Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

shando

Citaat van: PHwaarde op zaterdag  9 juni 2012, 08:31:22
Kredietbeoordelaar Moody's heeft gewaarschuwd de kredietwaardigheid van Europese landen met een zogeheten 'triple-A-status' te verlagen, mocht Griekenland uit de euro stappen.

http://www.nu.nl/economie/2830773/moodys-waarschuwt-ratingverlaging.html

Let op wat er met de eurokoers gebeurt als de kredietwaardigheid wordt verlaagd! Je kunt steeds minder kopen met een euro.

Amice

Voordat griekenland en spanje etc. bij de euro kwamen had nederland duitsland etc. al een triple A status.

Ik hou eerlijk gezegd niet zo van dit soort dreigementen, die m.i. een slag in de lucht zijn. De hele krediet beoordeling komt van de USA, en ze worden zelf amper daarin tot orde geroepen.
Zoals zoveel stinkt de constructie weer behoorlijk.
Men mag enkel hopen dat men tijdig tot inzicht komt dat 'netwerken', simpelweg niet werkt en enkel corruptie teweeg brengt. Ik heb er eerlijk gezegd een zwaar hoofd in, dat dit ook daadwerkelijk zal gebeuren.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

PHwaarde

#372
Citaat van: Amice op zaterdag  9 juni 2012, 12:10:39
Voordat griekenland en spanje etc. bij de euro kwamen had nederland duitsland etc. al een triple A status.

Ik hou eerlijk gezegd niet zo van dit soort dreigementen, die m.i. een slag in de lucht zijn. De hele krediet beoordeling komt van de USA, en ze worden zelf amper daarin tot orde geroepen.
Zoals zoveel stinkt de constructie weer behoorlijk.
Men mag enkel hopen dat men tijdig tot inzicht komt dat 'netwerken', simpelweg niet werkt en enkel corruptie teweeg brengt. Ik heb er eerlijk gezegd een zwaar hoofd in, dat dit ook daadwerkelijk zal gebeuren.

Er durf er om te wedden dat indien het andersom was geweest & de ratingbureaus allen in Europa waren gevestigd, & steeds de kredietwaardigheid van de US afwaardeerden, Ucle Sam allang ingegrepen had. Hoe moeilijk kan het zijn voor de EU om die ratingbureaus al dan niet legaal het zwijgen op te leggen? Ze manipuleren de markten & hebben een veel te grote vinger in de pap (conspiracy theory  :denk: )

Luke

De geloofwaardigheid van de ratingsburo's is nog steeds laag. Ze hebben zichzelf de das om gedaan door de financiele crisis in de hand te werken. Ze proberen nu terug overeind te komen door (eindelijk) met een regelmatige beoordeling te komen en dan nog slagen ze erin fouten te maken. Ik wacht tot na de VS verkiezing. Dan moet er een financiele bom barsten in VS!

innka3


Ketelbinkie

Dat ik onderhand "doodziek" word van al die landen die niet in staat zijn om zelf hun eigen broek op te houden, hoef ik niet nader uit te leggen. Echter een lening aan Spanje hoeft niet per se tot een lagere koers te leiden. Heb meer vertrouwen in die Spanjolen dat ze hun huishoudboekje op orde brengen en zullen terugbetalen wat is geleend dan al die loze beloften en oplichters praktijken van die Sirtaki dansers.

Amice

CitaatIk wacht tot na de VS verkiezing. Dan moet er een financiele bom barsten in VS!

Ik mag dan toch hopen dat het enkel bij een financiele bom blijft, er zijn m.i. andere alternatieven bombarstingen te verwachten,zeker als de republikijnen winnen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pjottr

Je weet nooit hoe het gaat. De berichtgeving is onzuiver en dat ligt aan de pers. De ene keer is het zus en dan weer zo.De ene dag stijgt het consumenten vetrouwen en de andere dag weer niet.
Mijn inziens is het veel slechter dan wat we nu voorgespiegeld krijgen.
De hamvraag nu is als inderdaad die bom uitelkaar spat wat gebeurd er dan met ons kano's hier. Wij allen missen nu al 1000 den of 10.000 den peso ten opzichte van een aantal jaren terug toen de ps 70 stond. De kosten gaan ook hier om hoog en niet zo'n klein beetje ook.
1 ltr diesel in Holland =â,¬ 1.45 geloof ik en hier is het nu +/-45 ps Dat is al bijna een â,¬ Over levensmiddelen maar niet gesproken.
Ook zijn we afhankelijk van de Politieke besluitvorming in Nederland en die is tot nu toe zeker niet gunstg gebleken voor ons.Ze beroven je van je AOW (toeslag) terwijl je jaren lang je rechten hebt opgebouwd.
Pensioenen worden bij veel pensioenfondsen gekort omdat ze zgn onder de dekkingsratio zitten nu de norm niet meer 4% is maar lager.
Dat is gewoon manipuleren op papier want er is geld zat
Des anderendaags lees je weer in de pers dat pensioenfondsen rijker zijn dan ooit.In mijn optiek wordt de gepensioneerde gewoon belazerd net zoals ieder ander die financieel belazerd wordt en steeds verder kaal geplukt wordt.
De Conspiracy theory? De Nwe Wereld Orde? Wie zal het zeggen maar als ik om me heen kijk is deze laatste al aardig volwassen aan het worden.
Ik hou mijn hart vast en probeer daarom hier een inkomen te genereren in de hoop onafhankelijk te (kunnen) blijven van de situatie om mij heen. Helaas heeft niet iedereen die mogelijkheid.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Quezonboy

Citaat van: shando op zaterdag  9 juni 2012, 10:14:59
Citaat van: Quezonboy op woensdag  6 juni 2012, 21:16:59
Citaat van: shando op woensdag  6 juni 2012, 16:54:36
Citaat van: Quezonboy op woensdag  6 juni 2012, 15:06:33
Citaat van: shando op dinsdag  5 juni 2012, 03:31:30
Citaat van: innka3 op maandag  4 juni 2012, 21:16:06
Citaat van: Quezonboy op maandag  4 juni 2012, 13:18:18


Door de enorme staatsschuld van Amerika lijkt het me onmogelijk dat de Euro onder de Dollar kan komen.

dus straks 1 euro = 1.00 USD = 43.5350 PHP    :confused2:  :weetikniet:

Dat zou best kunnen.! Het heeft met vertrouwen te maken. Je kunt een andere lidstaat wel helpen maar het geld dat men stuurt zal ooit een keer terugbetaald moeten worden. Als de vertrouwen van terugbetalen hier niet groot in is zal veel valutahandelaren hun euro's will droppen waardoor het aanbod van euro's groter is dan de vraag. De waarde van de euro zal dan dalen.

Dus jij denkt dat Californië zijn enorme schulden gaat terugbetalen aan de andere Amerikaanse lidstaten :denk:, ik heb mijn twijfels daarover :floet:.

Ik heb het over de europese lidstaten. ;)

Waarom vermeld je dan 1 euro = 1 USD, de Dollar in het verhaal? Je geeft hiermee aan dat je veel vertrouwen heb in de Amerikaanse lidstaten (in hun vermogen schulden te kunnen dragen dan wel terugbetalen) dan in de Europese staten. De werkeloosheid in Californi;e was in april nog zo'n 11 % dat zijn meer dan 2 miljoen mensen http://translate.google.nl/translate?hl=nl&langpair=en%7Cnl&u=http://www.deptofnumbers.com/unemployment/california/, dus ik ben nog steeds sceptisch dat ze hun schulden terug kunnen betalen. Ik ben toch echt benieuwd waarop je je stelling baseerd dat de Dollar 1 euro waard wordt, ik kan ze niet vinden in elk geval?  :ikkeniebegrijp:

Ten 1e: ik heb het nooit over de amerikaanse lidstaten gehad. Dus waar je dat vandaan hebt is voor mij een raadsel.
Ten 2e: ik reageerde op hetgene wat innka3 schreef en dat het best zou kunnen. Dus ff eerst goed lezen.

Vergeet niet dat in 2002/2003 de euro zelfs lager stond dan de USD (1usd=0,67euro) totdat een cowboytje bush een oorlogje in irak begon. De euro steeg in een paar maanden naar 1,43 = 1usd. Daarna krabbelde de dollar op naar zo'n 1,15=1usd totdat de financieele crisis uitbrak in 2008. De euro steeg weer tot zelfs 1,50=1usd todat je dat gedoe kreeg met ijsland, fortis/abn amro en de duitse banken. De euro ging weer richting 1,20= 1usd. Nadat dit zich enigszins stabiliseerde krabbelde de euro weer omhoog. Daarna volgde de shit van de PIGS landen. Zie nu hoe het met de koers van de euro is!

Zolang er geen actie wordt ondernomen in griekenland en de overige PIGS landen dan zal de koers steeds verder dalen. Een griekse miister vertelde zelfs dat ze de schulden waarschijnlijk niet willen terugbetalen. Fijn is dat, kijk eens wat er gebeurt met de eurokoers nu? let op wat er gebeurt als de spaanse banken een oproep doet aan de hulpfondsen?

Dan denkt je als investeerder met de euro iets goedkoops te krijgen dan blijkt het dat je er steeds minder voor terugkrijgt. De enige optie is dan de euro te verkopen/droppen in een andere valuta waardoor de koers zakt.

Zolang europe geen eenduidige lijn trekt dan weten investeerders/valuta handelaren niet wat ze met de euro aan moeten.

Zo simpel is het.




Als je twee munten en zeker twee muntenunies zoals met de dollar en de Euro, oftewel de Verenigende staten de Eurozone kunt je alleen dan kun je ze alleen met elkaar kunt vergelijken, alhoewel er wel verschillen tussen beide unies staan. Het grootste verschil is dat schulden van afzonderlijke staten afzonderlijk, automatisch worden gedragen door Washington, iets wat in Europa alleen maar lukt na veel gedoe. Oftewel de schulden van de afzonderlijk staten zoals Californié verdwijnen niet maar worden afwentelde op de hele unie, ik weet niet of dat een beter idee is :denk:?
Hoogleraar economie Arjo Klamer schreef vorig jaar al dat "Californië het kan redden, onder meer doordat het minder belasting afdraagt aan Washington dan normaal en meer inkomsten uit Washington ontvangt. Dat alles gaat min of meer automatisch." Oftewel: In een Verenigde Staten van Europa hadden weinigen iets gemerkt van de crises in Griekenland, Portugal en Ierland omdat Duitsland de tekorten automatisch had afgedekthttp://www.trouw.nl/tr/nl/7964/Schuldencrisis/article/detail/3058160/2011/11/30/Politieke-unie-maakt-van-EU-geen-VS-en-van-euro-geen-dollar.dhtml

Voorlopig blijf ik erbij dat je je de stelling 1 Dollar = 1 Euro alleen kunt verdedigen als je blijft navelstaren naar de Europese situatie, die erg is maar dat zegt niet dat je de situatie in de muntenunie die achter de Dollar staat  volkomen moet negeren, want de een zegt nog niks over de andere. In het kort de stelling 1 Dollar = 1 Euro is alleen te rechtvaardigen door navelstaren naar de Europese situatie en het aan de andere kant de Amerikanse situatie te negeren met name die van Californie. Griekenland maakt maar 1,5 % van de Europese economie uit dat is in niets te vergelijken met die van Californie die 13 % van de Amerikaanse economie uitmaakt. Dus ik raakt niet zo in paniek met berichten uit Griekenland.

Nog een geluk dat niemand daar denkt dat men deze staat 'uit de dollar' zou moeten zetten of in andere USA-staten het Britse pond van voor 1776 weer zou moeten invoeren als garantie van een stevige economie. http://scienceguide.nl/201201/california-is-griekenland.aspx

Nog een opmerking over dat Republikeinen de presidentverkiezingen zouden winnen, Californie is de laatste 8 jaar geregeerd door hen(2003-2011), de huidige demoncratische gouveneur heeft dan ook ruim gewonnen.


Enkele voorbeelden:

http://www.beursgorilla.nl/griekenland-en-californie.asp
Griekenland en Californië
De ophef over de schuldenpositie in Europa van enkele zwakke landen als Griekenland is eigenlijk opmerkelijk, omdat Griekenland slechts 1,5% van de economie van de Europese landen uitmaakt. Op mondiaal niveau betekent het helemaal niets.
Maar kijk eens naar de Verenigde Staten. Daar is de staat Californië ook in een slechte financiële conditie. Nadat het in 2008 al eens zonder geld zat, in 2009 weer in de problemen kwam, zijn de problemen in 2010 nog steeds groot. Door verminderde belastinginkomsten, ingezakte huizenmarkt en hoge werkloosheid zijn grote financiële problemen ontstaan. Het begrotingstekort bedroeg begin dit jaar 32 miljard euro. Analoog aan de situatie in Europa weigeren andere Staten geld te lenen aan Californië.

Er is echter één groot verschil tussen Californië en Griekenland: Californië is de achtste economie van de wereld. De impact zou veel groter kunnen zijn als Californië de rekeningen niet meer zou kunnen betalen, en toch horen we weinig van de problemen. Californië heeft echter het voordeel dat de inwoners redelijk welvarend zijn en dat het een staat is binnen de VS. Bij echte problemen komt de overheid uiteindelijk te hulp, althans dat denken beleggers. Daarom is er geen paniek.  In Europa zijn alle landen nog zelfstandig. Ze moeten hun eigen boontjes doppen, roepen dat ook steeds, en dat verergert de situatie. Uiteindelijk is iedereen binnen Europa slechter af.


http://www.beursdetective.nl/beursdetective/23-eurocrisis-overdreven
Ook in Amerika zijn er rotte staten
Maar de ellende voor Amerika stopt niet bij de bovenstaande cijfers, want ook in Amerika zijn er problemen op statenniveau. Europa spant met landen als Griekenland natuurlijk wel de kroon, maar ook in de VS zijn er dus staten als California die er behoorlijk slecht aan toe zijn. California is er slecht aan toe door de crisis in de huizenmarkt. De huizenmarkt trok de economie omlaag, waardoor ook de werkloosheid flink steeg. Op dit moment lopen de tekorten in California op en blokkeren beleidsmakers de voorgestelde bezuinigingen. De economie van California beslaat 13% van het Amerikaanse BBP.

Quezonboy

Citaat van: Pjottr op zondag 10 juni 2012, 13:00:48
Je weet nooit hoe het gaat. De berichtgeving is onzuiver en dat ligt aan de pers. De ene keer is het zus en dan weer zo.De ene dag stijgt het consumenten vetrouwen en de andere dag weer niet.
Mijn inziens is het veel slechter dan wat we nu voorgespiegeld krijgen.
De hamvraag nu is als inderdaad die bom uitelkaar spat wat gebeurd er dan met ons kano's hier. Wij allen missen nu al 1000 den of 10.000 den peso ten opzichte van een aantal jaren terug toen de ps 70 stond. De kosten gaan ook hier om hoog en niet zo'n klein beetje ook.
1 ltr diesel in Holland =â,¬ 1.45 geloof ik en hier is het nu +/-45 ps Dat is al bijna een â,¬ Over levensmiddelen maar niet gesproken.
Ook zijn we afhankelijk van de Politieke besluitvorming in Nederland en die is tot nu toe zeker niet gunstg gebleken voor ons.Ze beroven je van je AOW (toeslag) terwijl je jaren lang je rechten hebt opgebouwd.
Pensioenen worden bij veel pensioenfondsen gekort omdat ze zgn onder de dekkingsratio zitten nu de norm niet meer 4% is maar lager.
Dat is gewoon manipuleren op papier want er is geld zat
Des anderendaags lees je weer in de pers dat pensioenfondsen rijker zijn dan ooit.In mijn optiek wordt de gepensioneerde gewoon belazerd net zoals ieder ander die financieel belazerd wordt en steeds verder kaal geplukt wordt.
De Conspiracy theory? De Nwe Wereld Orde? Wie zal het zeggen maar als ik om me heen kijk is deze laatste al aardig volwassen aan het worden.
Ik hou mijn hart vast en probeer daarom hier een inkomen te genereren in de hoop onafhankelijk te (kunnen) blijven van de situatie om mij heen. Helaas heeft niet iedereen die mogelijkheid.



Waarom zouden Nederlandse politica opkomen voor de belangen van Nederlanders in het buitenland  :ikkeniebegrijp:? Ze stemmen niet of nauwelijks, slechts 46.396 van de half miljoen Nederlanders in het buitenland heeft zich geregisteerd http://www.emigreermagazine.nl/news/136/. Misschien teveel moeite?  :denk: Hoe dan ook als je niet gaat stemmen moet je niet verbaast zijn dat ze niet geven om jouw belangen.