Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

xav

volgens jullie site's staat de euro nog beter dan op oanda.com  :thumb:

misschien dat oanda maar 2 of 3 maal de koers aanpast...

boldy

ik kijk altijd op wu en dan doe ik er 1 peso bovenop das goed voor de ing bank waar ik bij zit  is mij opgevallen .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

vvjoris

Citaat van: xav op donderdag 30 september 2010, 12:35:30
nu dat het terug iets beter gaat met de euro, wou ik eens vragen wat eigenlijk de beste plaats is om de exchange rate te zien...
Ik gebruikte vroeger altijd http://www.xe.com/ geeft vandaag 1.00 EUR   =   59.9340 PHP
Recentelijk ben ik overgeschakeld naar http://finance.yahoo.com/currency-converter/#from=EUR;to=PHP;amt=1 die geeft 59.8389 PHP voor 1 EUR
Yahoo is makkelijk, als je die opslaat bij je favorieten/bladwijzers heb je meteen de koers EUR-PHP als je hem opent
Wat je ECHT krijgt is altijd ietske minder, zeker bij het versturen van geld met Western Union
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

boldy

het feit blijft  nog wel dat het niks uitmaakt wat er op die sites staat hoeveel peso je voor je eurie krijgt maar wat de bank je geeft en die sites geven je mijn inziens altijd meer aan dan dat je werkelijk van je bank krijgt. bij de postbank tegenwoordig ing bank krijg ik 1 peso meer dan je bij WU krijg .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

xav

Citaat van: boldy op donderdag 30 september 2010, 18:39:15
het feit blijft  nog wel dat het niks uitmaakt wat er op die sites staat hoeveel peso je voor je eurie krijgt maar wat de bank je geeft en die sites geven je mijn inziens altijd meer aan dan dat je werkelijk van je bank krijgt. bij de postbank tegenwoordig ing bank krijg ik 1 peso meer dan je bij WU krijg .

dat zal idd zo zijn... heb nu gezien bij BDO dat het 58,8 is... das ook een peso minder dan wat er op de meeste site's staat..

Amice

Citaat van: boldy op donderdag 30 september 2010, 18:39:15
het feit blijft  nog wel dat het niks uitmaakt wat er op die sites staat hoeveel peso je voor je eurie krijgt maar wat de bank je geeft en die sites geven je mijn inziens altijd meer aan dan dat je werkelijk van je bank krijgt. bij de postbank tegenwoordig ing bank krijg ik 1 peso meer dan je bij WU krijg .

De ing/postbank is in dit geval ook niet echt een graadmeter aangezien die de koers middelen..
M.a.w. eerst wordt het opgenomen geld op je rekening gereserveerd en pas enige dagen later wordt de koers bepaald.
Bij een stijgende euro kan dat dan hoger uitvallen maar met een dalende euro, lager. meestal heb je wel baat bij die middeling.
Zover mij bekend doen andere banken dat niet,die nemen de dagkoers.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

boldy

ok ik wist dat niet dat die andere banken dat anders doen dan de ing/postbank ,en dat ze bij de ing/postbank je geld reserveren dat wist ik wel ja ,meestal duurt het 3 tot 4 dagen voordat ze de koers hebben berekend.
trouwens als je op vakantie naar de filippijnen gaat is het  dan beter om cash mee te nemen en daar omwisselen of te pinnen.
heb daar zelf niet opgelet of dat voordeliger is of niet ,iemand die dat weet hier ?
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Amice

Alles omwisselen zou ik zeker afraden want dan moet je telkens naar de moneychangers en die zijn dus echt niet te vertrouwen.

Wat wel handig is ,is om genoeg handgeld op zak te hebben voor de eerste paar dagen, die euro's kun je makkelijk omwisselen op de airport zelf, daarna gewoon pinnen met maestro of cirrus kaart.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luke

Sanry's is een betrouwbaar wisselkantoor in Metro Manila.
http://www.sanrysmoneychanger.com/branches

Heb er zelf weinig ervaring mee EURO's wisselen maar bezoekende vrienden (geladen met EUR) vonden ook dat het veilig is en de beste wisselkoers geeft.

innka3

wisselen kan ook in de meeste SM's of Robinsons daar zijn vaak wisselkantoortjes  :atyourservice: