Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Vandaag  heeft China zijn munt met 1,9 % gedevalueerd.

1,9 % zou als verwaarloosbaar kunnen worden beschouwd, zij het niet dat China 1 van de grootste exporteurs ter wereld is en er wereldwijd toch nerveus wordt op gereageerd. Tenslotte wil niemand marktaandeel verliezen.

De koers van de Peso tegenover de Euro is de voorbije week geevalueerd van:

minimum:49.63821 pesos/Euro
maximum:50.80079 pesos/Euro

panshit

misschien een rare vraag.

Is het mogelijk om peso te kopen als de koers laag is en te verkopen bij een hoge koers?
Is de aan en verkoop gebonden aan een termijn limiet?
Ik dacht als het kan om peso,s te kopen en te verkopen als je er winst op kan maken.
Wie heeft hier verstand van en kan mijn vragen beantwoorden
Panshit

Lenn

Citaat van: panshit op dinsdag 11 augustus 2015, 13:34:06
misschien een rare vraag.

Is het mogelijk om peso te kopen als de koers laag is en te verkopen bij een hoge koers?
Is de aan en verkoop gebonden aan een termijn limiet?
Ik dacht als het kan om peso,s te kopen en te verkopen als je er winst op kan maken.
Wie heeft hier verstand van en kan mijn vragen beantwoorden
Panshit
Ja natuurlijk. en geen tijdlimiet.

Baron

Citaat van: panshit op dinsdag 11 augustus 2015, 13:34:06
misschien een rare vraag.

Is het mogelijk om peso te kopen als de koers laag is en te verkopen bij een hoge koers?
Is de aan en verkoop gebonden aan een termijn limiet?
Ik dacht als het kan om peso,s te kopen en te verkopen als je er winst op kan maken.
Wie heeft hier verstand van en kan mijn vragen beantwoorden
Panshit

:hoedjeaf:

IK heb heel veel verstand, van alles. Meest van beleggen niet in maar van  ....  lekkere hapjes.  :happy: :crazy:

Natuurlijk kun je peso´s kopen en verkopen. Maar ik denk dat met je je vraag misschien iets anders bedoelt.
Waar ga je die peso´s bewaren? Op een bankrekening? Kun je aan de eisen voldoen om in de PH een bankrekening (zelf?) te openen.
Of wil je die peso´s daar ergens (kluis, safe) bewaren?
Of wil je ze mee nemen naar NL / Belgie? Let er dan op dat de uitvoer van peso´s beperkt is. En later de invoer ook weer beperkt is, en wel zelfs belachelijk laag! En de invoer van geld (dus los van welke USD, â,¬ of peso) in de EU ook weer beperkt is. Dus niet ieder bedrag is mogelijk.
-Je risico is dat je bij verkoop verlies maakt. Het voordeel is dat je de peso´s kunt laten liggen totdat je in de winst komt.

Dan kun je nog in de valuta handel gaan. Dus via beurzen (evt met tussenpersoon een bank of een brooker). Ik weet niet of er in peso´s ook gehandeld wordt. Via beurzen zijn ook weer verschillende mogelijkheden, de optie en termijnhandel ( dan is er wel een termijn aan verbonden).
Je kunt ook een premie betalen, DE optie handel. Dus voor bv 1.000.000 peso betaal je bv 10.000 peso (of het equivalent in USD of  euro) en je "gokt dan op koersveranderingen (dus kan zowel op dat ie duurder als dat ie goedkoper wordt). Wordt die koersverandering niet bereikt, binnen de termijn dat het kontrakt loopt, ben je je premie kwijt. Kontrakten kunnen bv 3, 6, 12 mnd zijn. Maak je geen winst dan vervalt het kontrakt aan het einde van de periode. Je kunt ook het kontrakt zelf verkopen tijdens de looptijd, als je je verlies of wist wilt nemen.
-Je risico is maximaal de premie die je betaalt hebt.

Ik laat het hier bij want dit zijn dan nog de minst risico volle manieren. Ik ben er erg lang uit en weet dus ook niet wat en of je dit met peso´s kunt doen.


LET OP:
Beleggen moet je alleen doen met geld dat je kan missen, want als je pech hebt raak je het (deels) kwijt. En als je dan je leven, uitgavenpatroon dam moet veranderen, of er je weinige spaarcenten in hebt gestopt en die kwijt raakt (en daarmee misschien sommige toekomstdromen) komt het hard aan.

:janken: :janken: :janken: :explotieren: :explotieren: :explotieren: :stomstomstom: :stomstomstom: :stomstomstom: :mauer: :mauer: :mauer:


Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Pinocchio

De ( officiele ) waarde van de Peso tegenover de Euro bereikt weer 52 en dat is al van januari geleden dat de koers nog zo hoog was.
   
1.00 EUR   =   51.9970 PHP PHP

Pinocchio

Intussen is de koersverhouding Euro/Peso verder opgelopen:

1.00 EUR   =   52.7978 PHP (koers op XE.com)

boldy

Dat gaat ineens zeer snel. Het is te hopen dat hij dalijk niet net zo snel of nog sneller keldert .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Pinocchio

Het gaat nu inderdaad heel snel:

1.00 EUR   =   53.0488 PHP(volgens XE.com)


stijn54

Citaat van: Pinocchio op vrijdag 21 augustus 2015, 18:11:49
Het gaat nu inderdaad heel snel:

1.00 EUR   =   53.0488 PHP(volgens XE.com)


Inderdaad maar spijtig dat de beurzen onder aandere daardoor 10 per cent naar beneden donderen.

Ronny55

Citaat van: stijn54 op vrijdag 21 augustus 2015, 22:54:35
Citaat van: Pinocchio op vrijdag 21 augustus 2015, 18:11:49
Het gaat nu inderdaad heel snel:

1.00 EUR   =   53.0488 PHP(volgens XE.com)


Inderdaad maar spijtig dat de beurzen onder aandere daardoor 10 per cent naar beneden donderen.

Ok voor de speculanten mss nefast maar ik denk voor Jan met de pet , hier in de  :smiley-philippines: , een verademing  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.