Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

kristof19

Citaat van: vvjoris op zondag 27 mei 2012, 20:45:58
Citaat van: Quezonboy op zondag 27 mei 2012, 20:22:54

In welke zin is de USA een maatje te groot voor de EU, economisch zeker niet :confused2:?

Ik ben geen economisch expert, en zeker geen amerikanofiel....maar in de USA bestaat zoiets als ETF, dat zijn Exchange Traded Funds, en daar staat zo'n 1.1 triljoen USD op (ik weet zelfs niet hoeveel nullen dat zijn) De verwachtte stijging voor 2012 is 31 % .... dat gaat over immense hoeveelheden geld die ik me zelfs niet kan voorstellen

Reken dan even uit als je een beetje rijk bent (ik niet dus....) en je hebt â,¬ 100.000, en je zet dat nu op een BE spaarboek, dan heb je binnen een jaar â,¬ 102.550 ( 3%, maar vadertje staat roomt een beetje af met onroerende voorheffing) Is het niet beter er dollartjes voor te kopen, als de huidige trend zich doorzet heb je er dan nu 125.000, met 0.72 % intrest (key rate op dit moment, in een ETF heb je wel meer....) 125.900 USD binnen een jaar, terug omwisselen in euros aan 1.18 en het resultaat is â,¬ 106.695 Er zullen uiteraard wel wat wisselkosten afgaan maar toch, 't is bijna 3 keer meer é.....

Of dit de Amerikaanse economie sterker maakt dan de Europese weet ik niet, maar mijn portefeuille wordt in USA precies dikker, en in Europa dunner..... (door de inflatie.....)

Grieken, Italianen, Spanjaarden en Portugezen hebben ons goed liggen....en vadertje staat belast ons het dubbele als in USA....

Ik wil hier weg.....

Je zou pas echt gek moeten zijn om nu die dure dollars te kopen.
Buy low and sell high.
Dollars inslaan als ze aan 1.50 t.o.v. de euro staan is een goed idee maar zeker nu niet.

vvjoris

Citaat van: kristof19 op zaterdag  2 juni 2012, 04:48:44

Dollars inslaan als ze aan 1.50 t.o.v. de euro staan is een goed idee maar zeker nu niet.

Beetje laat....

dollar was 1.59 in juli 2008

we gaan vrees ik terug naar 2002, dan was het 0.93

Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bananacreek

HIER WERD VERTELD (BEWEERD) VANMIDDAG DAT DE EURO BEHOORLIJK ONDER DE DOLLAR ZAL MOETEN ZAKKEN OM DE ZAKEN IN EUROPA WEER OP TOUW TE ZETTEN.....






Quezonboy

Citaat van: bananacreek op zaterdag  2 juni 2012, 14:30:07
HIER WERD VERTELD (BEWEERD) VANMIDDAG DAT DE EURO BEHOORLIJK ONDER DE DOLLAR ZAL MOETEN ZAKKEN OM DE ZAKEN IN EUROPA WEER OP TOUW TE ZETTEN.....







Besef je wel dat het van een  Engelse zender (BBC) komt? :confused2: Zelf als dat zo is, hoe willen ze dat dan doen?

bananacreek

Citaat van: Quezonboy op zaterdag  2 juni 2012, 19:02:53
Citaat van: bananacreek op zaterdag  2 juni 2012, 14:30:07
HIER WERD VERTELD (BEWEERD) VANMIDDAG DAT DE EURO BEHOORLIJK ONDER DE DOLLAR ZAL MOETEN ZAKKEN OM DE ZAKEN IN EUROPA WEER OP TOUW TE ZETTEN.....







Besef je wel dat het van een  Engelse zender (BBC) komt? :confused2: Zelf als dat zo is, hoe willen ze dat dan doen?

Juist, dat was de BBC en dat was een opvatting van één van die drie mensen die de situatie in Europa Griekenland en Spanje aan het bespreken waren en de kaalkop beweerde dat de euro beneden de dollar zou moeten zakken..........en dat is natuurlijk niet mijn mening.
Maar ze zijn hard op weg................... :jajaja: :jajaja:

PHwaarde

Onze Kunduz minister van Financiën Jan Kees de Jager is de laatste tijd wel erg stil trouwens. Nog niet zo heel lang geleden durfde hij te beweren dat de â,¬ nog altijd een heel sterke munt was  :neeneenee:

bananacreek

Citaat van: PHwaarde op zondag  3 juni 2012, 13:48:15
Onze minister van Financiën Jan Kees de Jager is de laatste tijd wel erg stil trouwens. Nog niet zo heel lang geleden durfde hij te beweren dat de â,¬ nog altijd een heel sterke munt was  :neeneenee:

TEKENEN VAN METAALMOEHEID........................ :denk: :denk:............. :weetikniet:

Blauwvinger

Jan Kees de Jager is ook maar een piep klein pionnetje op het EUROPEES FINANCIELE SCHAAKBORD
En zegt ook precies wat de ABN bank en CBS hem voor kauwen. :lachen:

innka3

#348
Citaat van: blauwvinger50 op zondag  3 juni 2012, 19:01:05
Jan Kees de Jager is ook maar een piep klein pionnetje op het EUROPEES FINANCIELE SCHAAKBORD
En zegt ook precies wat de ABN bank en CBS hem voor kauwen. :lachen:
ja en het zelfde als deze meelopers,wat moeten ze daar  :weetikniet:
http://www.vrijspreker.nl/wp/2012/05/esm-landverraders-rutte-en-pechtold-naar-bilderberg-2012-31-mei-3-juni/

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/06/bilderberg.html

even bij dit topic blijven;dus binnenkort komen we onder de 48 voor een euro  :confused2:

Quezonboy

#349
  :ikkeniebegrijp: Blijft de vraag hoe de Euro onder de dollar moet komen, Amerika heeft de grootste staatsschuld ter wereld? De schulden van falliete staten moeten of worden gedragen / overgenomen door de de andere staten.