Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Dat is precies wat ik wilde vertellen phille, gisteren nog niet maar vandaag ineens kosten.

Zal morgen even kijken hoe het gesteld is bij HSBC aangezien ik de transactie bij BPI vanwege de kosten gecanceld heb.

Overigens heeft BPi vorig jaar ook kosten berekend maar deze weer afgeschaft na de OFW remitance housse in de kerst periode, nu dus weer geactiveerd vanwege de naderende kerst. Tja eigen soort eerst he.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

ladgar

Ook vastgesteld
bij BPI op 11 augustus geen onkosten voor afhaling met buitenlandse kaart
op 13 augustus 200 peso kosten

Kano

De banken doen kennelijk mee aan het enorm populaire Filipijnse spelletje om buitenlanders zoveel mogelijk geld uit te zuigen.  :handenwrijven:

Als nu bijna alle Filipijnse banken kosten in rekening brengen voor een pintransactie,  wordt het interessant om te zien of er goedkopere alternatieven zijn door bijvoorbeeld geld over te schrijven naar een Filipijnse bank en met een lokale bankkaart te pinnen.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Amice

Vandaag naar HSBC geweest en daar gepind

P30000= â,¬519,99 =57,69

er werden geen kosten berekend.

Inderdaad enkel de filippijnse banken die zwaar geld willen verdienen aan den buitenlander en een ontmoediging om hen veel te laten pinnen om zo met de kerst de ego's te strelen van hun kababayans,blijkbaar.  :weetikniet:

De geldmachines moeten immers volzitten nu al dat "gratis" OFW geld binnen gaat komen. Het zou toch wat zijn als de filipino een lege machine aantreft,die uiteraard hoe kan het ook anders enkel door buitenlanders kan zijn leeggetrokken, foei u kano's hoe durft u?  :neeneenee:

Raar volk die filipino's  :jajaja:

Citaatwordt het interessant om te zien of er goedkopere alternatieven zijn door bijvoorbeeld geld over te schrijven naar een Filipijnse bank en met een lokale bankkaart te pinnen.

Dat is dan nog maar de vraag,aangezien je als buitenlander niet zomaar een rekening kunt openen en als dat al kan dan vaak ook nog enkel een dollar of andere valuta rekening.
daarnaast dien je dan geld over te (laten) maken naar de filippijnse rekening en dat kost ook aardig wat pesos.


Ik neem voorlopig maar de taxi naar HSBC die me P150 heeft gekost heen en terug, bespaar ik toch P450 en nog leuker is die gaan de filippijnse banken aan de neus voorbij.
:haha:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Kano

HSBC is sowieso een top bank, maar die heeft helaas alleen vestigingen in metro Manila, Cebu en Davao.  Ik heb overigens geen  problemen gehad om Filipijnse bankrekeningen in pesos te openen.  

Uiteraard zijn er kosten voor het overboeken van NL/BE bank naar een RP bank. Ik ben echter benieuwd of er lagere kosten zijn als de overboeking via een  Filipijns bankfiliaal in de EU wordt gedaan. Nu het overboeken binnen de EU op basis van shared costs kosteloos is,  zou de overboeking zelfs plaats kunnen vinden via een Filipijns bankfiliaal in een ander land dan NL/BE.  :denk:  Iemand ervaring ?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

boomerang

Citaat van: Kano op zaterdag 14 augustus 2010, 05:59:51
HSBC is sowieso een top bank, maar die heeft helaas alleen vestigingen in metro Manila, Cebu en Davao.  Ik heb overigens geen  problemen gehad om Filipijnse bankrekeningen in pesos te openen.  

Uiteraard zijn er kosten voor het overboeken van NL/BE bank naar een RP bank. Ik ben echter benieuwd of er lagere kosten zijn als de overboeking via een  Filipijns bankfiliaal in de EU wordt gedaan. Nu het overboeken binnen de EU op basis van shared costs kosteloos is,  zou de overboeking zelfs plaats kunnen vinden via een Filipijns bankfiliaal in een ander land dan NL/BE.  :denk:  Iemand ervaring ?

Heb hier ook erg veel belangstelling voor en hoop dat er ervaringsdeskundigen zijn die zich melden.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

disnoke

blijkbaar zal de peso niet vlug stijgen  :negatief:

Had gehoopd dat hij terug toch 60 ging raken, heeft er even mee geflirt maar is nu terug aan het zakken

xav

Citaat van: disnoke op zaterdag 14 augustus 2010, 17:17:23
blijkbaar zal de peso niet vlug stijgen  :negatief:

Had gehoopd dat hij terug toch 60 ging raken, heeft er even mee geflirt maar is nu terug aan het zakken

idd  :negatief:

Luc

Kun je bij de ATM van HSBC met gelijk welke Maestro kaart geld afhalen of gaat dat alleen voor degenen die een rekening hebben bij HSBC?
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Phille

Als er Maestro opstaat dan kan je met alle kaarten geld afhalen, of zo zou het toch moeten! Tenzij het in de Filipijnen anders geregeld is, wat natuurlijk zou kunnen  :floet: