Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Quezonboy

Citaat van: vvjoris op zondag 27 mei 2012, 20:14:02
Citaat van: Quezonboy op zondag 27 mei 2012, 12:17:32
Dat gaat een keer (weer) helemaal fout dus is het geloof in de dollar in mijn ogen op  niets anders gebaseerd dan op gebakken lucht.

De euro is dan zelfs een beetje gebaseerd op aangebrande lucht:

27/2/2012: 1 eur = 1.341 usd, 27/5/2012: 1 eur = 1.252 usd... gebakken lucht brengt dus 6.6 % op op 3 maand, maar in België zetten de idioten liever miljarden euros op een spaarboek aan 3 % per jaar.....

En met pesos:
27/2/2012 100 php = 2.320 usd = 1.730 eur
27/5/2012 100 php = 2.285 usd = 1.825 eur

peso gaat er dus op vooruit zowel tegenover eur als tegenover usd, maar usd is toch een maatje te groot voor eur.....

Europe goes down the drain......
In welke zin is de USA een maatje te groot voor de EU, economisch zeker niet :confused2:?

vvjoris

Citaat van: Quezonboy op zondag 27 mei 2012, 20:22:54

In welke zin is de USA een maatje te groot voor de EU, economisch zeker niet :confused2:?

Ik ben geen economisch expert, en zeker geen amerikanofiel....maar in de USA bestaat zoiets als ETF, dat zijn Exchange Traded Funds, en daar staat zo'n 1.1 triljoen USD op (ik weet zelfs niet hoeveel nullen dat zijn) De verwachtte stijging voor 2012 is 31 % .... dat gaat over immense hoeveelheden geld die ik me zelfs niet kan voorstellen

Reken dan even uit als je een beetje rijk bent (ik niet dus....) en je hebt â,¬ 100.000, en je zet dat nu op een BE spaarboek, dan heb je binnen een jaar â,¬ 102.550 ( 3%, maar vadertje staat roomt een beetje af met onroerende voorheffing) Is het niet beter er dollartjes voor te kopen, als de huidige trend zich doorzet heb je er dan nu 125.000, met 0.72 % intrest (key rate op dit moment, in een ETF heb je wel meer....) 125.900 USD binnen een jaar, terug omwisselen in euros aan 1.18 en het resultaat is â,¬ 106.695 Er zullen uiteraard wel wat wisselkosten afgaan maar toch, 't is bijna 3 keer meer é.....

Of dit de Amerikaanse economie sterker maakt dan de Europese weet ik niet, maar mijn portefeuille wordt in USA precies dikker, en in Europa dunner..... (door de inflatie.....)

Grieken, Italianen, Spanjaarden en Portugezen hebben ons goed liggen....en vadertje staat belast ons het dubbele als in USA....

Ik wil hier weg.....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Blauwvinger

We moeten weer terug: dat de munt gekoppeld is aan de goud prijs
Maar als het zover is dan is de euro en dollar :ripba8:
Omdat ze nu eindeloos, geld kan worden bijgedrukt en dat is `gebakken lucht`
Iedereen leent van iendereen en dat gaat een keer goed fout.


vvjoris

Het zit eigenlijk zo in mekaar: de States drukken dollars bij naargelang er dollars naar het buitenland gaan, dit heeft geen enkele invloed op hun economie, en het is ook totaal niet nodig dat ze goud hebben om die dollars in te dekken, want dat geld dat naar het buitenland gaat komt nooit meer terug, het wordt daar immers gebruikt als betaalmiddel, vooral dan in groeilanden als China, Taiwan, Indië en nog vele andere Aziatische landen. Niemand heeft immers vertrouwen in de munten van die landen zelf..... De USD krijg je dus niet zomaar kapot, al drukken ze gebakken-lucht-biljetten....
Hadden we in  :belgiesmiley: dollars in plaats van Euro's, dan was alles veel makkelijker.... bovendien wordt de economie hier van binnenuit ondermijnd: de mensen zijn zo idioot om miljarden euro's te sparen, de banken te lomp om dat geld iets te laten opbrengen, en de overheid doet ook al niks anders dan besparen, zodat de economie stagneert, en vrees ik binnenkort zelfs in recessie is...
Steeds minder pesos voor een euro dan ook vrees ik......
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Quezonboy

Citaat van: vvjoris op maandag 28 mei 2012, 11:15:40
Het zit eigenlijk zo in mekaar: de States drukken dollars bij naargelang er dollars naar het buitenland gaan, dit heeft geen enkele invloed op hun economie, en het is ook totaal niet nodig dat ze goud hebben om die dollars in te dekken, want dat geld dat naar het buitenland gaat komt nooit meer terug, het wordt daar immers gebruikt als betaalmiddel, vooral dan in groeilanden als China, Taiwan, Indië en nog vele andere Aziatische landen. Niemand heeft immers vertrouwen in de munten van die landen zelf..... De USD krijg je dus niet zomaar kapot, al drukken ze gebakken-lucht-biljetten....
Hadden we in  :belgiesmiley: dollars in plaats van Euro's, dan was alles veel makkelijker.... bovendien wordt de economie hier van binnenuit ondermijnd: de mensen zijn zo idioot om miljarden euro's te sparen, de banken te lomp om dat geld iets te laten opbrengen, en de overheid doet ook al niks anders dan besparen, zodat de economie stagneert, en vrees ik binnenkort zelfs in recessie is...
Steeds minder pesos voor een euro dan ook vrees ik......

Dat was in het verleden de dollar heeft nu veel vertrouwen verloren.

Deep Throat

Citaat van: vvjoris op maandag 28 mei 2012, 11:15:40
.....de mensen zijn zo idioot om miljarden euro's te sparen,...
Nu ben ik een van die idioten die het probeert te doen (in mijn eentje een aantal duizenden dan, of althans behouden wat ik heb) in tegenstelling tot mijn Filipijnse omgeving, maar ik denk dat ik het toch maar blijf doen anders kom ik hier nooit.
Mondiaal weet ik het niet, economie is een moeilijk vak waarbij velen gelijk hebben.

Wat inderdaad wel raar is bij Nederlanders, hoe slechter ze het denken te krijgen hoe meer er gespaard wordt, eigenlijk heel bijzonder, is wel uniek in de wereld. Calvinistisch verleden denk ik. Mensen willen zekerheid voor de toekomst, dat trekt de knip open. Tot die tijd gaat het op slot.

Waar het volgens mij over gaat is vertrouwen in een munt, als dat weg is heb je een probleem. Er is genoeg vertouwen in de dollar en de machtige dollarbezitters als China hebben geen belang bij devaluering van hun dollarbezit. Volgens mij kunnen die de dollar laten bungelen als ze dat willen.
Ach is maar een mening van een amateur.

vvjoris

Citaat van: Deep Throat op maandag 28 mei 2012, 12:42:17
Citaat van: vvjoris op maandag 28 mei 2012, 11:15:40
.....de mensen zijn zo idioot om miljarden euro's te sparen,...
Nu ben ik een van die idioten die het probeert te doen (in mijn eentje een aantal duizenden dan, of althans behouden wat ik heb) in tegenstelling tot mijn Filipijnse omgeving
Hoe het in Nederland is weet ik niet, maar in België is het gewoon niet interessant om te sparen, op een spaarboek daalt uw vermogen eenvoudigweg....
Vermogen verhogen of minstens behouden kan je enkel met beleggen, maar dat ligt natuurlijk nu wat moeilijk met een stagnerende economie, toch alleszins in Europa. Het ligt echter voor de hand dat het veel beter is in groeilanden (zelfs de Phills !!!!) te investeren, maar daar hebben de meeste westerlingen weer schrik voor (onbekend is onbemind) Gouden regels: steeds spreiden & met vastgoed gaat het quasi nooit mis (geen vakantie-vastgoed of time shares of iets dergelijks uiteraard....)

Citaat
Waar het volgens mij over gaat is vertrouwen in een munt, als dat weg is heb je een probleem. Er is genoeg vertouwen in de dollar en de machtige dollarbezitters als China hebben geen belang bij devaluering van hun dollarbezit. Volgens mij kunnen die de dollar laten bungelen als ze dat willen.
Ach is maar een mening van een amateur.
Amateur slaat toch de nagel op de kop.....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

shando

Citaat van: vvjoris op maandag 28 mei 2012, 11:15:40
Het zit eigenlijk zo in mekaar: de States drukken dollars bij naargelang er dollars naar het buitenland gaan, dit heeft geen enkele invloed op hun economie, en het is ook totaal niet nodig dat ze goud hebben om die dollars in te dekken, want dat geld dat naar het buitenland gaat komt nooit meer terug, het wordt daar immers gebruikt als betaalmiddel, vooral dan in groeilanden als China, Taiwan, Indië en nog vele andere Aziatische landen. Niemand heeft immers vertrouwen in de munten van die landen zelf..... De USD krijg je dus niet zomaar kapot, al drukken ze gebakken-lucht-biljetten....
Hadden we in  :belgiesmiley: dollars in plaats van Euro's, dan was alles veel makkelijker.... bovendien wordt de economie hier van binnenuit ondermijnd: de mensen zijn zo idioot om miljarden euro's te sparen, de banken te lomp om dat geld iets te laten opbrengen, en de overheid doet ook al niks anders dan besparen, zodat de economie stagneert, en vrees ik binnenkort zelfs in recessie is...
Steeds minder pesos voor een euro dan ook vrees ik......

Als alles hetzelfde is, bijv de $, dan zou er geen handel zijn. Economie is het handelen in verschillen, waar de ene winst maakt moet de andere verlies. De ene wordt miljonair en de andere moet maar creperen. Dat is de balans!

Met de globalisering krijgt iedereen gelijke kansen. Hierdoor wordt alles een beetje gelijk getrokken. De rijkere landen worden ietsje armer en de armere een ietje rijker. Koppel de de behorende valuta met dit gegeven. En kijk eens hoe de menses hierop reageren.

Je moet eens voorstellen wat de situatie als alles gelijk is? Bijv, een miljonair die uit eten gaat waarvan hij zijn eigen eten moet koken en borden/bestek moet wassen.

Nu kun je ook voorstellen waarom veel mensen tegen globasering zijn.

Wat je neemt moet je ook weer geven. Alleen gaat dit niet zo op met moeder aarde met haar talrijke grondstoffen.
We pakken veel van de aarde en doen er bijna niets voor terug. Hierdoor krijgt en maakt landen dikke winsten. Kijk maar naar de zgn. BRIC-landen waar de economie zo groeit. Verspilling/consumeren van hun grondstoffen maakt dat ze voorlopig even ervan kunnen genieten.






shando

Citaat van: vvjoris op zondag 27 mei 2012, 20:45:58
Ik ben geen economisch expert, en zeker geen amerikanofiel....maar in de USA bestaat zoiets als ETF, dat zijn Exchange Traded Funds, en daar staat zo'n 1.1 triljoen USD op (ik weet zelfs niet hoeveel nullen dat zijn) De verwachtte stijging voor 2012 is 31 % .... dat gaat over immense hoeveelheden geld die ik me zelfs niet kan voorstellen

Reken dan even uit als je een beetje rijk bent (ik niet dus....) en je hebt â,¬ 100.000, en je zet dat nu op een BE spaarboek, dan heb je binnen een jaar â,¬ 102.550 ( 3%, maar vadertje staat roomt een beetje af met onroerende voorheffing) Is het niet beter er dollartjes voor te kopen, als de huidige trend zich doorzet heb je er dan nu 125.000, met 0.72 % intrest (key rate op dit moment, in een ETF heb je wel meer....) 125.900 USD binnen een jaar, terug omwisselen in euros aan 1.18 en het resultaat is â,¬ 106.695 Er zullen uiteraard wel wat wisselkosten afgaan maar toch, 't is bijna 3 keer meer é.....

Of dit de Amerikaanse economie sterker maakt dan de Europese weet ik niet, maar mijn portefeuille wordt in USA precies dikker, en in Europa dunner..... (door de inflatie.....)


Risky, very risky!!!...niemand kan je vertellen hoe de situatie over een jaar zal zijn. Voor hetzelfde geld ben je het driedubbele bedrag kwijt. Als iedereen dit van te voren weet en hetzelfde zou doen dan zou ene die het tegenovergestelde doet superrijk worden. Dat is handelen in de Forex.

Kano

Ondertussen is de Euro maar aan het dalen ten opzichte van de Peso. De koers is nu P 54.3 maar zal bij de banken in de buurt van de P 53 zijn   :negatief:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn