Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Nou, mijn vertrouwen in die hele Zuid-Europese kliek is anders afgelopen jaar tot ongeveer het nulpunt gedaald. En Jan Kees de Jager maar volhouden dat we die miljarden helemaal terug gaan krijgen, mét rente  :jajaja:. Hij vergeet er alleen bij te zeggen in welke valuta dat zal zijn :weetikniet:

Cosyns Guy

Citaat van: PHwaarde op woensdag  6 juni 2012, 19:10:33
Nou, mijn vertrouwen in die hele Zuid-Europese kliek is anders afgelopen jaar tot ongeveer het nulpunt gedaald. En Jan Kees de Jager maar volhouden dat we die miljarden helemaal terug gaan krijgen, mét rente  :jajaja:. Hij vergeet er alleen bij te zeggen in welke valuta dat zal zijn :weetikniet:

Nou,voeg er dan maar de Noordelijke-Europese kliek bij ook,want zij zijn voor een deel ook verantwoordelijk voor al de miserie nu ,en wat nu gebeurd met de
Zuidelijke landen kan altijd nog overslaan naar de Noordelijke landen.
Grootste stommiteit die er ooit is uitgevoerd: de Europese Unie en zijn Euro.
Er zijn gewoon teveel verschillen tussen de landen,cultureel,economisch,talen...enz.Dat kan nooit goed gaan op de lange termijn.
De Engelsen zijn nog zo stom niet geweest om uit de Euro weg te blijven blijkt nu.

PHwaarde

Jammer dat we niet meer in de middeleeuwen leven. Dan ontliepen de verantwoordelijken tenminste hun straf niet. Dat hele â,¬ gebeuren is een debacle. De galg, dat is wat de bobo's die met ons zuurverdiende geld spelen, verdienen.

vvjoris

Citaat van: Cosyns Guy op woensdag  6 juni 2012, 19:27:56
Citaat van: PHwaarde op woensdag  6 juni 2012, 19:10:33
Nou, mijn vertrouwen in die hele Zuid-Europese kliek is anders afgelopen jaar tot ongeveer het nulpunt gedaald. En Jan Kees de Jager maar volhouden dat we die miljarden helemaal terug gaan krijgen, mét rente  :jajaja:. Hij vergeet er alleen bij te zeggen in welke valuta dat zal zijn :weetikniet:
Nou,voeg er dan maar de Noordelijke-Europese kliek bij ook,want zij zijn voor een deel ook verantwoordelijk voor al de miserie nu ,en wat nu gebeurd met de
Zuidelijke landen kan altijd nog overslaan naar de Noordelijke landen.
Grootste stommiteit die er ooit is uitgevoerd: de Europese Unie en zijn Euro.
Er zijn gewoon teveel verschillen tussen de landen,cultureel,economisch,talen...enz.Dat kan nooit goed gaan op de lange termijn.
De Engelsen zijn nog zo stom niet geweest om uit de Euro weg te blijven blijkt nu.
Alle kleine Europese landjes betekenen wel niks tegenover USA of China, dus de Europese Unie was wel een noodzaak. Het hele Euro-verhaal is wel amateuristisch aangepakt: de performante landen zien hun inspanningen teloor gaan door corruptie, incompetentie, luiheid en zo meer in minder competente landen. Gaat niet alleen over het zuiden, maar ook over het oosten (waar daarentegen Polen wel een voorbeeldland is) Komt daarbovenop het gepruts van de banken, waarvoor ze nu een fonds van 4500 miljard euro gaan maken zodat de burger niet meer moet opdraaien. De banken moeten dat dan zelf financieren....van waar gaan ze dat halen? Uit intresten op rommelkredieten of zo?
Ik denk dat het toch naar een noord-euro en een zuid-euro moet, waarbij de zuid-euro misschien 1/3 waard is van de noordelijke, anders gaat de hele euro-zone failliet....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

PHwaarde

Citaat van: vvjoris op woensdag  6 juni 2012, 19:56:45
Citaat van: Cosyns Guy op woensdag  6 juni 2012, 19:27:56
Citaat van: PHwaarde op woensdag  6 juni 2012, 19:10:33
Nou, mijn vertrouwen in die hele Zuid-Europese kliek is anders afgelopen jaar tot ongeveer het nulpunt gedaald. En Jan Kees de Jager maar volhouden dat we die miljarden helemaal terug gaan krijgen, mét rente  :jajaja:. Hij vergeet er alleen bij te zeggen in welke valuta dat zal zijn :weetikniet:
Nou,voeg er dan maar de Noordelijke-Europese kliek bij ook,want zij zijn voor een deel ook verantwoordelijk voor al de miserie nu ,en wat nu gebeurd met de
Zuidelijke landen kan altijd nog overslaan naar de Noordelijke landen.
Grootste stommiteit die er ooit is uitgevoerd: de Europese Unie en zijn Euro.
Er zijn gewoon teveel verschillen tussen de landen,cultureel,economisch,talen...enz.Dat kan nooit goed gaan op de lange termijn.
De Engelsen zijn nog zo stom niet geweest om uit de Euro weg te blijven blijkt nu.
Alle kleine Europese landjes betekenen wel niks tegenover USA of China, dus de Europese Unie was wel een noodzaak. Het hele Euro-verhaal is wel amateuristisch aangepakt: de performante landen zien hun inspanningen teloor gaan door corruptie, incompetentie, luiheid en zo meer in minder competente landen. Gaat niet alleen over het zuiden, maar ook over het oosten (waar daarentegen Polen wel een voorbeeldland is) Komt daarbovenop het gepruts van de banken, waarvoor ze nu een fonds van 4500 miljard euro gaan maken zodat de burger niet meer moet opdraaien. De banken moeten dat dan zelf financieren....van waar gaan ze dat halen? Uit intresten op rommelkredieten of zo?
Ik denk dat het toch naar een noord-euro en een zuid-euro moet, waarbij de zuid-euro misschien 1/3 waard is van de noordelijke, anders gaat de hele euro-zone failliet....

Ze doen waarschijnlijk een greep in de spaarcentjes van mensen zoals u en ik, die ter goeder trouw een appeltje voor de dorst meenden aan te leggen.

shando

De â,¬ kan wel blijven maar de grenzen moeten dicht.

Quezonboy

Citaat van: shando op woensdag  6 juni 2012, 16:54:36
Citaat van: Quezonboy op woensdag  6 juni 2012, 15:06:33
Citaat van: shando op dinsdag  5 juni 2012, 03:31:30
Citaat van: innka3 op maandag  4 juni 2012, 21:16:06
Citaat van: Quezonboy op maandag  4 juni 2012, 13:18:18


Door de enorme staatsschuld van Amerika lijkt het me onmogelijk dat de Euro onder de Dollar kan komen.

dus straks 1 euro = 1.00 USD = 43.5350 PHP    :confused2:  :weetikniet:

Dat zou best kunnen.! Het heeft met vertrouwen te maken. Je kunt een andere lidstaat wel helpen maar het geld dat men stuurt zal ooit een keer terugbetaald moeten worden. Als de vertrouwen van terugbetalen hier niet groot in is zal veel valutahandelaren hun euro's will droppen waardoor het aanbod van euro's groter is dan de vraag. De waarde van de euro zal dan dalen.

Dus jij denkt dat Californië zijn enorme schulden gaat terugbetalen aan de andere Amerikaanse lidstaten :denk:, ik heb mijn twijfels daarover :floet:.

Ik heb het over de europese lidstaten. ;)

Waarom vermeld je dan 1 euro = 1 USD, de Dollar in het verhaal? Je geeft hiermee aan dat je veel vertrouwen heb in de Amerikaanse lidstaten (in hun vermogen schulden te kunnen dragen dan wel terugbetalen) dan in de Europese staten. De werkeloosheid in Californi;e was in april nog steeds zo'n 11 % dat zijn meer dan 2 miljoen mensen http://translate.google.nl/translate?hl=nl&langpair=en%7Cnl&u=http://www.deptofnumbers.com/unemployment/california/, dus ik ben nog steeds sceptisch dat ze hun schulden terug kunnen betalen. Ik ben toch echt benieuwd waarop je je stelling baseerd dat de Dollar 1 euro waard wordt, ik kan ze niet vinden in elk geval?  :ikkeniebegrijp:

PHwaarde

#367
Mark this date 21-06-12: de dag dat Spanje "weet" hoeveel geld er nodig is om hun banksector overeind te houden  :weetikniet: Iets van 2e put en bodemloos misschien  :floet:
http://nos.nl/artikel/381830-40-miljard-voor-banken-spanje.html

PHwaarde

Kredietbeoordelaar Moody's heeft gewaarschuwd de kredietwaardigheid van Europese landen met een zogeheten 'triple-A-status' te verlagen, mocht Griekenland uit de euro stappen.

http://www.nu.nl/economie/2830773/moodys-waarschuwt-ratingverlaging.html

shando

Citaat van: Quezonboy op woensdag  6 juni 2012, 21:16:59
Citaat van: shando op woensdag  6 juni 2012, 16:54:36
Citaat van: Quezonboy op woensdag  6 juni 2012, 15:06:33
Citaat van: shando op dinsdag  5 juni 2012, 03:31:30
Citaat van: innka3 op maandag  4 juni 2012, 21:16:06
Citaat van: Quezonboy op maandag  4 juni 2012, 13:18:18


Door de enorme staatsschuld van Amerika lijkt het me onmogelijk dat de Euro onder de Dollar kan komen.

dus straks 1 euro = 1.00 USD = 43.5350 PHP    :confused2:  :weetikniet:

Dat zou best kunnen.! Het heeft met vertrouwen te maken. Je kunt een andere lidstaat wel helpen maar het geld dat men stuurt zal ooit een keer terugbetaald moeten worden. Als de vertrouwen van terugbetalen hier niet groot in is zal veel valutahandelaren hun euro's will droppen waardoor het aanbod van euro's groter is dan de vraag. De waarde van de euro zal dan dalen.

Dus jij denkt dat Californië zijn enorme schulden gaat terugbetalen aan de andere Amerikaanse lidstaten :denk:, ik heb mijn twijfels daarover :floet:.

Ik heb het over de europese lidstaten. ;)

Waarom vermeld je dan 1 euro = 1 USD, de Dollar in het verhaal? Je geeft hiermee aan dat je veel vertrouwen heb in de Amerikaanse lidstaten (in hun vermogen schulden te kunnen dragen dan wel terugbetalen) dan in de Europese staten. De werkeloosheid in Californi;e was in april nog zo'n 11 % dat zijn meer dan 2 miljoen mensen http://translate.google.nl/translate?hl=nl&langpair=en%7Cnl&u=http://www.deptofnumbers.com/unemployment/california/, dus ik ben nog steeds sceptisch dat ze hun schulden terug kunnen betalen. Ik ben toch echt benieuwd waarop je je stelling baseerd dat de Dollar 1 euro waard wordt, ik kan ze niet vinden in elk geval?  :ikkeniebegrijp:

Ten 1e: ik heb het nooit over de amerikaanse lidstaten gehad. Dus waar je dat vandaan hebt is voor mij een raadsel.
Ten 2e: ik reageerde op hetgene wat innka3 schreef en dat het best zou kunnen. Dus ff eerst goed lezen.

Vergeet niet dat in 2002/2003 de euro zelfs lager stond dan de USD (1usd=0,67euro) totdat een cowboytje bush een oorlogje in irak begon. De euro steeg in een paar maanden naar 1,43 = 1usd. Daarna krabbelde de dollar op naar zo'n 1,15=1usd totdat de financieele crisis uitbrak in 2008. De euro steeg weer tot zelfs 1,50=1usd todat je dat gedoe kreeg met ijsland, fortis/abn amro en de duitse banken. De euro ging weer richting 1,20= 1usd. Nadat dit zich enigszins stabiliseerde krabbelde de euro weer omhoog. Daarna volgde de shit van de PIGS landen. Zie nu hoe het met de koers van de euro is!

Zolang er geen actie wordt ondernomen in griekenland en de overige PIGS landen dan zal de koers steeds verder dalen. Een griekse miister vertelde zelfs dat ze de schulden waarschijnlijk niet willen terugbetalen. Fijn is dat, kijk eens wat er gebeurt met de eurokoers nu? let op wat er gebeurt als de spaanse banken een oproep doet aan de hulpfondsen?

Dan denkt je als investeerder met de euro iets goedkoops te krijgen dan blijkt het dat je er steeds minder voor terugkrijgt. De enige optie is dan de euro te verkopen/droppen in een andere valuta waardoor de koers zakt.

Zolang europe geen eenduidige lijn trekt dan weten investeerders/valuta handelaren niet wat ze met de euro aan moeten.

Zo simpel is het.