Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Blauwvinger

 :confused2:

Spaargeld kan weer door de banken uitgeleend worden, dus meer investeringen.
Hoezo slechter economie?

Blauwvinger

Ok, ja crisis ja zeker is het crisis.
We varen op koers, regelrecht naar de armoe.
Nu nog niet zo, maar over 10, 20 30, 40 jaar  :jajaja:




jiggy

Citaat van: blauwvinger50 op woensdag 18 maart 2015, 20:19:15
:confused2:

Spaargeld kan weer door de banken uitgeleend worden, dus meer investeringen.
Hoezo slechter economie?

Uitgeleend??? Aan wie?? Als iedereen zijn uitgaven uitstelt (verbouwing, auto, reis, ...) moet er niet geïnvesteerd worden. De economie krimpt vanzelf.
De vrees die men heeft helpt men op die manier bewaarheid worden.

Dit is wat men noemt  de self-fulfilling prophecy.

Rich

Citaat van: blauwvinger50 op woensdag 18 maart 2015, 20:26:44
Ok, ja crisis ja zeker is het crisis.
We varen op koers, regelrecht naar de armoe.
Nu nog niet zo, maar over 10, 20 30, 40 jaar  :jajaja:


Ach, dat soort uitspraken is toch zo achterhaald, dat hoorde ik 30 jaar geleden ook al.
Rich de Nederbelg.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Rich op woensdag 18 maart 2015, 14:22:55
Citaat van: Amice op woensdag 18 maart 2015, 13:53:25
.Het verschil wat we krijgen voor de peso toen en nu,is recentelijk maar de crisissen duren al veel langer, de eerste die daar de dupe van geworden zijn, waren de mensen die in europa leefde en niet zozeer diegene die in de phils woonde.
.



Crisis? Wat crisis?  Wat hebben de mensen het hier toch slecht hé? Allemaal gedupeerden met een kast van een huis en 2 dikke wagens voor de deur en liefst een zo groot mogelijke breedbeeld televisie, en wat erg als je 3x per jaar met vakantie MOET gaan, en lekker een paar keer per week buitenhuis gaat eten.  Wat een rot wereld  :crying1: :crying1:

Weet je wat het is Amice, de mensen zijn nooit meer tevreden met wat ze hebben. Mijn vrouw heeft gelijk als ze zegt 'jullie weten niet hoe goed jullie het hier hebben' maar dat wist ik al want ik ben tevreden met weinig en ik ben een positieve denker en met al dat gekanker over die graaiers (waar ik het overigens mee eens ben) kom je geen moer verder, dus ik zou zeggen pluk de dag en zeur niet altijd over hetzelfde. Ik ben gelukkig niet zo naïef om te denken dat ik met dat gekanker de problemen kan oplossen.

Eerlijk man......wij weten niet wat honger en dorst is, dus crisis  :weetikniet:
ben dit in zeer grote lijnen met je eens Rich , ook Jens heeft zo'n instelling. van huis uit meegekregen en kan ik niets aan doen. niet klagen maar dragen zei mijn vader dan , hehe.

maar als wij niet klagen word het niet beter en dat willen we toch , stilstand is achteruitgang nietwaar? .

en mensen het geld laten rollen / en niet meer sparen ?  tsja laten de groten daar dan eens mee beginnen , dat zijn de mensen die de hand op de knip houden . en crises haha , weet je wel waar we dat aan te danken hebben , juist aan de graiers aan de mensen die zulke leuke constructies bedenken om aan een ander zijn geld te komen , banken, projectontwikkelaars, verzekeringsmaatschappijen, enz enz . en vlak onze regering ook niet uit . er is 3 maal zo veel geld uitgeleend als er überhaupt bestaat op de wereld en dat alleen omdat de groten willen blijven graaien. het is al begonnen in America toen de mensen konden betalen met plastic betaalkaarten toen ging de rem er af en de rest van de wereld volgde maar al te graag , waaronder ned en belgie , de jeugd werd in de verleiding gebracht om op zeer jonge leeftijd al tot aan de oren in het rood te staan , des te meer rood des te langer konden de banken rente plukken. neem de huizenmarkt nu eens . alles wat ouder word werd minder waard alleen de huizen werden steeds meer waard , in 30 jaar tijd gingen de huizen 10 maal over de kop , het bekende zeepbel effect . wel deze zeepbel is nu doorgeprikt, wij waren er faliekant mee over het kon zo niet langer.
vroeger moest de man de kost verdienen en de vrouw bleef tuis bij de kinderen , toen hadden de mensen ook wel eigen woningen. tegenwoordig moet de vrouw mee werken om het huis te kunnen afbetalen , tis toch te gek voor woorden dat 2,3 personen nodig zijn om een huis te kunnen aflossen en überhaupt een lening te kunnen krijgen bij een bank .

moraal van het verhaal.

in mijn hart ben ik het met Rich eens, maar mijn verstand verteld mij dat ik goed naar Amice moet luisteren.
         













grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Guadalupe

Gelukkig,de dollar zakt weer wat weg na de FED beslissing om de rate nog niet te verhogen.

(Reuters) - The dollar tumbled across the board on Wednesday after the Federal Reserve signaled an interest rate increase as early as June but slashed interest-rate projections over the next few years and downgraded its outlook for the U.S. economy.

The greenback fell to one-week lows against the euro and Swiss franc, and dropped to a two-week trough versus the yen after the Fed statement.

As expected, the U.S. Central Bank dropped the word "patient" from its statement in terms of raising interest rates, but lowered its economic and inflation outlook for this year and sharply cut its projected interest rate path for the U.S. economy.

                                                                                                                 PHP/EUR = 48.7017                :haha:
Wie lacht niet wie de mens beziet.

daf105paccar

Mijn schoonbroer is een Australier.
Heeft hetzelfde probleem als wij.............minder peso voor zijn dollars.
Denk dat het meer de peso is die sterker aan het worden is waar voor ons het schoentje knelt.

Cosyns Guy

Citaat van: Lenn op woensdag 18 maart 2015, 11:48:53
De grexit is ook nog mogelijk.Landen als spanje, italie, portugal, hebben een oplopende staatsschuld die bijna op 100% zit.Kan dus niet goed gaan met die euro.
Zelf ben voorstander v/d euromark.Zonder zwakke landen.Denk dat we de 40 php nog wel gaan halen dit jaar.
Landen als spanje, italie, portugal, hebben een oplopende staatsschuld die bijna op 100%
Zet daar Belgie,Ierland,Engeland,Cyprus,Frankrijk ook dan maar bij.Een paar van deze zitten zefs al over de 100 %.
Voor de crisis was Spanje zelfs 1 van de landen met de laagste staatschuld in Europa.

bananacreek

Dollar - Peso op Bloomberg gisteren: 44.95.....

No problem volgens de Banko Central of da  :smiley-philippines:................. :lachen: :lachen: :neeneenee: :neeneenee:


Pinocchio

Amper 10 dagen geleden stond de (officiele) wisselkoers van de Peso tegenover de Euro nog op 46,42 en dat is intussen 48,86,  het gaat weer de goede richting uit.