Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

ganda

Citaat van: Amice op dinsdag 10 januari 2012, 20:32:27
Klopt idd wel ja, bijna ieder jaar is het laag rond de kerst, begint eigenljk al te zakken in oktober/november en duurt meestal tot februari.
Komt door al het geld dat vanuit de USA/europa en midden oosten opgestuurd wordt door filippijnse overseas workers naar familie in de filippijnen.

Vanaf februari tot eind mei stijgt de euro dan weer vanwege economisch hoogseizoen in europa, maar dat valt de laatste jaren weer tegen vanwege crisis na crisis.
Al met al maakt die economische wip in het voorjaar de schade van de lage euro  rond kerst denk ik niet goed.



Uw denkpatroon is deels juist, maar de oorzaak dat de euro eind november aan zijn val is begonnen komt door Italie. Italie moest dan zijn oude leningen aflossen.

Nog een kleine tip die ik meekreeg van mijn bankier: kijk nooit naar de wisselkoers in dagbladen, dat is nl de biljettenkoers en dat scheelt een pak tov van de beurs.

De juiste koers ( per kwartier ) vindt u hier

http://www.beursduivel.be/aandeel-EURO-US_DOLLAR.koersen


bananacreek

Vandaag hoogste waarde hier P55.10 (op straat)

Maar het is nog steeds niet zo zoals een aantal jaren geleden (heb het hier nog ergens staan in een boekje maar ik ben te lui om het op te zoeken, maar Pierrevanwies weet het jaar nog wel).

Toen was de EURO - 0,83 - US DOLLAR...... :jajaja: :jajaja: :jajaja:

Maar die tijd zijn we ook doorgekomen...........

boomerang

Citaat van: bananacreek op woensdag 11 januari 2012, 14:04:24
Vandaag hoogste waarde hier P55.10 (op straat)

Maar het is nog steeds niet zo zoals een aantal jaren geleden (heb het hier nog ergens staan in een boekje maar ik ben te lui om het op te zoeken, maar Pierrevanwies weet het jaar nog wel).

Toen was de EURO - 0,83 - US DOLLAR...... :jajaja: :jajaja: :jajaja:

Maar die tijd zijn we ook doorgekomen...........

Ik ben bang dat de waarde van de Euro nog verder zal dalen en dat daar weinig verbetering in gaat komen.
Maar stel je eerst eens even de vraag waarom goud stijgt.

Goud stijgt omdat overheden massaal schulden maken en deze schulden steeds meer financieren door geld te printen. Quantitative easing (QE) noemen ze het dan.

Het is een trend die niet lijkt te verdwijnen. Telkens wanneer de economie verzwakt, hoor je de lokroep van QE. Ook vandaag.

Zelfs Europa ging recent overstag. Tot op heden stond men nog min of meer op de rem omdat Duitsland dwars lag maar daar is recent nog maar weinig van te merken.

Om het simpel te zeggen: het is niet goud dat stijgt maar valuta's die dalen.

Hoe meer geld er geprint wordt, hoe hoger goud zal stijgen en hoe minder de valuta waard wordt.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

Citaat van: boomerang op woensdag 11 januari 2012, 15:31:41
Citaat van: bananacreek op woensdag 11 januari 2012, 14:04:24
Vandaag hoogste waarde hier P55.10 (op straat)

Maar het is nog steeds niet zo zoals een aantal jaren geleden (heb het hier nog ergens staan in een boekje maar ik ben te lui om het op te zoeken, maar Pierrevanwies weet het jaar nog wel).

Toen was de EURO - 0,83 - US DOLLAR...... :jajaja: :jajaja: :jajaja:

Maar die tijd zijn we ook doorgekomen...........

Ik ben bang dat de waarde van de Euro nog verder zal dalen en dat daar weinig verbetering in gaat komen.
Maar stel je eerst eens even de vraag waarom goud stijgt.

Goud stijgt omdat overheden massaal schulden maken en deze schulden steeds meer financieren door geld te printen. Quantitative easing (QE) noemen ze het dan.

Het is een trend die niet lijkt te verdwijnen. Telkens wanneer de economie verzwakt, hoor je de lokroep van QE. Ook vandaag.

Zelfs Europa ging recent overstag. Tot op heden stond men nog min of meer op de rem omdat Duitsland dwars lag maar daar is recent nog maar weinig van te merken.

Om het simpel te zeggen: het is niet goud dat stijgt maar valuta's die dalen.

Hoe meer geld er geprint wordt, hoe hoger goud zal stijgen en hoe minder de valuta waard wordt.


Klinkt allemaal positief zo te zien, en de aow'ers worden hierbij flink in de neus gebeten en ik denk niet dat een AOW'er aan goud zal zitten denken..........

Blauwvinger

Hey Boomerang, die wijsheid heb je ook niet van jezelf.
Klinkt me bekend in de oren.
Maarten Verheyen roept al 2 jaar dat je vermogen in goud en dollars moet beleggen :biggrinn:
Dollars tijdelijk, omdat op een dag Uncle Sam ook falliet gaat.
Ik vindt het allemaal maar link.
Zeker is het wel.. dat als de EU besluit om geld bij te printen om uit de schulden te komen, krijgen we de komende jaren in de EU met een stevig portie inflatie te maken. :denk:

vvjoris

2 jaar terug 70 peso voor een euro, nu nog 55. Binnen twee jaar zal het minder als 30 zijn, want alle Europese beleidsmakers zijn idioten.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Kano

Het probleem is dat je aan alle kanten wordt gebeten, de pensioenen gaan omlaag, de AOW misschien ook als het woonlandbeginsel wordt ingevoerd, de prijzen stijgen en je krijgt minder pesos voor de euro. Ik heb al een plastic bekertje aangeschaft  :jajaja:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Citaat van: Kano op donderdag 26 januari 2012, 13:18:38
Het probleem is dat je aan alle kanten wordt gebeten, de pensioenen gaan omlaag, de AOW misschien ook als het woonlandbeginsel wordt ingevoerd, de prijzen stijgen en je krijgt minder pesos voor de euro. Ik heb al een plastic bekertje aangeschaft  :jajaja:

Ik kreeg toch 5 euros meer AOW deze maand.............. :thumb: :thumb:

Woonland beginsel:

:benweg: :benweg: :benweg:




bananacreek

Citaat van: Kano op donderdag 26 januari 2012, 13:18:38
Het probleem is dat je aan alle kanten wordt gebeten, de pensioenen gaan omlaag, de AOW misschien ook als het woonlandbeginsel wordt ingevoerd, de prijzen stijgen en je krijgt minder pesos voor de euro. Ik heb al een plastic bekertje aangeschaft  :jajaja:

En het volgende dan....?

Wetsvoorstel invoering woonlandbeginsel in de sociale zekerheid

Het kabinet wil in het kader van de beperking van de export van uitkeringen naar landen buiten de EU het woonlandbeginsel invoeren in de Algemene Kinderbijslagwet (AKW), de Algemene nabestaandenwet (Anw), de Wet op het kindgebonden budget (WKB) en de Wet werk en inkomen naar arbeidsvermogen (Wet WIA). De bedoeling is om de hoogte van een uitkering af te stemmen op het kostenniveau van het land waar de belanghebbende of het kind woont. Daarmee wordt bereikt dat de uitkering ook in het buitenland hetzelfde doel heeft als in Nederland. Het woonlandbeginsel geldt ook voor Caribisch Nederland (Bonaire, Saba en Sint Eustatius). De AOW is uitgezonderd, omdat de AOW een ouderdomspensioen is dat wordt opgebouwd en omdat de AOW geen arbeidsplicht kent.Het is de bedoeling dat dit wetsvoorstel op 1 juli 2012 in werking treedt voor de AKW, Anw en WGA-vervolguitkering en op 1 januari 2013 voor de WKB.

De regering is van mening dat de invoering van het woonlandbeginsel geen vorm van (ongerechtvaardigde) ongelijke behandeling inhoudt, omdat de hoogte van een uitkering, die is gebaseerd op het niveau van het sociaal minimum en de kosten van levensonderhoud, voor betrokkenen buiten Nederland wordt gebaseerd op het kostenniveau in het land waarin de betrokkene woont. Het Europese Hof voor de Rechten van de Mens heeft geoordeeld dat personen die niet in een bepaalde staat wonen zich niet in een gelijke positie bevinden als personen die daar wel wonen, met name niet als het gaat om de toepassing van sociale zekerheidsregelingen die voorzien in een uitkering op het sociaal minimum.


source: http://schuiteman.com/nieuws/vaktechnisch-nieuws/wetsvoorstel-invoering-woonlandbeginsel-de-sociale-zekerheid

boomerang

Citaat van: bananacreek op donderdag 26 januari 2012, 15:33:51
Citaat van: Kano op donderdag 26 januari 2012, 13:18:38
Het probleem is dat je aan alle kanten wordt gebeten, de pensioenen gaan omlaag, de AOW misschien ook als het woonlandbeginsel wordt ingevoerd, de prijzen stijgen en je krijgt minder pesos voor de euro. Ik heb al een plastic bekertje aangeschaft  :jajaja:

En het volgende dan....?

Wetsvoorstel invoering woonlandbeginsel in de sociale zekerheid

Het kabinet wil in het kader van de beperking van de export van uitkeringen naar landen buiten de EU het woonlandbeginsel invoeren in de Algemene Kinderbijslagwet (AKW), de Algemene nabestaandenwet (Anw), de Wet op het kindgebonden budget (WKB) en de Wet werk en inkomen naar arbeidsvermogen (Wet WIA). De bedoeling is om de hoogte van een uitkering af te stemmen op het kostenniveau van het land waar de belanghebbende of het kind woont. Daarmee wordt bereikt dat de uitkering ook in het buitenland hetzelfde doel heeft als in Nederland. Het woonlandbeginsel geldt ook voor Caribisch Nederland (Bonaire, Saba en Sint Eustatius). De AOW is uitgezonderd, omdat de AOW een ouderdomspensioen is dat wordt opgebouwd en omdat de AOW geen arbeidsplicht kent.Het is de bedoeling dat dit wetsvoorstel op 1 juli 2012 in werking treedt voor de AKW, Anw en WGA-vervolguitkering en op 1 januari 2013 voor de WKB.

De regering is van mening dat de invoering van het woonlandbeginsel geen vorm van (ongerechtvaardigde) ongelijke behandeling inhoudt, omdat de hoogte van een uitkering, die is gebaseerd op het niveau van het sociaal minimum en de kosten van levensonderhoud, voor betrokkenen buiten Nederland wordt gebaseerd op het kostenniveau in het land waarin de betrokkene woont. Het Europese Hof voor de Rechten van de Mens heeft geoordeeld dat personen die niet in een bepaalde staat wonen zich niet in een gelijke positie bevinden als personen die daar wel wonen, met name niet als het gaat om de toepassing van sociale zekerheidsregelingen die voorzien in een uitkering op het sociaal minimum.


source: http://schuiteman.com/nieuws/vaktechnisch-nieuws/wetsvoorstel-invoering-woonlandbeginsel-de-sociale-zekerheid

:thumb:
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"