Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

shando

Citaat van: Quezonboy op zondag  3 juni 2012, 22:49:30
 :ikkeniebegrijp: Blijft de vraag hoe de Euro onder de dollar moet komen, Amerika heeft de grootste staatsschuld ter wereld? De schulden van falliete staten moeten of worden gedragen / overgenomen door de de andere staten.

Je geeft het antwoord al op je vraag.

Quezonboy

Citaat van: shando op maandag  4 juni 2012, 08:03:42
Citaat van: Quezonboy op zondag  3 juni 2012, 22:49:30
 :ikkeniebegrijp: Blijft de vraag hoe de Euro onder de dollar moet komen, Amerika heeft de grootste staatsschuld ter wereld? De schulden van falliete staten moeten of worden gedragen / overgenomen door de de andere staten.

Je geeft het antwoord al op je vraag.


Sorry dat snapt ik niet?  :confused2: Amerika heeft de grootste staatsschuld ter wereld, niet de Euro-zone! Door de enorme staatsschuld van Amerika lijkt het me onmogelijk dat de Euro onder de Dollar kan komen.

Luc

Citaat van: Quezonboy op maandag  4 juni 2012, 13:18:18
Citaat van: shando op maandag  4 juni 2012, 08:03:42
Citaat van: Quezonboy op zondag  3 juni 2012, 22:49:30
 :ikkeniebegrijp: Blijft de vraag hoe de Euro onder de dollar moet komen, Amerika heeft de grootste staatsschuld ter wereld? De schulden van falliete staten moeten of worden gedragen / overgenomen door de de andere staten.

Je geeft het antwoord al op je vraag.


Sorry dat snapt ik niet?  :confused2: Amerika heeft de grootste staatsschuld ter wereld, niet de Euro-zone! Door de enorme staatsschuld van Amerika lijkt het me onmogelijk dat de Euro onder de Dollar kan komen.

In % van het BNP heeft Japan de grootste staatsschuld van de wereld. In 2011 was dat 229% van het BNP. De US heeft 102% van het BNP. Dat is ongeveer hetzelfde als België.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_public_debt
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

innka3

Citaat van: Quezonboy op maandag  4 juni 2012, 13:18:18


Door de enorme staatsschuld van Amerika lijkt het me onmogelijk dat de Euro onder de Dollar kan komen.

dus straks 1 euro = 1.00 USD = 43.5350 PHP    :confused2:  :weetikniet:

shando

Citaat van: innka3 op maandag  4 juni 2012, 21:16:06
Citaat van: Quezonboy op maandag  4 juni 2012, 13:18:18


Door de enorme staatsschuld van Amerika lijkt het me onmogelijk dat de Euro onder de Dollar kan komen.

dus straks 1 euro = 1.00 USD = 43.5350 PHP    :confused2:  :weetikniet:

Dat zou best kunnen.! Het heeft met vertrouwen te maken. Je kunt een andere lidstaat wel helpen maar het geld dat men stuurt zal ooit een keer terugbetaald moeten worden. Als de vertrouwen van terugbetalen hier niet groot in is zal veel valutahandelaren hun euro's will droppen waardoor het aanbod van euro's groter is dan de vraag. De waarde van de euro zal dan dalen.

PHwaarde

#355
De koers van de â,¬ zal voorlopig alleen maar dalen :daag:

Die 3letterwoordje Zuid-Europese landen trekken de rest mee in hun misère.

http://www.nu.nl/economie/2827873/ernstige-kans-eu-cyprus-moet-redden.html

Oftewel zo goed als zeker. En wie mogen dit alles weer gaan betalen?  :jajaja:

Cosyns Guy

Citaat van: PHwaarde op dinsdag  5 juni 2012, 19:35:28
De koers van de â,¬ zal voorlopig alleen maar dalen :daag:

Die 3letterwoordje Zuid-Europese landen trekken de rest mee in hun misère.

http://www.nu.nl/economie/2827873/ernstige-kans-eu-cyprus-moet-redden.html

Oftewel zo goed als zeker. En wie mogen dit alles weer gaan betalen?  :jajaja:

Zou mijzelf toch eens afvragen waarom die zogenaamde 3 letterwoordje Zuid-Europese landen volgens velen de reden is van al de miserie nu.
Lees de link maar eens door.Dan zal men zien dat zij allesbehalve de reden zijn van de Eurocrisis maar juist de rijke landen de oorzaak onrechtstreeks zijn.
En dat kan men doortrekken naar de hele wereldeconomie.
http://bureaudehelling.nl/artikel/is-de-eurozone-op-weg-naar-echte-oplossingen

vvjoris

Citaat van: Cosyns Guy op dinsdag  5 juni 2012, 22:49:18
Citaat van: PHwaarde op dinsdag  5 juni 2012, 19:35:28
De koers van de â,¬ zal voorlopig alleen maar dalen :daag:

Die 3letterwoordje Zuid-Europese landen trekken de rest mee in hun misère.

http://www.nu.nl/economie/2827873/ernstige-kans-eu-cyprus-moet-redden.html

Oftewel zo goed als zeker. En wie mogen dit alles weer gaan betalen?  :jajaja:

Zou mijzelf toch eens afvragen waarom die zogenaamde 3 letterwoordje Zuid-Europese landen volgens velen de reden is van al de miserie nu.
Lees de link maar eens door.Dan zal men zien dat zij allesbehalve de reden zijn van de Eurocrisis maar juist de rijke landen de oorzaak onrechtstreeks zijn.
En dat kan men doortrekken naar de hele wereldeconomie.
http://bureaudehelling.nl/artikel/is-de-eurozone-op-weg-naar-echte-oplossingen
Bij het lezen van de link is het mij heel duidelijk: de Zuid-Europese landen zijn zeker de reden van de miserie, samen met de banken die onverantwoord leenden. De Noord-Europese landen hebben ze toch niet verplicht te importeren wat ze eigenlijk niet kunnen betalen? Als ik een auto ga kopen van â,¬ 100.000, en ik kan de lening niet afbetalen, is dat dan de schuld van de auto-verkoper?
De logica in het artikel is wel helemaal juist: eigenlijk 'profiteert' Noord-Europa van Zuid-Europa, net als vroeger door noordelijke kolinisten werd geprofiteerd van de kolonies. Of dat ethisch verantwoord is laat ik me niet over uit, maar 'ikke eerst' is wel des mensen, vrees ik....
Als devaluatie voor Zuid Europa altijd een oplossing geweest is en topeconomen het erover eens zijn, waarop wachten we dan nog om te splitsen in een Noord-Euro en een Zuid-Euro?
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Quezonboy

Citaat van: shando op dinsdag  5 juni 2012, 03:31:30
Citaat van: innka3 op maandag  4 juni 2012, 21:16:06
Citaat van: Quezonboy op maandag  4 juni 2012, 13:18:18


Door de enorme staatsschuld van Amerika lijkt het me onmogelijk dat de Euro onder de Dollar kan komen.

dus straks 1 euro = 1.00 USD = 43.5350 PHP    :confused2:  :weetikniet:

Dat zou best kunnen.! Het heeft met vertrouwen te maken. Je kunt een andere lidstaat wel helpen maar het geld dat men stuurt zal ooit een keer terugbetaald moeten worden. Als de vertrouwen van terugbetalen hier niet groot in is zal veel valutahandelaren hun euro's will droppen waardoor het aanbod van euro's groter is dan de vraag. De waarde van de euro zal dan dalen.

Dus jij denkt dat Californië zijn enorme schulden gaat terugbetalen aan de andere Amerikaanse lidstaten :denk:, ik heb mijn twijfels daarover :floet:.

shando

Citaat van: Quezonboy op woensdag  6 juni 2012, 15:06:33
Citaat van: shando op dinsdag  5 juni 2012, 03:31:30
Citaat van: innka3 op maandag  4 juni 2012, 21:16:06
Citaat van: Quezonboy op maandag  4 juni 2012, 13:18:18


Door de enorme staatsschuld van Amerika lijkt het me onmogelijk dat de Euro onder de Dollar kan komen.

dus straks 1 euro = 1.00 USD = 43.5350 PHP    :confused2:  :weetikniet:

Dat zou best kunnen.! Het heeft met vertrouwen te maken. Je kunt een andere lidstaat wel helpen maar het geld dat men stuurt zal ooit een keer terugbetaald moeten worden. Als de vertrouwen van terugbetalen hier niet groot in is zal veel valutahandelaren hun euro's will droppen waardoor het aanbod van euro's groter is dan de vraag. De waarde van de euro zal dan dalen.

Dus jij denkt dat Californië zijn enorme schulden gaat terugbetalen aan de andere Amerikaanse lidstaten :denk:, ik heb mijn twijfels daarover :floet:.

Ik heb het over de europese lidstaten. ;)