paniek.
Dat is reden waarom ik al jaren geleden begonnen ben hier inkomen te genereren Juist om dit soort klappen op te vangen en.... ook als internationaal betaalverkeer door wat voor problemen dan ook tijdelijk of voor langer niet mogelijk is.

P



Met de invoering van de euro werden alle  salarissen ook omgerekend van gulden naar euro aldus x fl.2,37 o.i.d. maar die blijven toch mooi op hetzelfde niveau gehandhaaft. Kan iemand me dan uitleggen waar de andere helft van die salarissen blijft?

Er zullen vast meer smoesjes zijn om het volk stil te houden maar dat we genaaid worden staat wel vast, het is slechts een kwestie van wie slikt het en wie niet.

Er is mij iig geen historisch feit bekend dat de gulden door QE opeens de helft minder waard werd, bezijdens voor 2e wereldoorlog. als dat de indicatie moet zijn dan weet men wat er te wachten staat.





Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Citaat van: kristof19 op donderdag 12 maart 2015, 09:00:00
Citaat van: Pjottr op donderdag 12 maart 2015, 02:27:58
De prognose is niet alleen euro a pari met de $ maar zelfs lager .Dat was in het verleden ook zo vlak na de introductie in 1992(Maastricht)
De euro werd op $ 1.18 geintroduceerd en kelderde direct naar 0.81 (Oktober 2000.)
Sinds de invoering Jan 2002 is euro is gestegen en daar zijn we aan gewend geraakt Zelfs zijn we het als normaal gaan beschouwen.Maar officieel was het de bedoeling dat de Euro en de dollar op pariteit zouden blijven 1 Euro =1 Dollar
Wat we nu doen is piepen omdat het terug gaat naar normaal.
Het is altijd al zo geweest. $ zwak â,¬ sterk en nu zitten we in een periode van andersom. Na dat de QE is beeindigd Sept 2016 en misschien daarvoor al zul je zien dat
de â,¬ weer oploopt. Hoewel ik me afvraag of we weer van die hoge waarden mogen verwachten. Zelf denk ik dat het rond de waarde van de $ blijft hangen.
of wellicht iets hoger
Alles veranderd Niets blijft het zelfde Voorspellen is waanzin. De wereld draait door. Morgen is geen vandaag. Zo moet je er maar naar blijven kijken. Anticipeer
nooit het hoogste. Dan val je hard. Anticipeer het slechtste dan valt alle verbetering alleen maar mee.
Jammer voor hen die alleen van inkomen uit Europa afhankelijk zijn. Ik snap de paniek.
Dat is reden waarom ik al jaren geleden begonnen ben hier inkomen te genereren Juist om dit soort klappen op te vangen en.... ook als internationaal betaalverkeer door wat voor problemen dan ook tijdelijk of voor langer niet mogelijk is.

P





Ook voor mij geen tegenvaller. Ik heb ook investeringen gedaan toen de peso aan ongeveer 60 peso voor 1 euro stond. Wij generen sedert 2.5 jaar ook maandelijks inkomen in pesos door die investeringen.
Ook heb ik vorige jaar vele euro omgewisseld in dollar aan 1.365 gemiddeld. Ze staan nu aan 1.06 dus reken uit de winst. Er twijfelde of ontkende ook niemand dat de euro ging zakken t.o.v. de dollar. In het begin deed Draghi er alles aan om de euro naar beneden te praten. wanneer dat niet echt lukte wist je dat er QE kwam.
Het is nog steeds niet te laat. Er is nog minstens 6% te scoren. Ik blijf in ieder geval zitten in mijn dollars. Ik verkoop pas bij pariteit. Als hij lager gaat zal ik het niet meemaken.
De enigste fout die ik gemaakt heb was om nog wat in euro te behouden. Ik had alles moeten omzetten....

Dat gaat uitkomen op 0,80 in die buurt....

bananacreek

Vraag is ....wanneer gaat die Draghi eruit?

Hoeveel jaar gaat deze euroziekte duren?.....een jaar of twee?...daar komen we wel overheen....als er geen zware ziektes komen....

Terug naar Nederland?...helemaal opnieuw beginnen?.....nooit..... :run: :run: :run:

NU maar wachten totdat er iets fout gaat op de  :smiley-philippines:...altijd wel verassingen te verwachten..... :lachen: :jajaja:

Leve Koningin Fabiola....jeMantaindrai?




Amice

Draghi's term runs from 1 November 2011 to 31 October 2019.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mario_Draghi

Veel te lang.  :negatief: normaliter is  een ambtstermijn 4 jaar.

Nah, ik neem aan dat de EU sterk genoeg is om de QE te overleven net als japan en de USA, vermits de aangesloten landen geen roet in het  eten gaan gooien zoals griekenland.
Edoch dan moet vanaf september 2016(de einddatum van de QE) de euro wel flink omhoog gaan en ook min.2 jaar lang hoog blijven om de opgelopen schade weer in te halen.

Dat laatste zie ik nog niet gebeuren want er zijn nog veel te veel spanningen in de wereld waardoor het nog vies de andere kant op kan gaan.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Ik kan nergens op internet iets zinnigs vinden betreffende hoeveel jaren dit gaat duren....alleen Stanley Morgan zeggen dat na pariteit de dollar nog 20% in waarde zou kunnen toenemen op de euro................ :ripba8: :ripba8:

Nog meer vluchtelingen?.....kom maar binnen hoor....hoe meer zielen hoe meer vreugde...............




Pinocchio

Citaat van: bananacreek op donderdag 12 maart 2015, 11:44:09
Leve Koningin Fabiola....jeMantaindrai?


Dat is dan wel Paola die hier op de foto staat :lachen:

Amice

CitaatTerug naar Nederland?...helemaal opnieuw beginnen?.....nooit..... Run for the hills Run for the hills Run for the hills

Zo te zien is daar ook niet echt reden voor:

Nibud: geen extra's modaal gezin, bijstand in problemen


Het Nibud verwacht dat mensen in de bijstand het zwaarder krijgen. Zij zijn nu soms al aangewezen op de voedselbank om genoeg eten te krijgen. © ANP.

Extraatjes die het leven leuk maken, zitten er niet meer in voor gezinnen met een modaal inkomen (circa 35.000 euro bruto per jaar). Dat meldt het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) in haar gisteren gepubliceerde Budgethandboek 2015. De grootste zorgen zijn er om bijstandsgezinnen met kinderen.
Deze circa 87.000 gezinnen met twee of meer kinderen kunnen de huur en andere vaste lasten nog nét betalen, maar houden te weinig over om auto te rijden, op vakantie te gaan of de kinderen te laten sporten.

Ze komen niet in aanmerking voor zorg- of huurtoeslag. Het Nibud spreekt van een 'echte risicogroep' met lastige financiële keuzes. Om kinderen toch naar muziekles of voetbal te kunnen sturen, bezuinigen ze onder meer op voeding en woningonderhoud.

Het Nibud maakt zich nog meer zorgen om bijstandsgezinnen met kinderen. Alleen als zij heel goed op de kleintjes letten, gebruikmaken van alle toeslagen en subsidieregelingen én geen extra uitgaven voor hun kiezen krijgen, komen zij precies rond.

http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/detail/3898729/2015/03/12/Nibud-geen-extra-s-modaal-gezin-bijstand-in-problemen.dhtml

Iemand in de bijstand zal toch geen â,¬ 35000 bruto hebben neem ik aan.  :ikkeniebegrijp:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

PHwaarde

Daar zou je je nog eens flink in kunnen vergissen Amice

Pa, ma en twee volwassen thuiswonende kinderen zitten in de bijstand. Hoeveel geld krijgen ze dan, met z'n vieren? Inclusief vakantie- en zorgtoeslag was dat - houd u vast - â,¬3.255 per maand per 1-12-13 (NETTO). En daar is de huurtoeslag nog NIET bij opgeteld,

bron december 2013: http://daskapital.nl/2013/12/kijk_geld_verdienen_in_de_bijs.html